Piter Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Wk..mnie dzisiaj to auto. Nie odpalilo a 6A prostownik dostaje swira wskazujac max ladowania akum. Chyba i ja przerobie ten system ladowania. Trudne to? Macie jakiegos elektryka, ktory jak dostanie opis tego Dincho to latwo dokona przerobki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Sam dokonasz,jak kupisz tylko oporniki .Masz lutownicę? Znasz się na kolorach? To dasz radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Dzieki, tzn ze dam rade ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Kilka informacji o akumulatorach: Stan naładowania można określić na kilka sposobów: 1. Najdokładniejszy to pomiar gęstości elektrolitu. Wykonuje się go przyrządem zwanym areometr. Pomiar wykonuje się w warunkach stacjonarnych. Mocno uproszczoną formą tego pomiaru jest wskaźnik naładowania akumulatora - wskaźnik to nie jest diodą LED lecz jest to zielona kulka, która wraz ze spadkiem gęstości elektrolitu opada na dno akumulatora stając się niewidoczną. 2. Pomiar prądu ładowania. Im bardziej naładowany akumulator tym mniejszy prąd ładowania, stąd czujnik prądu na ujemnym zacisku akumulatora do określania poziomu ładowania - kiedyś prostowniki transformatorowe posiadały amperomierz informujący właśnie o prądzie ładowania im bliżej zera tym akumulator bliski naładowania. Pobór prądu rozładowanego akumulatora przy braku urządzeń regulujących lub ograniczających w zasadzie zależy od wydajności urządzenia ładującego. 3. Pomiar napięcia akumulatora w stanie jałowym pracy akumulatora czyli bez ładowania i bez obciążenia. Pomiar ten jest najmniej dokładny, gdyż napięcie nie zależy zbytnio od energii zmagazynowanej w akumulatorze. W stanie naładowanym może mieć 12,6 V a w stanie rozładowanym 12,0 V gdzie urządzenia jeszcze działają ale rozrusznik już nie zakręci. Pomiar ten ma sens ale dokładność jest taka jak określanie ilości paliwa poprzez zważenie całego samochodu. Tak więc po napięciu nie stwierdzimy czy poziom naładowania to np. 70 % 4. Pomiar napięcia pod obciążeniem - pomiar napięcia a raczej jego zdolność utrzymania w określonych granicach przy dużym obciążeniu daje informacje o stanie naładowania akumulatora, tak działają testery akumulatorów. Poniżej polecam ciekawe filmy na ten temat: https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0 https://www.youtube.com/watch?v=mUwUrYwTjTQ https://www.youtube.com/watch?v=owhsIY1RUQ4 https://www.youtube.com/watch?v=tmCj0AGlglU itd. Mam jeszcze pytanie, jakie sprawdzone ładowarki używane przez Was polecacie do naszych samochodów, tak aby można było ładować bez odpinania akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG155 Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 (edytowane) Dzisiaj jak jechałem rano podłączyłem woltomierz do gniazdka zapalniczki. Trasa 25km. Całą drogę 14,3V. Czyli OK. Pomyślałem, mnie to nie dotyczy (JJ10)... Ale jak wracałem po południu, to już tak pięknie nie było. Powiem więcej... jest jeszcze gorzej niż w J11. Jakieś 10 min 14,3V, później płynnie spadło do ok 12,3V -12,7V i tak zostało przez całą drogę. Bez względu na to czy przyspieszałem, czy hamowałem silnikiem.... Zatrzymałem się, 12,7 i nic więcej. Dopiero zgaszenie auta i ponowne odpalenie dało 14,3V. Ale 2-3 min i 12,7V..... Czyli widać, w J10 jeszcze lepszy soft. Edytowane 28 Października 2019 przez MaG155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 W J10 (2011r.) nie mialem problemow z aku. Z uzytkowaniem mialem problem po 5 latach wtedy wymienilem aku i jezdzilem dalej. W J11 w aucie 5 letnim (2014r} wymieniany aku byl juz 2x. Mam obecnie w nim trzeci, nowy akumulator. W radiu android jest fajna opcja, poniewaz w gornym pasku androida pokazuje w V napiecie aku i widac kiedy laduje - zdarza mu sie bardzo rzadko ladowac, przerobka ukladu ladowania na pewno bedzie tylko garaz ppsprzatam. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Jak przerobisz,będziesz miał zawsze 14V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Szczerze mowiac zastanawiam sie czy to nie oby celowe dzialanie producenta. Watpie zeby cel byl tylko czysto ekologiczny. Produkujemy pralki, zmywarki, ktorych podzespoly koncza swoja zywotnosc po gwarancji a aku w aucie starstop nie jest tani i nie podlega gwarancji i fajnie byloby gdyby Klient kupowal go czesciej i wiecej. Moj nowy aku jest z gornej polki ale nie startstop i mam wywalone na ten system eco. Jak sie tylko da to startstop na stale wylacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Da się.Już to poruszaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG155 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Zrobiłem przeróbkę z rezystorami w JJ10. Muszę to poobserwować, ale chyba to nie działa tak jak w J11. Nie ma cały czas 14V. Spada do 12,7V, ale mam wrażenie że rzadziej. Ale mało jeździłem po przeróbce. W ogóle dziwnie się to zachowuje (jeszcze bez przeróbki). Jednego dnia rano, ładował ciągle 14,3V, całe 25km i nawet na moment nie spadło niżej, innego dnia po południu, po paru minutach spadło do 12,7V i tak już zostało przez nascie km. Innym razem, zachowywało się tak, jak opisywaliście w J11 gaz.. 12,3V hamowanie 14,3V Ale alternator jest sterowany PWM (na zielonym przewodzie w JJ10). Jak jest 14,3V wypełnienie jest 100%, jak obniża napięcie, zmniejsza PWM. Na biegu jałowym jak już obniży napięcie (po powrocie z trasy, bo po odpaleniu na postoju chybna nigdy nie obniża napięcia) wypełnienie PWM zmienia się z obciążeniem (światła, dmuchawa itd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 8 godzin temu, Piter napisał: Produkujemy pralki, zmywarki, ktorych podzespoly koncza swoja zywotnosc po gwarancji a aku w aucie starstop nie jest tani i nie podlega gwarancji i fajnie byloby gdyby Klient kupowal go czesciej i wiecej. Skąd wziąłeś taką informację że akumulator nie podlega gwarancji? Jakoś nissan to robi na gwarancji i nie ma z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Odyssey Górczewska Warszawa raz wymienili faktycznie za darmo, potem sugerowali ze Uzytkownik ma wymienic na wlasny koszt bo to prawdopodobnie jest przyczyna, ze auto rano nie moze zapalic. Z w/w ASO i usterkami startstop rodzice (po naprawie blacharskiej w ASO drzwi przednich kierowcy) walczyli przez dwa lata. Jako wlasciciel auta wkurwilem sie w koncu na to ASO napisalem pismo z żądaniem ostateczmego usuniecia usterki lub niech zaboeraja sobie ten wadliwy (na przedluzonej gwarancji) produkt to znalezli jakis problem w wiazce kabli w drzwiach kierowcy ale za aku trzeba bylo zaplacic. Komedia jak cos w stylu programowania przez ASO czujnikow cisnienia po zmianie letnie/zimowe Mam tez peknieta obudowe filtra powiettza po 'przegladach'. Ogolnie nie polecam nikomu tego ASO. Wiec jak czytam o tym start./stopie, Waszych spostrzezeniach i wspominam ten nerwowy okres to mi sie noz w kieszeni otwiera. Laweta dosyc czesto zabierala auto do ASO po czym oddawali je nie odnajdujac przyczyny. Edytowane 29 Października 2019 przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Teraz co do moich domyslow - w pierwszym roku ojcu gosc wjechal w drzwi kierowcy. Naprawa w ASO bacharska bylejak zrobiona - elektryk pewnie bez kwalifikacji. Wynik taki ze byc moze pokawil sie prad zwarciowy. Ojciec do gabinetu lekarskiego po w-wie ma 7km i to w korkach. Szlag trafil jeden a potem drugi aku. Jak naposalem pismo do ASO z zadaniem usuniecia usterki i zeby zrobili kroki w odwrotnej kolejnosci jak w serwisie blacharskim to znalezli przyczyne w wiazce. Ze jak wspomnialem ojciec jezdzi 7km i aku dostawal non stop strzaly ze startstopu to sie i naladowac aku nie mial kiedy. Partacze w ASO nie wiem czy glupa graja czy nie wiedza ze ta funkcjonalnosc ladowania aku w j11 jest zj***na. Uwaga wisienka na torcie.. Tata z racji ze mu sie bardzo podoba kupil nowego QQ :-) najs, prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG155 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Kolory kabli przy module pomiaru prądu w J10 (w odniesieniu do J11) J11 -> J10 1 (różowy) Current sensor out (2,5V) -> 3 (szary) 2 (biało - szary) Ground -> 4 (niebieski) 3 (niebieski) Temp sensor -> 1 (pomarańczowy) 4 (zielony) +5V -> 2 (żółty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Mag,czy to co podajesz jest sprawdzone? Bo jeżeli tak to zrobimy odmienny temat i podwiesimy go bo warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG155 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Kolory przewodów są sprawdzone, natomiast działanie tego rozwiązania z J11 nie do końca. Przerobiłem u siebie i testuję, ale zachowuje się to dziwnie. Będę pisał o postępach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Ok,czekamy.Może być tak jak pisałem wcześniej różnica w wartości oporników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 31 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 W dniu 20.02.2015 o 17:37, kkot1971 napisał: Witam. Od momentu zakupu tj. od sierpnia 2014 walczę z serwisem w sprawie wyświetlania komunikatu Stop/start na wyświetlaczu. W menu wyraźnie zaznaczam,że nie chcę informacji o zaoszczędzonym CO2 podczas wyłaczenia silnika. Serwis ostatnio trzymał samochód przez trzy!!!! tygodnie i stwierdził, że wszystkie tak mają, że niezależnie czy się zaznaczy żeby się wyświetlało czy nie - to i tak zawsze będzie ten komunikat. W centrli Nissan zaś stwierdził, że w instrukcji obsługi jest błędne tłumaczenie. Jestem bezsilny! Bardzo wkurza mnie ten komunikat. Czy Wy też tak macie??? Czy można odstąpić od umowy zakupu jeżeli towar jest niezgodny z opisem? Jak reklamować tego shita? To są jakieś jaja tak? Nie wierzę, że ktoś może mieć tak poważny problem i jeszcze zastanawiać się czy może na tej podstawie oddać samochód? Świat się kończy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2019 Jak dla mnie to ten SS jest badziewiem...nie samochód... Co do reklamacji,na jakiej podstawie wnioskujesz,że towar niezgodny z opisem? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 1 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2019 (edytowane) Dzis rano bylo zimno i znowi mi to zrobil. Nie zapalil. Przerobka od ladowania aku juz polutowana. Robie 100km dziennie wiec bede mial go na oku. Ostatnie kilka dni bylo w 90procentach czasu 12V. Rzadko pokazywalo sie 14V a start stop kilka razy sie zalaczyl. Start/stop to kolejny element jaki bede przerabial w tym J11. Edit: po naladowaniu aku na max prostownikiem i wlutowaniu przerobki trzyma 14V podczas jazdy. Bardzo sie ciesze i slicznie dziekuje! Edytowane 1 Listopada 2019 przez Piter 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 3 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2019 W dniu 28.10.2019 o 08:18, JACKO29 napisał: Sam dokonasz,jak kupisz tylko oporniki .Masz lutownicę? Znasz się na kolorach? To dasz radę Dałem rade. Dzieki Po przerobce trzyma na stale 14V. Dodatkowo radio android podlaczylem jednak pod wlacznik on/off dla stalego 12V jak zalecal Wojtek - Wczesniej pił 0.81A zamiast 0.04A w stanie spoczynku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 (edytowane) Po wykonanej przeróbce akumulator jest w bardzo dobrej kondycji. Pojeździłem kilka dni nie oszczędzając prądu (rano przednia grzana szyba, tylna szyba grzanie+lusterka, oba podgrzewane siedzenia na HI; radio android włączone) i miłe zaskoczenie po podłączeniu prostownika. załączam film i mam nadzieje, ładowanie aku i START/STOP już mi nie groźny Zazwyczaj po kilkudniowym intensywnym użytkowaniu prądu prostownik ładował od zera. P.S. mam włożony zwykły akumulator nie jakiś dedykowany dla start/stop. Wyłączam start/stop przy starcie choc czasami o niem zapominam i z nim jeżdżę (strzela mi tym start/stopem i gówno oszczędzaniem w korku). Dziennie robię 100km wiec aku ma kiedy się naładować ale przed przeróbką padał bardzo szybko, teraz trzyma a auto odpala od pierwszego kopa ;-P Prezentowany prostownik to coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/32964475915.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f214bJ1 Ładuje na otwartej klapoe silnika, nie wyjmujac aku i z zamknietym alarmem (nie mam alarmu na czujnik zamkniecia klapy) Edytowane 6 Listopada 2019 przez Piter 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 Czy ktoś użytkuje w naszych samochodach prostownik ładowarkę ULTIMASPEED dostępną np. w LIDLU, zastanawiam się nad taką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 11 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2019 W dniu 6.11.2019 o 22:08, Piter napisał: Po wykonanej przeróbce akumulator jest w bardzo dobrej kondycji. Ładuje na otwartej klapoe silnika, nie wyjmujac aku i z zamknietym alarmem (nie mam alarmu na czujnik zamkniecia klapy) Ale siara. Ładowanie akumulatora co chwilę i to pomimo przeróbki. Kiedyś to się maluchy i duże fiaty ładowało przy -20 st. C, a teraz trzeba Nissany raz w miesiacu i to przy ciepłej jesieni. Mam Nissany od 7 lat, jeżdżę w sumie 30km dziennie i pomimo słabego akumulatora nigdy nic nie ładowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.