Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie zniknie bez serwisu się pewnie nie obędzie. Czy oprócz ikonka SSa i lampki na przycisku masz jeszcze jakieś oznaki (ikonka, komunikat). Mi w QQ kiedyś padł SS skończyło się to tym, że auto przestało jechać, ledwo z drogi zjechałem na parking, tam zgasło i koniec. Po przyjeździe lawety aby go zabrać po jakiejś 1h stania wszystko wróciło do normy i po jeździe testowej za lawetą olałem kwestię, już się ńie powtórzyło. Auto oddałem po jakimś pół roku (najem roczny)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Punisher777 napisał:

dziekuje za.odpowiedzi. czyli zeby start stop.dzialal to nie moze.byc wlaczony nawiew?  

Nawiew może być włączony, ale chciałeś zobaczyć jak działa - więc najszybciej przy wyłączonym nawiewie. Bo utrzymanie zadanej temperatury w kabinie ma bardzo wysoki priorytet i jest to najczęstszy powód, że nie ma warunków by Stop-Start wyłączył silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapotrzebowanie przez urządzenia pokładowe na pracę silnika a przez to nieaktywny start stop nie jest w żaden sposób sygnalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest awaria start stop to dalsze dywagacje dlaczego się nie włącza chyba są bezzasadne, potrzebna jest diagnostyka serwisowa. Jak nie ma awarii zwykle odpowiedzią jest stan akumulatora (to można miernikiem sprawdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 28.02.2017 o 14:45, JACKO29 napisał:

Dezaktywacja systemu start/stop za pomocą modułu czasowego .

Aby dokonać dezaktywacji za pomocą modułu należy wyjąć przycisk S/S jest to troszkę utrudnione bo sam przycisk jest osadzony za pomocą 4ch zaczepów,które trzeba odsunąć na boki metodą ,...niestety prób i błędów.Ja użyłem do tego celu szczelinomierza i bardzo cienkiego noża.Pomocnym w wyjeciu będzie odczepienie całej dolnej osłony pod kierownicą.W tym celu należy zdjąć pokrywę bezpieczników i złapać osłonę tuż przy górnej części łączącej się z konsolą przy prawym kolanie i wyszarpnąć.Osłona odchodzi prawie całkowicie,trzyma się tylko na uchwycie linek maski i wlewu paliwa.

Po odczepieniu mamy dostęp do tylnej strony wyłącznika i kostki.Po wyjęciu wyłącznika zalecam rozcięcie izolacji wiążącej przewody,bo miejsca mało,a nissan poskąpił 5 cm więcej przewodów.

Po udostępnieniu przewodów zobaczymy we wtyczce 6 przewodów.W pozycji normalnej(tak jak jest wpięta do kostki) mamy u góry 3 przewody ,zktórych dla nas ważnym jest środkowy czerwony to jest nasz +

post-15221-0-17757600-1488288356_thumb.jpg

 

Należy go oskórować i dolutować do niego przewód długości ok10-15cm (mnie tak pasowało,a poza tym później jest jak manewrować modułem)

Następnie mając wtyczkę w tej samej pozycji,w dolnym rzędzie mamy pierwszy z lewej szary przewód ,to jest nasz -

post-15221-0-49759200-1488288623_thumb.jpg

 

Należy wykonać taką samą operację jak z czerwonym.

post-15221-0-90097600-1488289107_thumb.jpg

 

Obydwa te przewody wpinamy w moduł w potrójne złącze ,wpinając je w środkowy pin i prawy mając moduł ustawiony tak jak na zdjęciu

post-15221-0-55986000-1488288824_thumb.jpg

 

W przypadku tego połączenia biegunowość nie musi być zachowana

Następnie do złącza podwójnego podpinamy dwa przewody,jeden będzie -- i wpinamy go pod ozn,GND

drugi wiadomo +

Obydwa przewody zgodnie z biegunowością wpinamy w układ elektryczny samochodu

post-15221-0-48932000-1488289265_thumb.jpg

 

Przed podłączeniem można cały moduł dla bezpieczeństwa umieścić w jakimś woreczku foliowym,bądź zaizolować izolacją,gdyż płytka od spodu jest niczym niezabezpieczona

post-15221-0-52486300-1488289427_thumb.jpg

 

Układ działa! Załącza się po około 10 sek od włączenia stacyjki.Na desce jest ikonka świadcząca o wyłączeniu,oraz w trakcie zadziałania pojawia się komunikat na ekranie o wyłączeniu.

Mam dość wyłączania tego dziadostwa ręcznie! Kupuje moduł na allegro i biore się do roboty.

Przy okazji - Zapytałem "modules4U@gmail.com" o koszt, i dostałemodpowiedź:

Dear Piotr, 

thank you for your interest in Stop/Start module for Nissan Qashqai. Stop/Start Module (as well as DRL Safety module) is designed and manufactured in Europe - Germany.  Both modules are microprocessor driven and use the latest cutting edge components for automotive industry, which ensures very high reliability and unlimited modules life. Therefore I provide lifetime guarantee as for Stop/Start also for DRL Safety modules if installed accordingly with provided installation instructions for DRL Module and S/S Module.       
 
Stop/Start module benefits:
  • the module is operated by existing Stop/Start switch, no need for installation of any additional buttons
  • the module remembers the last driver selection, no more need to disable S/S on each engine restart
  • the module can be entirely disabled by 5 sec long press of  Stop/Start switch (useful during MOT inspection or Nissan dealer visit)
  • by disabling Stop/Start, the module will help to increase car battery, starter and engine life (as proven by studies, Stop-Start feature does not save any fuel)
  • unlike all Chinese products, the module does not drain car battery - ZERO idle current
 
DRL Safety module benefits:
  • the module significantly improves blinker visibility on Nissan Qashqai J11 and X-Trail T32
  • the module provides huge safety benefit which helps avoiding front facing crash caused by overlooked blinker
  • the module is accepted by MOT as it is vehicle safety improvement feature
  • the module supports 2 modes: DRL OFF or DRL DIM option
  • the module is unique product of its kind on the market that no one else produce
  • unlike all Chinese products, the module does not drain car battery - ZERO idle current
Stop/Start module costs €30 and DRL Safety module costs €70  + €6,20 tracked DHL shipping from Germany.  

 

If you decide to purchase the modules using PayPal buyer’s protection, please bear 4% PayPal fee. 

Więc wszystko jasne....

Edytowane przez Piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów.

Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku):

  • w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku,
  • moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora,
  • impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem.

Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę @Piter w jego Qashqai'u.

Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf

Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi:

  • moduł ADSS,
  • bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników,
  • bezpiecznik 2A,
  • szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2,
  • opaski zaciskowe,
  • przewody z niezbędnymi zakończeniami.

Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł.

Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie :D.

 

Tak wygląda cały przygotowany zestaw:

ADSS-QQ-j11-1.thumb.jpg.dcb05ed71fc8bdb6c7a8be60ab48ad51.jpg

Edytowane przez Robert_B
Dodano zdjęcie
  • Like 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów.

Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku):

  • w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku,
  • moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora,
  • impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem.
Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę [mention=85754]Piter[/mention] w jego Qashqai'u.

Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf

Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi:

  • moduł ADSS,
  • bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników,
  • bezpiecznik 2A,
  • szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2,
  • opaski zaciskowe,
  • przewody z niezbędnymi zakończeniami.
Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł.

Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie .

 

Tak wygląda cały przygotowany zestaw:

ADSS-QQ-j11-1.thumb.jpg.dcb05ed71fc8bdb6c7a8be60ab48ad51.jpg

Od wczoraj po własnoręcznym montażu modul spisuje się świetnie. Wcześniej zapominałem SS wylaczyc (nauczony wyłączać po wymianie akumulatora) a teraz nie musze pamiętać zeby go wyłączać. Co najważniejsze nie trzeba kabli ciąć więc można i na gwarancji zakładać. W ASO pracuja w większości roboty (usterka nr 5 - wymień elemet numer 7, wyłącz myślenie na pewno trzeba wymienić zamiast naprawiac) wiec nawet nikt nie zauważy.

 

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

2ae0b33840333db5db85c0ab6a1a6c43.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysrob, cytuję sam siebie:

2 godziny temu, Robert_B napisał:

Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł.

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robert_B napisał:

Witam,

Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów.

Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku):

  • w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku,
  • moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora,
  • impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem.

Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę @Piter w jego Qashqai'u.

Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf

Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi:

  • moduł ADSS,
  • bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników,
  • bezpiecznik 2A,
  • szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2,
  • opaski zaciskowe,
  • przewody z niezbędnymi zakończeniami.

Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł.

Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie :D.

 

Tak wygląda cały przygotowany zestaw:

ADSS-QQ-j11-1.thumb.jpg.dcb05ed71fc8bdb6c7a8be60ab48ad51.jpg

Ja mam pytanie: co na to ekolodzy?

Czy to jest forum, czy OLX?

Oj, nieładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acuarius,to nie jest OLX ,ale robota wykonana przez kolegę samodzielnie.Nikogo nie zmusza do kupna.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekolodzy powinni być bardzo zadowoleni. Sam należę do zwolenników dbania o środowisko. Miedzy innymi również z tego powodu zaprojektowałem i zamontowałem ten moduł. W mieście w którym mieszkam i użytkuję samochód przez większość czasu, czas oczekiwania na światłach z reguły nie przekracza 1 minuty. W większości przypadków jest tak, że podjeżdżając pod światła system wyłączał silnik, a po 5 - 10 sekundach zapalało się zielone światło. Zdecydowanie wtedy samochód emitował więcej spalin niż by pracował silnik przez te 10 sekund. Oczywiście moduł pozwala na włączenie automatu, np. gdy stoimy w korku, itp. 

Odnośnie drugiej poruszonej przez Ciebie kwestii, to niech zadecyduje Administracja Forum. Mi zostało kilka płytek drukowanych, więc może będzie ktoś chętny z Forumowiczów aby skorzystać. Nie prowadzę działalności gospodarczej, a niniejszą sprzedaż wykonuję legalnie jako działalność bez rejestracji (do 50% najniższego wynagrodzenia).

 

Edytowane przez Robert_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad modułem ale nauczyłem się kliknąć kilka sekund po wyjechaniu z garażu, to już nawyk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie,spokojnie....nie róbmy burzy.Wystarczy

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad modułem ale nauczyłem się kliknąć kilka sekund po wyjechaniu z garażu, to już nawyk. 
U mnie z tym nawykami gorzej i za dużo do klikania. Radio android ma oddzielne zasilanie i wersja auta nie posiada składanych/rozkładanych lusterek podczas otwierania/zamykania auta (też muszę modul dokupić) wiec jak się spieszę to nie ma szans i zawsze czegoś nie wcisnę na czas.

Co do ekologow to lubię i szanuje, widzę w perspektywie ze akumulator dłużej pojeździ i nie będzie trzeba go oddawać do recyklingu. Jeśli mówimy o ekologii to porozmawiajmy też o emisji spalin w autach. Praktycznie każdy ma auto nieekologiczne czy ma SS czy nie (wszyscy wiemy jak koncerny aut oszukują z emisja spalin)
Natychmiast powinniśmy przesiąść się wszyscy na rowery.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie wszystko samo sie robi zostaje w zasadzie ss do kliknięcia. Denerwuje mnie tylko lokalizacja przycisku. Zdarza mi się eco kliknąć i coś z autem robi się nie tak Jak miałem roczne najmy ss miałem w nosie teraz auto na 5 lat to już mi takie obojętne nie jest... ,;)

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalizacje przycisków możesz zmienić. Choć faktycznie pozostaje jedynie "trochę bardziej w lewo/prawo lub rząd górny przycisków, rząd dolny przycisków" inna opcja to wiercenie w plastikach i przedłużanie kabli...

Sam pozmieniałem i przycisk 4WD, którego rzadziej używam (mieszkam w lesie i zimą się bardziej przydaje) wrzuciłem w dolny rząd po prawej stronie. SS dotychczas był najbardziej eksponowany ale to też się zmieni ;-P i wrzucę go w jakiś dolny rząd przycisków i zapomnę o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam zdaje się tylko jeden wolny więc musiałbym przemapować całość, a znając nissana pewnie kabelki na styk :)

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przewody robione "na styk", więc mógłbyś mieć kłopot z przełożeniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Robert_B napisał:

Jakoś nie zrozumiałem przesłania.

Po pierwsze, nie jest to artykuł ekologów.

Po drugie, aktykul raczej pozytywnie opisuje system.

Po trzecie, wiele osób sobie chwali oszczędności i działanie także na rzecz swojego zdrowia i innych, a tylko nieliczni utyskują.

Po czwarte, choć nie jestem zwolennikiem rowerów w centrach miast przy głównych arteriach, ale proszę spytać ich użytkowników, czy lepiej byloby jakby w korku wszystkie silniku byłyby wyłączone. Polecam to samemu sprawdzić, nawet jako pieszy.

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...