Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak interpretować opis kodowania w instrukcji NOTE E11


Double-W
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak interpretować ten fragment instrukcji opisujący odkodowanie radia NISSAN ?

Jak wpisać zero znajdujące się w kodzie ?

Radio zgłasza się napisem Code i 4 kreskami.

post-91418-0-18828200-1473606310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem więc, czemu w instrukcji, także niemieckiej dołączonej do samochodu podano:

"nacisnąć tyle razy ile wynosi wybierana cyfra" oraz "na przykład aby wybrać cyfrę 5 nacisnąć przycisk 5-krotnie"

Ja po 5-krotnym wciśnięciu mam cyfrę 4. ( Na początku jest kreska 1klik=0, 2klik=1, 3klik=2, 4klik=3 5klik=4 )

Co jest ważne ilość kliknięć, czy wyświetlona cyfra ? Czy u was wpisywanie rozpoczyna się od 4 kresek czy 4 zer ?

Czy w chwili potwierdzenia przez TA na wyświetlaczu ma być kod, czy ważne jest ilość kliknięć a nie to co pokazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczą się liczby na wyświetlaczu nie kliknięcia.....u mnie przed wpisywaniem też są kreski.

Jak kod jest OK po zatwierdzeniu wskakuje na ostatnią zapisaną stację radiową i wszystko.

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma namiar na niedrogi serwis w Łodzi lub okolicy potrafiący odblokować radio, gdyby się okazało, że mój numer jest nieprawidłowy. Kupując w komisie sprowadzonego z Niemiec Nissana Note nie pomyślałem, aby zdejmować klemę z akumulatora i by zobaczyć czy radio lub komputer nie zrobią niespodzianki. Radio działało bez zarzutu, aż do rozłączenia w ubiegłym tygodniu akumulatora podczas wymiany sprzęgła. Dostałem kartonik z kodem do radia, więc byłem przekonany, że w razie potrzeby radio sam odblokuję. Samochód jest z 2006 roku więc nie chciałbym inwestować zbyt wiele w radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Double - kod wprowadzamy tak (nie wiem czy tak postępowałeś?) - choć przedstawiona przez Cb instrukcja też to opisuje:

 

masz np. kod 3456 więc:

klawisz z 1 wciskasz  trzy razy

               2  -------- cztery razy

               3 ---------- pięć razy

               4 ---------- sześć razy

Zatwierdzamy bodajże klawiszem strzałki skierowanej w górę - lecz to zależy od modelu radia ... bo w jednych TA ( u Ciebie) , w innych ten ze strzałkami > />> , a w jeszcze innych trzeba dłużej przytrzymać klawisz  6

 

ale np. w niektórych radiach trzeba wcisnąć jeden raz więcej - czyli:

1 ---- 4 razy (aby mieć 3)

2 ----5 ( aby była 6)

3 ---- 6 

4 ----7

 

 

Po kilku ( chyba 3) nieudanych próbach wprowadzania kodu - radio może "wydłużyć czas" na wprowadzenie nowego -

"wówczas czekamy godzinę z włożonym kluczykiem w pozycji ACc --- i potem znów próbujemy." - (tak informował jeden z naszych ekspertów forumowych )

czasem po większej liczbie złych kodów może zablokować sie na stałe i wówczas tylko magik elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemieckiej oryginalnej instrukcji dla mojego modelu radia, a także dla dwóch innych podobnych modeli (np.bez zmieniarki CD) jest podany dokładnie ten pierwszy sposób (jeżeli pierwszą cyfrą kodu jest 7 to wcisnąć 7 razy przycisk 1 )

U mnie jednak na ekranie wyświetla się dopiero 6, gdyż kodowanie nie rozpoczyna się od stanu 0 0 0 0 tylko od - - - -

Wciskałem więc o 1 więcej, czyli zgodnie z tym drugim sposobem. Dziwię się, że w drukowanej w tysiącach egzemplarzy instrukcji zamieszczony jest błędny sposób. Przy cenie nowego samochodu, to instrukcje te powinny iść na przemiał, aby użytkownik miał WYŁĄCZNIE PRAWDZIWE informacje.

Czy kartonik o wymiarach 7,5cm x 4,5cm żółtego koloru na którym naklejony jest obrazek płaskiego klucza do zamka YALE z ramką zawierającą napis B-czterocyfrowy numer jest prawidłowym dokumentem z kodem do radia o czym informowano mnie w komisie, czy jest od czegoś innego lub wogóle niepotrzebnym świstkiem papieru, mającym jedynie uśpić moją czujność w chwili zakupu ?

Czy napis ERROR naprowadza na jakieś wnioski ? Czytałem na forum , że zwykle zgłasza się napis WAIT 1h.

Radio jest nadal gotowe do przyjęcia kodu, więc na amen się nie zablokowało.

Boję się robić próby w ciemno, aby nie pojawił się napis SECURE lub LOCKED bo naprawa będzie droższa.

A czy przytrzymany przycisk 4 i dwukrotne wciśnięcie ON/OFF może całkowicie zablokować ?

Poszukuję więc w okolicy Łodzi kogoś, kto ma większe doświadczenie, ewentualnie sprzęt w razie czego do ingerencji w kostkę pamięci radia. Oczywiście cena ma dla mnie znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo , to w Nissanie zawsze działał pierwszy sposób...Więc instrukcja nie kłamie..

Różnią się tylko sposoby zatwierdzania.

Ale masz w instrukcji jasno napisane  TA

 

Druga metoda dotyczy raczej  niefabrycznych odbiorników.

 

Chyba najlepiej będzie jak podjedziesz do speca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie coraz bardziej skłaniam się do podejrzenia, że żółty kartonik z 4 cyfrowym kodem, który dostałem w komisie jako kod do radia jest kodem do czegoś innego lub do niczego, podarowany mi, abym nie zadawał dodatkowych pytań.

Wymontowałem więc radio i mam fotografie wszystkich naklejek.

 

1      BLAUPUNKT-WERKE GMBH

               Made in Portugal

             BP5387  6  9669798

 

2          NISSAN MMR IDC-G

              7  645  387  318

            e1    024199         E

              stempel: 056

 

3.      Na spodniej ściance jest samoprzylepna taśma z napisem:

         28 184 BC41A      ZH912

 

4.     Nad radiem na plastiku pod schowkiem naklejka:

 X11E LID  C2  DIN  PG05/66

3:22 AM February 2006

Kansei: P10381A2790006

kod kreskowy: 03530818

Op: Elaine Jean Fairwathe

MKL: CK00018000

 

W internecie znalazłem też dodatkowe informacje dla tego radia:

Pamięć EEPROM  ST95320 smd  kompatybilna ze SPI 25c320.     Procesor D703281y-A05  Wzm.mocy 2 x TDA7375A

 

Wczytałem kalkulator do kodu radia BP, ale tam żąda 4 cyfr po oznaczeniu nazwy radia  BP XXXX oraz siedmiocyfrowego numeru: XXXXXXX

Przed kolejną próbą wpisywania kodu, chciałbym mieć 100% pewność, że próba będzie udana, więc miałbym prośbę do użytkowników, którzy już to praktycznie wypróbowali o podanie który numer musiałbym wpisać ewentualnie czy wogóle ten kalkulator OFFLINE ma sens ?

Albo ja której stronie można uzyskać bezpłatnie numer kodu na podstawie tych wszystkich zczytanych numerów plus kod VIN.

A może ktoś pozbawi mnie stresu i odczyta w moim imieniu kod ze sprawdzonej strony. (Wiem, że może to być odczytane jako szczyt lenistwa, ale bardzo się boję, że robiąc to po raz pierwszy popełnię błąd i zablokuję radio jeszcze gorzej)

 

post-91418-0-69418600-1473760976_thumb.jpg

 

post-91418-0-56230600-1473761008_thumb.jpg

 

 

 

13.09.2016 godz.15.12

 

R A D I O   D Z I A Ł A  !

Przetestowałem kilka stron internetowych, które po wpisaniu danych dopiero informowały, że wymagana jest wpłata na konto, że nie dają 100% pewności, że kod jest prawidłowy, że jeżeli w radiu były nieudane próby odblokowania to może nie wystartować.

W końcu znalazłem superstronę www.forum.kody-radio.pl na której trzeba się zarejestrować ,aby otrzymać bezpłatny kod. Po rejestracji i zalogowaniu i podaniu danych z naklejek za trzy minuty dostałem prawidłowy kod. Na komputerze wystartowałem też program BP calc (nie wymaga instalacji) i po wpisaniu numerów 5387 i 9669798 otrzymałem taki sam kod. Mając taką samą odpowiedź z dwóch różnych źródeł wpisałem numer do radia i RADIO GRA.

Jako szczęśliwy już człowiek mam jeszcze pytanie.: Czy po wpisaniu poprawnego kodu poprzednia nieudana próba jest nadal pamiętana, zmniejszając limit pomyłek ? Kod zapisałem już w instrukcji oraz dokumentach, więc jest to pytanie jedynie z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że kod  na żółtym kartoniku nie jest kodem do radia. Nie wiem więc do czego jest . Może podczas zmian w komputerze wymagany jest ten 4 cyfrowy kod ? Do czasu zdjęcia klemy z akumulatora byłem pewien, że jest do radia (ilość cyfr się zgadzała.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być kod od alarmu / immobilisera. Ja kod od radia mam na białej tekturce formatu karty kredytowej, podpisanej jako RADIOPASS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego notka kupiłem bez kodu. Kod odczytali mi w ASO na pierwszym przeglądzie. Było to kilka lat wstecz.  Wklejam fotkę jak powinien wyglądać kartonik z kodem. Swój kod wpisałem na końcu w instrukcji pojazdu i wydrukowałem na papierze fotograficznym kartonik podobny do oryginału, który noszę w dokumentach. 

post-50407-0-68192100-1474569040_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...