DarkDaro Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Witam Użytkuję swojego Terrano już ósmy rok i od niedawna przestał przyspieszać na 3 biegu. W zasadzie to przyspiesza ale nie tak jak wcześniej. Jak tylko włączam 3 bieg to auto natychmiast mułowacieje i jedzie jakby na silniku wolnossącym. Bez względu na położenie pedału przyspiesza wolno i jednostajnie. Czasami na sekundę zaczyna przyspieszać dobrze po czym znowu mułowacieje. Jak osiągnie wyższe obroty i praktycznie już trzeba zmieniać na czwarty bieg to zaczyna przyspieszać tak jak wcześniej. Pojechałem do warsztatu gdzie potwierdzili występowanie usterki ale nie wiedzą co to może być. Wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo. Może ktoś z forumowiczów miał taki przypadek? Mój silnik to 3.0 diesel. Pomóżcie bo nie idzie jeździć w mieście takim mułem. DarkDaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 moim zdaniem turbina zaczyna padać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) A w 3.0 była turbina ze zmenną geometrią? Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 A w 3.0 była turbina ze zmenną geometrią? Wg mojej wiedzy - TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 To może tutaj być problem, turbina jest zabrudzona i geometria łopatek się nie zmienia z więc tylko w pewnym zakresie obrotów "ciągnie" jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Skrzynia biegów -> czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkDaro Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Będę te rzeczy sukcesywnie sprawdzał. Na pierwszy rzut oka wygląda na brudną turbinę i problem ze zmianą kąta łopatek. Mam sporo jakiegoś nagaru na turbinie i pewnie wewnątrz przewodu też więc pierwszą rzecz jaką sprawdzę to turbina. Teraz nawet dusi mi się na czwórce. Warsztat sugeruje przepływomierz. Zobaczymy... Witam ponownie po przerwie Przepływomierz wymieniłem i sytuacja jest bez zmian. Biegi 1,2 i 5 chodzą bez zarzutu. Sprawdziłem turbinę z zewnątrz a raczej jej sterowanie i nic się nie zacina, łopatki powinny się ustawiać bo wodzik działa lekko. Jedna rurka podciśnienia była pęknięta więc ją skróciłem. Nie chcę się wbić w naprawę za 1500zł bez pewności, że to turbina. Dość ciężko ją wymienić więc raczej nie sprawdzę bezkosztowo tak jak przepływomierza. Jak ktoś miał podobne objawy to proszę pisać. Edytowane 16 Października 2016 przez DarkDaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Znajdź w okolicy kogoś kto ma taki motor i podmieniajcie - wyjdzie najtaniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Nie jestem ekspertem, ale cięgno jest od zaworu upustowego jeśli się nie mylę. Występuje nawet w wersji ze "sztywnymi" łopatkami. A to ma się nijak do łopatek i ich działania i sprawdzenie cięgna nie potwierdza ich poprawnego działania. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Sprawdzić geometrię czy pracuje jest dosyć łatwo, więcej zabawy może być z jej sterowaniem (drożność wężyków, poprawne działanie zaworu sterującego). Zdejmij rurę zasilająca turbiny, miejsce wężyka na gruszce podłącz pompkę którą będziesz mógł wytworzyć podciśnienie, odpal samochód i pompką zmieniaj położenie łopatek. Odrazy będziesz słyszał inny dźwięk pracy turbiny jeśli łopatki pracują. Z drugiej strony, nawet jeśli trzeba wyczyścić turbo to najtrudniejszym zadaniem jest wymontowaniem z samochodu. Do rozebrania turbo by dostać się do środka przyda się gumowy młotek. Ale jeśli na innych biegach jest ok, to geometria działa (przynajmniej mechanicznie). A sprawdzałeś to co pisał Wojtus o czujniku w skrzyni? Jeśli w 3.0 jest czujnik biegu, to może też być to dobry trop. Jeśli nie masz smykałki i samozaparcia do mechaniki to poszukaj kogoś kto zna się na Twoim motorze/modelu, inaczej będziesz wymieniał części, a rezultat będzie kiepski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkDaro Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 A sprawdzałeś to co pisał Wojtus o czujniku w skrzyni? Jeśli w 3.0 jest czujnik biegu, to może też być to dobry trop. Jeśli nie masz smykałki i samozaparcia do mechaniki to poszukaj kogoś kto zna się na Twoim motorze/modelu, inaczej będziesz wymieniał części, a rezultat będzie kiepski. To jednak był czujnik! Można to sprawdzić popychając dźwignie zmiany biegów w skrajne położenie - jak zacznie przyspieszać to znaczy czujnik. Po wymianie tego ustrojstwa to mogę teraz jechać na Tor Poznań :-) Koszt czujnika 150zł + 25zł przesyłka. Wymiana 60zł Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.