Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p12] Skrzynia, silnik i dwumasa - pytania od nowego ;)


rapsonje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nabylem primere 2.2 dci w bardzo okazyjnych okolicznosciach, jednak mam pare a w zasadzie 3 pytania ktore mnie nurtuja ;) Mianowicie mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu, jak samochod stoi w miejscu to jedynka wchodzi dobrze, jednak np. jak sie "turlam" na 2 i chce wrzucic na 1 to slychac nieprzyjemny zgrzyt w skrzyni. Chodzi o synchronizator pierwszego biegu? Jezeli tak to jakie sa koszty, bo wydaje mi sie ze to nie jest normalne zachowanie. Po primo diesle przy wyzszych obrotach lubia puscic dymka z rury, jednak u mnie najczesciej dzieje sie tak i to w sumie troche tego dymu jest przy zmianie biegu i na dosyc niskich obrotach, miedzy 1500-do 2800, tu juz nie mam pomyslu. No i pytanie jak rozpoznac ze dwumasa sie konczy czy moze kleknac niedlugo? Wiem, ze koszty sa spore, ale pewnie jako eksperci macie swoje sposoby i moze ktos bedzie chetny wspomoc doswiadczeniem mlokosa ;) Pozdrawiam i licze na pomoc.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy i wsteczny bieg nie są synchronizowane. Jedynkę wrzucamy tylko na postoju, jak się turlasz to ewentualnie możesz jedynkę wbić z tzw. przygazówką, jak w starym Jelczu :devil:

 

Co do dymków się nie wypowiem, mam Pb.

Co do dwumasy podobnie. Co prawda mam u siebie w 2.0, ale inaczej jest ona eksploatowana w silniku benzynowym, poddana mniejszym obciążeniom przez co na dłużej wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby dwumas padał to było by słychać metaliczne chrobotanie przy zapalaniu i gaszeniu, co do kopcenia to przy depnięciu te silniki lubią zakopcić, ew jeżeli bardzo kopci to możesz sprawdzić egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...