Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail T30 2.2 Di koło dwumasowe proszę o pomoc


Gość befree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

porównałeś przed montażem zęby na dwumasowym z zębami na litym kole ? były takie same ? 

Jeśli tak to na 90 procent problemem jest za płytki montaż czujnika i wystarczy zebrać połowę plastiku z jego obudowy ( później czujnik nie siedzi na miejscu tylko się przekręca lewo prawo i trzeba go dobrze ustawić tak bardziej w stronę przodu silnika i dokręcić ) 

pobrane.jpg

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa jest tak jak mówiłeś . Czyli przy zmianie koła dwumasowego na sztywne trzeba kupić sztywne koło od almera tino 2.2 dci 115km,bo tylko ono pasuje, oraz tarczę sprzęgłową również od tino musi być ze sprężynkami tłumiącymi drgania, ucinamy śruby najlepiej u tokarza o ok 1cm, skręcamy wszystko i koniecznie trzeba spilować podstawę czujnika położenia wału musi byc ok 2mm luzu miedzy czujnikiem a ząbkami na kole, jeśli nie spiłujemy auto nie bedzie wkrecać się na obroty. Mi przy montażu uszkodzili czujnik o wieniec więc najlepiej go przed zdjęciem skrzyni odkręcić. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest następny problem mianowicie coś strasznie huczy przy przyspieszaniu najbardziej slychać na wysokim 5-6 biegu jak przyspieszam z niskich  obrotów przy ok 70/h. Znalazłem chudson ,że kiedyś też szukaliście przyczyny podobnych objawów. Albo łożysko wału albo przeguby wewnętrzne były obstawiane wał w podporze podejrzanie dziwnie w gumie lekko się rusza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeguby to drgania. Jak tylko huczy to niekoniecznie.   Mój buczy wpadając w wibracje jak przyspieszam na za wysokim biegu. Jest to wina tłumika i osłon wydechu wpadających w rezonans. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tez mam takie objawy i też myślałem że to tłumik ale  odkręciłem wydech i buczy nadal jak by przenosiło się pod podłogą i konczzyło z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przypisywałem ten rezonans sprzęgłu ale teraz uważam ,że to zbiór kilku elementów razem dających taki efekt ponieważ  uszczelnienie intercoolera troszkę to zmniejszyło , skręcenie osłon termicznych na katalizatorze również trochę pomogło. Jazda na za niskim biegu też nie jest zdrowa więc zmieniam częściej biegi i problemu prawie nie zauważam ( poza podjazdami pod górkę czasami ) 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudson to buczenie rezonans drgania przy np. przyspieszaniu z niskich obrotów na wysokim biegu to efekt zapiekającego się krzyżaka na wale. Wyjąłem wał i jeden krzyżak pracuje lekko a drugi ma delikatne wyczuwalne opory które w pewnym zakresie obrotów powodują, że krzyżak chodzi jakby "na sztywno". Dodam,że nie mają najmniejszych luzów i bez zdemontowania wału nie ma możliwości zdiagnozowania. Teraz nastała cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , sprawdzę  ale dziwne ,że zgrało się to z wymianą sprzęgła

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Cześć.

Przygotowałem się do wymiany dwumasu na koło jednomasowe zgodnie z informacjami w poście: koło dwumasowe - swap na jednomasowe z tino no i... ZONK.

Po rozkręceniu (T30 4x4 2.2. Di 114KM z 2003r) ukazało się dwumasowe koło zamachowe jak na załączonym zdjęciu - pytanie czy można je zastąpić kołem jednomasowym z tarczą sygnałową wieloząbkową - jak w ww. poście?

Mam wszystkie części gotowe (z dystansem włącznie) ale płacić 2 razy za wymianę trochę słabo - czy taka zamiana komuś wyszła na dobre w T30 2.2 Di 114 KM?

Dzięki za wszelkie sugestie!

dwumas.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odpowiem sam sobie... może komuś się przyda - 2.2 Di a DCI mają różne dwumasy. W Di 114 jest jak powyższa do której nie znalazłem odpowiednika jednomasowego.

Skończyło się na regeneracji dwumasy i kevlarowym sprzęgle - koszt o połowę mniejszy niż nowa sama dwumasa - zobaczymy jak pojeździ... na razie nie mam żadnych uwag.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak zakładałeś koło na wał to celowałeś kołkiem w wale na tą prostokątną dziurkę w kole zamachowym? Ono pasuje tylko w jednej pozycji? Bo szukam u mnie przyczyny braku mocy na niskich obrotach i braku wkręcania się powyżej 4 tysięcy pod obciążeniem a robiłem koło, rozrząd i turbo..

Edytowane przez Lysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...