Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Almera czy Primera?


Mike
 Share

Recommended Posts

Coby nie robić OT zgodnie z sugestią Scyzora nowy wątek :-)

 

Dojrzewam powoli żeby wymienić SR'kę na Primerę. Nie spieszy mi się z tym zanadto bo moje maleństwo sprawuje się wzorowo, a ceny nie zachęcają do sprzedaży :-(

 

Jednak dowiedziałem się od Scyzora, że ten z kolei chętnie by z powrotem przesiadł się do Almery.

 

Jakie sa Wasze opinie?

Generalnie słyszałem, że Primery sa bardziej komfortowe, za to Almery bardziej niezawodne.

Link to comment
Share on other sites

Dojrzewam powoli żeby wymienić SR'kę na Primerę. Nie spieszy mi się z tym zanadto bo moje maleństwo sprawuje się wzorowo, a ceny nie zachęcają do sprzedaży :-(

 

Jednak dowiedziałem się od Scyzora, że ten z kolei chętnie by z powrotem przesiadł się do Almery.

 

Jakie sa Wasze opinie?

Generalnie słyszałem, że Primery sa bardziej komfortowe, za to Almery bardziej niezawodne.

Szczerze mowiac, tez sie zastanawiam nad takim posunieciem. Z tym, ze w przypadku mojej Almy nie mozna mowic o jakimkolwiek komforcie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dobra, obiecałem to dwa zdania napiszę ;)

 

Na samym początku chciałbym zaznaczyć, że wszystkie moje opinie są oparte na tych dwóch konkretnych egzemplarzach i tylko w zawężonym stopniu mogą być brane pod uwagę w ogólnym porównaniu.

 

Pierwsza i nieulegająca dyskusji sprawa jest taka, że po 15 miesiącach eksploatacji Almery N15 SR i 12 miesiącach eksploatacji Primery P11 bardzo wyraźnie widzę różnicę międzu japońskim autem, a angielskim autem. I ten właśnie aspekt bezpośrednio zdecydował o tym, że myślę o posunięciu odwrotnym niż Mike.

 

Nie ulega wątpliwości, że P11 to auto szybsze, wygodniejsze, bardziej komfortowe i większe niż N15. Pojemność bagażników tych aut dzielą lata świetlne ( nawiasem mówiąc malutki bagażnik to jedyna znana mi poważna wada N15 w wersji hatchback ). Tyle tylko, że wg mnie na tym przewaga P11 nad N15 się kończy. Rok eksploatacji Primery kosztował mnie jakieś 2-3 razy więcej niż miało to miejsce z poprzednim autem. Owczem, część usterek była niewątpliwie przypadłościami tego wyłącznie egzemplarza, ale sporo z nich to znane bolączki Primerek ( dość wymienić porąbane przednie zawieszenie z setką słabych punktów, zużywający się mechanizm wycieraczek, cieknące podszybie czy wyskakującą piątkę - dwóch ostatnich osobiście na szczęście nie doświadczyłem :D )

 

Fakt, Almerkę miałem w wersji z cudownymi fotelami i z oknem nad głową, którego tak cholernie mi brakuje, być może dlatego tak miło ją wspominam w porównaniu z Primerką. Gdybym dziś miał SRi z szyberdachem i kubełkami pewnie bym mówił nieco inaczej.

 

Reasumując. Almerka N15 GTi z silnikiem SR20DE to największe dobrodziejstwo jakie wg. mnie kiedykolwiek opuściło bramy Nissana. Niezawodność N15 i osiągi P11. Żeby toto jeszcze miało 5 drzwi i większy bagażnik, to byłby ideał.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Reasumując. Almerka N15 GTi z silnikiem SR20DE to największe dobrodziejstwo jakie wg. mnie kiedykolwiek opuściło bramy Nissana. Niezawodność N15 i osiągi P11. Żeby toto jeszcze miało 5 drzwi i większy bagażnik, to byłby ideał.

To ja moze z drugiej strony. Obawiam sie, ze przerazilo by Cie w tym modelu twarde zawieszenie, dzieki ktoremu kazda nierownosc na drodze odczuwasz na 4 literach :lol: O spalaniu nie mowie, bo to zalezy od wagi nogi, a ta w moim wypadku jest wyjatkowo ciezka :cry:

Link to comment
Share on other sites

To ja też się wypowiem.

 

Od 97 roku mam N15 5D 1.4. Jezdzilem nia pierwsze 100k km. Autko sprawowało się rewelacyjnie. Zero problemu jedynie przeglądy i paliwo.

 

Zalety:

- doskonały na miasto, zwrotny i w miare dynamiczny

- zuzycie paliwa w miare 8l. Pb95 miasto, 950km na 52l. poza miastem

- wygodny 5 drzwi, ludzie sami wchodza i wychodza, w/g mnie wiecej miejsca na tylnej kanapie, spokojnie siedzi 3 chłopa

- pakowny po zlozeniu tylnych siedzen wchodzą spokojnie 2 rowery górskie bądź 12 komputerów klasy AT (to stare czasy)

- doskonały dla młodych (oparcie szybko schodzi w dół, z tyłu po rozłożeniu siedzeń 2 osob się wyśpią, itp)

 

 

Wady:

- troche za małe przyspieszenie

- przy predkosci wyzszej niz 120 km/h dla mnie troche za lekki i go nosi, dodatkowo jest juz głośniejszy i czuć prędkość

- mały bagażnik, przy ilosci osob wiecej niz 2 z bagazem jest juz cienko, reglamentacja wskazana

- troche za niski (choć moze to byc wada i zaleta)

 

W 2000 roku na rok miałem do dyspozycji 2 auta. Doszła P11 z 2.0i 130 KM

 

Samochód stworzony do predkości. Moje pierwsze wypady to poczucie ze siedze w rakiecie. Też nie miałem za dużo do roboty jednak w porównaniu do almery była kilka razy w warsztacie.

 

Zalety:

- stworzony na trasy, wyprzedzanie to byla przyjemnosc

- przy 140 km/h nie czulo sie predkosci

- pakowny, do bagaznika bez problemu chowalo sie 2 rosłych chlopów

- luxus typu klima itp to juz raczej kwestia wyposażenia

- na swiatlach prawie zawsze pierwszy

 

Wady:

- zuzycie paliwa znaczne ( zasada spali nie wiecej niz sie wleje byla na codzien)

- malo zwrotna w miescie, zawracanie w malych drogach wymagalo wiekszych manewrow

- do bani regulacja foteli (almera uwazam ma lepsze rozwiazanie, polozenie fotela to moment)

- na tylnej kanapie mniej miejsca, 3 dorosłe osoby to juz sie czuło ścisk

- parkowanie tez wymaga wiecej miejsca

 

 

Ogólnie powróciłem do N15 i jestem bardzo zadowolony. Brakuje mi tylko wiekszej mocy do wyprzedzania i do zabawy. Brak miejsca w bagazniku mozna zawsze zastapic interpack'iem. Przydaloby sie tylko wiecej mocy...

Link to comment
Share on other sites

Generalnie wszystkie usterki o których pisze Scyzor dotknęły również moją Almerkę (naprawa zawieszenia, uszkodzenie mechanizmu wycieraczek, cieknące podszybie - tyle że z tyłu) jednak koszty ich usunięcia były niewielkie (nie liczyłem dokładnie, ale zamknąłem się w jakiś 800 złotych)

 

Chyba faktycznie trzeba temat solidnie przemyśleć...choć przyznam, że choruję na P11 i obawiam się, że jest to nieuleczalne ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

a ja mowie: PRIMERA 8) - w miare duze, komfortowe i SZYBKIE auto, dla mnie cos pieknego, zreszta sam sobie zobacz, nie zebym narzekal na almere ale dla mnie wybor jest oczywisty :D

 

P8270028.JPG

 

P8280031.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jeśli potrzebne ci większe auto, bo na przykład rodzina się nie mieści, pomysł wart realizacji. Ale jeśli chcesz tak sobie zaszaleć - odpuść sobie. Zwłaszcza, że autko sprawuje się bez zarzutu.

To mówiłem ja, właściciel primery :wink: .

Link to comment
Share on other sites

To ja moze z drugiej strony. Obawiam sie, ze przerazilo by Cie w tym modelu twarde zawieszenie, dzieki ktoremu kazda nierownosc na drodze odczuwasz na 4 literach :lol: O spalaniu nie mowie, bo to zalezy od wagi nogi, a ta w moim wypadku jest wyjatkowo ciezka :cry:

Nie masz racji! Paradokslanie wydaje mi się że Almerka miała twardsze zawieszenie i to było jej zaletą! I jak na moje oko lepiej trzymała się jezdni ( mówię cały czas o SR ).

A jeśli chodzi o spalanie to też ten aspekt nie był brany pod uwagę, ponieważ w wyniku spapranej instalacji gazowej Almerka paliła mi dokładnie tyle samo ile teraz pali Primerka.

 

Wady:

- przy predkosci wyzszej niz 120 km/h dla mnie troche za lekki i go nosi, dodatkowo jest juz głośniejszy i czuć prędkość

Bo jeździłeś Almerką z motorkiem GA14DE. 1.6-litrową SR'ką śmigałem po 180km/h i nic a nic jej nie nosiło.

 

a ja mowie: PRIMERA

Ty się nie odzywaj, Ty miałeś N16, a to zupełnie inna bajka... :P

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Reasumując. Almerka N15 GTi z silnikiem SR20DE to największe dobrodziejstwo jakie wg. mnie kiedykolwiek opuściło bramy Nissana. Niezawodność N15 i osiągi P11. Żeby toto jeszcze miało 5 drzwi i większy bagażnik, to byłby ideał.

To ja moze z drugiej strony. Obawiam sie, ze przerazilo by Cie w tym modelu twarde zawieszenie, dzieki ktoremu kazda nierownosc na drodze odczuwasz na 4 literach :lol: O spalaniu nie mowie, bo to zalezy od wagi nogi, a ta w moim wypadku jest wyjatkowo ciezka :cry:

Nie masz racji! Paradokslanie wydaje mi się że Almerka miała twardsze zawieszenie i to było jej zaletą! I jak na moje oko lepiej trzymała się jezdni ( mówię cały czas o SR ).

W czym nie mam racji? Ze Almera GTi ma tak twarde zawieszenie, ze plomby wypadaja? Ze kazda nierownosc odczuwasz na tylku? Ja wiem, ze sztywne zawieszenie jest dobre, ale jesli ktos chce komfortu (a zapewne mysli o tym chcac sie przesiasc na Primere), to w moim aucie go nie znajdzie za grosz :D

Link to comment
Share on other sites

W czym nie mam racji? Ze Almera GTi ma tak twarde zawieszenie, ze plomby wypadaja? Ze kazda nierownosc odczuwasz na tylku? Ja wiem, ze sztywne zawieszenie jest dobre, ale jesli ktos chce komfortu (a zapewne mysli o tym chcac sie przesiasc na Primere), to w moim aucie go nie znajdzie za grosz :D

Chyba źle Cię zrozumiałem. Wydawało mi się, że chciałeś powiedzieć, że w Primerce jest twardsze zawieszenie niż w Almerze...

Nie miałem jeszcze przyjemności jeździć GTi, ale porównując P11 i N15 SR, wydaje mi się, że SR'ka była twardsza.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
a ja mowie: PRIMERA 8) - w miare duze, komfortowe i SZYBKIE auto, dla mnie cos pieknego, zreszta sam sobie zobacz, nie zebym narzekal na almere ale dla mnie wybor jest oczywisty :D

 

Patrząc na Twoje zdjęcie widzę, że masz standardową przypadłość Primerek mianowicie nie składające się do końca wycieraczki ;) Mechanizm niedługo może wymagać serwisu ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon
Patrząc na Twoje zdjęcie widzę, że masz standardową przypadłość Primerek mianowicie nie składające się do końca wycieraczki ;) Mechanizm niedługo może wymagać serwisu ;)

 

to sa zdjecia robione zaraz po kupnie - mechanizm byl zatarty bo auto dlugo stalo, 150 zeta wydane na allegro i wycieraczki chodza jak nowe :lol:

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie, ze przerazilo by Cie w tym modelu twarde zawieszenie, dzieki ktoremu kazda nierownosc na drodze odczuwasz na 4 literach

co ty za bzdury gadasz????masz n15 gti z seryjnym zawieszeniem ze tak mówisz??jest bardzo wygodne i na gti jest za miękkie!!!to opinia uzytkownika GTIka

Link to comment
Share on other sites

masz n15 gti z seryjnym zawieszeniem ze tak mówisz??

Tak.

jest bardzo wygodne i na gti jest za miękkie!!!

Nie stwierdzilem' date=' ze jest [b']za twarde na GTi[/b] - jest twarde w porownaniu z innymi - problemy z rozumieniem tekstu pisanego?

to opinia uzytkownika GTIka

WOW. Powaznie? :twisted: Bo ja to jestem uzytkownikiem tuningowanego PF 650E Standard. :lol:

Jeszcze jakies pytania masz? Chetnie odpowiem :twisted:

Link to comment
Share on other sites

stwierdzilem, ze jest za twarde na GTi

to musisz mieć miękkie 4 litery :lol:

bo jezdzilem juz kolkoma GTI i byly duuuużo twarsze niż almera GTI

Wyrazam wlasna opinie.

TwoJA opina, ok!a moja jest diametralnie inna, który rok gti masz??

Bo ja to jestem uzytkownikiem tuningowanego PF 650E Standard.

to gratuluje wymiatacza :lol:

tak, mam pytanie:ILE GAZU CI PALI?? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Im WIĘKSZE auto tym WIĘKSZA wygoda i WIĘKSZE bezpieczeństwo ale i WIĘKSZE koszty zakupu i eksploatacji.

A wszystko zależy od tego ile masz kasy i do czego potrzebujesz auto.

Im WIĘKSZA rodzina tym WIĘKSZY powinien być samochód. :wink:

Duży może WIĘCEJ !!!

Link to comment
Share on other sites

Tak czytam i myślę sobie, że główny problem Primery to dość awaryjne i skomplikowane przednie zawieszenie.

 

Czy poza tym autko ma jakieś słabe punkty?

 

Bo na polskie drogi to żadne zawieszenie nie jest dość dobre, p[ytanie tylko ile ma kosztować potencjalna naprawa i jak często trzeba jej dokonywać.

Link to comment
Share on other sites

pedroz
Wydaje mi sie

dokladnie, tylko ci sie wydaje

 

Panowie, piszcie do siebie na priva i tam powiedzcie sobie co macie do powiedzenia. :?

W tym wątku Mike próbuje sie dowiedzieć, czy warto zamienić N15, na P11 i tego tematu się trzymajmy! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, piszcie do siebie na priva i tam powiedzcie sobie co macie do powiedzenia. :?

W tym wątku Mike próbuje sie dowiedzieć, czy warto zamienić N15, na P11 i tego tematu się trzymajmy! :wink:

Sorki. Masz racje. Z mojej strony EOT.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, piszcie do siebie na priva i tam powiedzcie sobie co macie do powiedzenia. :?

W tym wątku Mike próbuje sie dowiedzieć, czy warto zamienić N15, na P11 i tego tematu się trzymajmy! :wink:

Sorki. Masz racje. Z mojej strony EOT.

=D> A już chciałem zacząć sprzątać ;)

 

A odpowiadając na pytanie Mike'a.

Zawieszenie jest wg mnie najsłabszym punktem Primery, ale chyba niestety nie jedynym...

Owszem, moja może była po prostu ciut bardziej wytłuczona i trudno mi okreslić, które usterki były charakterystyczne dla tego modelu, a które nie, ale trochę tego było. Na pewno powtarzającymi się problemami są wspomniane wycieraczki, wypadający piąty bieg, problemy z elektryką i kiepskie hamulce na tylnej osi ( częste przypadki kiedy niemal nie trzymają tylne hamulce wskutek czego tarcze rdzewieją na części powierzchni ).

 

A co do kosztów naprawy zawieszenia to górny wahacz kosztuje mnie jakieś 180zł, łącznik stabilizatora 30zł, końcówka drążka kierowniczego 40zł. Ceny orientacyjne, ale te podzespoły wymienia się naprawdę często. Czasem dochodzi do tego łożysko zwrotnicy 100zł no i robocizna.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...