Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Autostradą powyżej 130 km/h (3000 obr/min) silnik podnosi temperaturę - silnik 2.0 TD


sq5lf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie jak u Was. U mnie w silniku 2.0TD jak jadę ok 120 km/h tj poniżej 3000 obr.min ze stałą prędkością (autostrada) jest wszystko OK. Problem jest powyżej 3000 obr/min (stała jazda). Wtedy łapie temperatury i wskazówka zaczyna widocznie "iść do góry". Nie wiem do ilu by doszła ale czy to normalny objaw? Czy ktoś może miał podobnie.

Acha- chłodnica Termtec wymieniana ok 2 lata temu (obstawiam że to to ale w sumie to sam nie wiem). Temperatura otoczenia 20C. Bez innych problemów przegrzewania auta (również niedogrzania w zimie)) w korku czy przy niskich prędkościach -tj ponizej 120.

 

 A możne objaw  wieku dojrzałości - 18 lat w tym roku?

 

Piotr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie jak u Was. U mnie w silniku 2.0TD jak jadę ok 120 km/h tj poniżej 3000 obr.min ze stałą prędkością (autostrada) jest wszystko OK. Problem jest powyżej 3000 obr/min (stała jazda). Wtedy łapie temperatury i wskazówka zaczyna widocznie "iść do góry". Nie wiem do ilu by doszła ale czy to normalny objaw? Czy ktoś może miał podobnie.

Acha- chłodnica Termtec wymieniana ok 2 lata temu (obstawiam że to to ale w sumie to sam nie wiem). Temperatura otoczenia 20C. Bez innych problemów przegrzewania auta (również niedogrzania w zimie)) w korku czy przy niskich prędkościach -tj ponizej 120.

 

 A możne objaw  wieku dojrzałości - 18 lat w tym roku?

 

Piotr 

 

powyżej 3000 obr/min silnik znacznie bardziej się nagrzewa (wyższa temp. pracy), przyczyny przegrzewania się (wskazówka idzie do góry) mogą być różne

ale najlepiej zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych: np. termostat może szwankować w wysokich temperaturach - należało by go

sprawdzić i ewentualnie wymienić (to nie jest duży koszt) i układ może też być częściowo zapowietrzony - spróbować go odpowietrzyć...

wiek auta nie powinien mieć nic do rzeczy jeśli silnik jest w dobrej kondycji i jeździ na dobrym oleju (który jest zalany na maximum w szczególności latem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyżej 3000 obr/min silnik znacznie bardziej się nagrzewa (wyższa temp. pracy), przyczyny przegrzewania się (wskazówka idzie do góry) mogą być różne

ale najlepiej zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych: np. termostat może szwankować w wysokich temperaturach - należało by go

sprawdzić i ewentualnie wymienić (to nie jest duży koszt) i układ może też być częściowo zapowietrzony - spróbować go odpowietrzyć...

wiek auta nie powinien mieć nic do rzeczy jeśli silnik jest w dobrej kondycji i jeździ na dobrym oleju (który jest zalany na maximum w szczególności latem)

OK,

1. doleję oleju bo jest 1/2 !

2. termostat robiłem 2 lata temu więc raczej OK

3. układ odpowietrzony ale sprawdzę jeszcze raz

 

PS napisz o co chodzi z olejem.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 doleję oleju bo jest 1/2 !

 napisz o co chodzi z olejem.

 

chodzi o to że oleje tak samo oznaczone np. 10w40 nie są takie same (choć są tacy

co powiedzą że nie ma różnicy)

markowy olej tak samo oznaczony (byle był oryginalny) jest dużo lepszy niż najtańszy

a nawet oleje w podobnej cenie też się różnią jakością i trwałością

osobiście wypróbowałem kilkanaście z nich - tzw. uznanych marek

i teraz stosuję olej motula bo jest bardzo ok.(ori w 5l bańkach)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...