rapsonje Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Witam, nabylem primere 2.2 dci w bardzo okazyjnych okolicznosciach, jednak mam pare a w zasadzie 3 pytania ktore mnie nurtuja Mianowicie mam problem z wrzuceniem pierwszego biegu, jak samochod stoi w miejscu to jedynka wchodzi dobrze, jednak np. jak sie "turlam" na 2 i chce wrzucic na 1 to slychac nieprzyjemny zgrzyt w skrzyni. Chodzi o synchronizator pierwszego biegu? Jezeli tak to jakie sa koszty, bo wydaje mi sie ze to nie jest normalne zachowanie. Po primo diesle przy wyzszych obrotach lubia puscic dymka z rury, jednak u mnie najczesciej dzieje sie tak i to w sumie troche tego dymu jest przy zmianie biegu i na dosyc niskich obrotach, miedzy 1500-do 2800, tu juz nie mam pomyslu. No i pytanie jak rozpoznac ze dwumasa sie konczy czy moze kleknac niedlugo? Wiem, ze koszty sa spore, ale pewnie jako eksperci macie swoje sposoby i moze ktos bedzie chetny wspomoc doswiadczeniem mlokosa Pozdrawiam i licze na pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Pierwszy i wsteczny bieg nie są synchronizowane. Jedynkę wrzucamy tylko na postoju, jak się turlasz to ewentualnie możesz jedynkę wbić z tzw. przygazówką, jak w starym Jelczu Co do dymków się nie wypowiem, mam Pb. Co do dwumasy podobnie. Co prawda mam u siebie w 2.0, ale inaczej jest ona eksploatowana w silniku benzynowym, poddana mniejszym obciążeniom przez co na dłużej wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapsonje Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Dzieki Pawel, a moze ktos sie wypowie kto ma diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Gdyby dwumas padał to było by słychać metaliczne chrobotanie przy zapalaniu i gaszeniu, co do kopcenia to przy depnięciu te silniki lubią zakopcić, ew jeżeli bardzo kopci to możesz sprawdzić egr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.