Smakor Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 (edytowane) Jak nie zniknie bez serwisu się pewnie nie obędzie. Czy oprócz ikonka SSa i lampki na przycisku masz jeszcze jakieś oznaki (ikonka, komunikat). Mi w QQ kiedyś padł SS skończyło się to tym, że auto przestało jechać, ledwo z drogi zjechałem na parking, tam zgasło i koniec. Po przyjeździe lawety aby go zabrać po jakiejś 1h stania wszystko wróciło do normy i po jeździe testowej za lawetą olałem kwestię, już się ńie powtórzyło. Auto oddałem po jakimś pół roku (najem roczny) Edytowane 29 Lutego 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Punisher777 Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 tylko sie pali przycisk na stale i komunikat start stop fault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 21 godzin temu, Punisher777 napisał: dziekuje za.odpowiedzi. czyli zeby start stop.dzialal to nie moze.byc wlaczony nawiew? Nawiew może być włączony, ale chciałeś zobaczyć jak działa - więc najszybciej przy wyłączonym nawiewie. Bo utrzymanie zadanej temperatury w kabinie ma bardzo wysoki priorytet i jest to najczęstszy powód, że nie ma warunków by Stop-Start wyłączył silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Punisher777 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 caly czas kontrolka awaria start stop.sie pali nie chce zniknac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 Zapotrzebowanie przez urządzenia pokładowe na pracę silnika a przez to nieaktywny start stop nie jest w żaden sposób sygnalizowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Punisher777 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 nie rozumiem? jakie zapotrzebowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Jak jest awaria start stop to dalsze dywagacje dlaczego się nie włącza chyba są bezzasadne, potrzebna jest diagnostyka serwisowa. Jak nie ma awarii zwykle odpowiedzią jest stan akumulatora (to można miernikiem sprawdzić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Punisher777 Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 byłem wczoraj na komputerze. zero błędów. akumulator sprawdzony ma 68% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 (edytowane) W dniu 28.02.2017 o 14:45, JACKO29 napisał: Dezaktywacja systemu start/stop za pomocą modułu czasowego . Aby dokonać dezaktywacji za pomocą modułu należy wyjąć przycisk S/S jest to troszkę utrudnione bo sam przycisk jest osadzony za pomocą 4ch zaczepów,które trzeba odsunąć na boki metodą ,...niestety prób i błędów.Ja użyłem do tego celu szczelinomierza i bardzo cienkiego noża.Pomocnym w wyjeciu będzie odczepienie całej dolnej osłony pod kierownicą.W tym celu należy zdjąć pokrywę bezpieczników i złapać osłonę tuż przy górnej części łączącej się z konsolą przy prawym kolanie i wyszarpnąć.Osłona odchodzi prawie całkowicie,trzyma się tylko na uchwycie linek maski i wlewu paliwa. Po odczepieniu mamy dostęp do tylnej strony wyłącznika i kostki.Po wyjęciu wyłącznika zalecam rozcięcie izolacji wiążącej przewody,bo miejsca mało,a nissan poskąpił 5 cm więcej przewodów. Po udostępnieniu przewodów zobaczymy we wtyczce 6 przewodów.W pozycji normalnej(tak jak jest wpięta do kostki) mamy u góry 3 przewody ,zktórych dla nas ważnym jest środkowy czerwony to jest nasz + Należy go oskórować i dolutować do niego przewód długości ok10-15cm (mnie tak pasowało,a poza tym później jest jak manewrować modułem) Następnie mając wtyczkę w tej samej pozycji,w dolnym rzędzie mamy pierwszy z lewej szary przewód ,to jest nasz - Należy wykonać taką samą operację jak z czerwonym. Obydwa te przewody wpinamy w moduł w potrójne złącze ,wpinając je w środkowy pin i prawy mając moduł ustawiony tak jak na zdjęciu W przypadku tego połączenia biegunowość nie musi być zachowana Następnie do złącza podwójnego podpinamy dwa przewody,jeden będzie -- i wpinamy go pod ozn,GND drugi wiadomo + Obydwa przewody zgodnie z biegunowością wpinamy w układ elektryczny samochodu Przed podłączeniem można cały moduł dla bezpieczeństwa umieścić w jakimś woreczku foliowym,bądź zaizolować izolacją,gdyż płytka od spodu jest niczym niezabezpieczona Układ działa! Załącza się po około 10 sek od włączenia stacyjki.Na desce jest ikonka świadcząca o wyłączeniu,oraz w trakcie zadziałania pojawia się komunikat na ekranie o wyłączeniu. Mam dość wyłączania tego dziadostwa ręcznie! Kupuje moduł na allegro i biore się do roboty. Przy okazji - Zapytałem "modules4U@gmail.com" o koszt, i dostałemodpowiedź: Dear Piotr, thank you for your interest in Stop/Start module for Nissan Qashqai. Stop/Start Module (as well as DRL Safety module) is designed and manufactured in Europe - Germany. Both modules are microprocessor driven and use the latest cutting edge components for automotive industry, which ensures very high reliability and unlimited modules life. Therefore I provide lifetime guarantee as for Stop/Start also for DRL Safety modules if installed accordingly with provided installation instructions for DRL Module and S/S Module. Stop/Start module benefits: the module is operated by existing Stop/Start switch, no need for installation of any additional buttons the module remembers the last driver selection, no more need to disable S/S on each engine restart the module can be entirely disabled by 5 sec long press of Stop/Start switch (useful during MOT inspection or Nissan dealer visit) by disabling Stop/Start, the module will help to increase car battery, starter and engine life (as proven by studies, Stop-Start feature does not save any fuel) unlike all Chinese products, the module does not drain car battery - ZERO idle current DRL Safety module benefits: the module significantly improves blinker visibility on Nissan Qashqai J11 and X-Trail T32 the module provides huge safety benefit which helps avoiding front facing crash caused by overlooked blinker the module is accepted by MOT as it is vehicle safety improvement feature the module supports 2 modes: DRL OFF or DRL DIM option the module is unique product of its kind on the market that no one else produce unlike all Chinese products, the module does not drain car battery - ZERO idle current Stop/Start module costs €30 and DRL Safety module costs €70 + €6,20 tracked DHL shipping from Germany. If you decide to purchase the modules using PayPal buyer’s protection, please bear 4% PayPal fee. Więc wszystko jasne.... Edytowane 10 Czerwca 2020 przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 (edytowane) Witam, Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów. Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku): w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku, moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora, impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem. Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę @Piter w jego Qashqai'u. Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi: moduł ADSS, bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników, bezpiecznik 2A, szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2, opaski zaciskowe, przewody z niezbędnymi zakończeniami. Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł. Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie . Tak wygląda cały przygotowany zestaw: Edytowane 22 Lipca 2020 przez Robert_B Dodano zdjęcie 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Witam, Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów. Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku): w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku, moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora, impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem. Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę [mention=85754]Piter[/mention] w jego Qashqai'u. Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi: moduł ADSS, bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników, bezpiecznik 2A, szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2, opaski zaciskowe, przewody z niezbędnymi zakończeniami. Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł. Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie . Tak wygląda cały przygotowany zestaw:Od wczoraj po własnoręcznym montażu modul spisuje się świetnie. Wcześniej zapominałem SS wylaczyc (nauczony wyłączać po wymianie akumulatora) a teraz nie musze pamiętać zeby go wyłączać. Co najważniejsze nie trzeba kabli ciąć więc można i na gwarancji zakładać. W ASO pracuja w większości roboty (usterka nr 5 - wymień elemet numer 7, wyłącz myślenie na pewno trzeba wymienić zamiast naprawiac) wiec nawet nikt nie zauważy. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Jakie koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 @krzysrob, cytuję sam siebie: 2 godziny temu, Robert_B napisał: Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 2 godziny temu, Robert_B napisał: Witam, Zaprojektowałem i wykonałem mały moduł do automatycznej dezaktywacji systemu START/STOP. Moduł wyłącza SS po około 10 sekundach od naciśnięcia przycisku zapłonu. Moduł zbudowany został w oparciu o mikrokontroler Atmel. Wymiary modułu to 37 mm x 21 mm x 12 mm. Podłączenie modułu odbywa się bezinwazyjnie, bez przecinania jakichkolwiek przewodów. Zalety (w porównaniu do innych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku): w każdej chwili można włączyć ręcznie system START/STOP np. stojąc w korku, moduł nie jest zasilany gdy zapłon samochodu jest wyłączony - nie ma więc obawy o rozładowanie akumulatora, impuls wyłączenia systemu START/STOP podawany do komputera samochodu realizowany jest poprzez kontaktron - nie ma zatem możliwości ewentualnego "przebicia" jak przy sterowaniu tranzystorem. Moduł przeszedł pozytywne testy w moim Nissan Qashqai J11b (2019) przez około miesiąc czasu. Najpierw jako tzw. pajączek elektroniczny, a po dwóch tygodniach w postaci zmontowanej na płytce drukowanej. Dzisiaj bądź jutro moduł będzie testowany przez kolegę @Piter w jego Qashqai'u. Instrukcja montażu i obsługi modułu: https://www.blaszczak.pl/wp-content/uploads/2020/07/Instrukcja-u%C5%BCytkowania-i-instalacji-modu%C5%82u-ADSS-Nissan-Qashqai-J11.pdf Dla chętnych Forumowiczów przygotowałem parę zestawów modułu ADSS do samodzielnego montażu. W skład takiego zestawu wchodzi: moduł ADSS, bypass (rozgałęźnik) zasilania ze skrzynki bezpieczników, bezpiecznik 2A, szybkozłączka samochodowa na przewód 0,25 – 1 mm2, opaski zaciskowe, przewody z niezbędnymi zakończeniami. Taki zestaw możecie zakupić na mojej stronie: https://www.blaszczak.pl/modul-adss-zestaw-do-nissan-qashqai-j11/ w cenie 88 zł. Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie . Tak wygląda cały przygotowany zestaw: Ja mam pytanie: co na to ekolodzy? Czy to jest forum, czy OLX? Oj, nieładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Acuarius,to nie jest OLX ,ale robota wykonana przez kolegę samodzielnie.Nikogo nie zmusza do kupna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 (edytowane) Ekolodzy powinni być bardzo zadowoleni. Sam należę do zwolenników dbania o środowisko. Miedzy innymi również z tego powodu zaprojektowałem i zamontowałem ten moduł. W mieście w którym mieszkam i użytkuję samochód przez większość czasu, czas oczekiwania na światłach z reguły nie przekracza 1 minuty. W większości przypadków jest tak, że podjeżdżając pod światła system wyłączał silnik, a po 5 - 10 sekundach zapalało się zielone światło. Zdecydowanie wtedy samochód emitował więcej spalin niż by pracował silnik przez te 10 sekund. Oczywiście moduł pozwala na włączenie automatu, np. gdy stoimy w korku, itp. Odnośnie drugiej poruszonej przez Ciebie kwestii, to niech zadecyduje Administracja Forum. Mi zostało kilka płytek drukowanych, więc może będzie ktoś chętny z Forumowiczów aby skorzystać. Nie prowadzę działalności gospodarczej, a niniejszą sprzedaż wykonuję legalnie jako działalność bez rejestracji (do 50% najniższego wynagrodzenia). Edytowane 22 Lipca 2020 przez Robert_B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Myślałem nad modułem ale nauczyłem się kliknąć kilka sekund po wyjechaniu z garażu, to już nawyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Spokojnie panowie,spokojnie....nie róbmy burzy.Wystarczy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 Myślałem nad modułem ale nauczyłem się kliknąć kilka sekund po wyjechaniu z garażu, to już nawyk. U mnie z tym nawykami gorzej i za dużo do klikania. Radio android ma oddzielne zasilanie i wersja auta nie posiada składanych/rozkładanych lusterek podczas otwierania/zamykania auta (też muszę modul dokupić) wiec jak się spieszę to nie ma szans i zawsze czegoś nie wcisnę na czas.Co do ekologow to lubię i szanuje, widzę w perspektywie ze akumulator dłużej pojeździ i nie będzie trzeba go oddawać do recyklingu. Jeśli mówimy o ekologii to porozmawiajmy też o emisji spalin w autach. Praktycznie każdy ma auto nieekologiczne czy ma SS czy nie (wszyscy wiemy jak koncerny aut oszukują z emisja spalin) Natychmiast powinniśmy przesiąść się wszyscy na rowery. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 22 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2020 No u mnie wszystko samo sie robi zostaje w zasadzie ss do kliknięcia. Denerwuje mnie tylko lokalizacja przycisku. Zdarza mi się eco kliknąć i coś z autem robi się nie tak Jak miałem roczne najmy ss miałem w nosie teraz auto na 5 lat to już mi takie obojętne nie jest... ,Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 23 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 Lokalizacje przycisków możesz zmienić. Choć faktycznie pozostaje jedynie "trochę bardziej w lewo/prawo lub rząd górny przycisków, rząd dolny przycisków" inna opcja to wiercenie w plastikach i przedłużanie kabli... Sam pozmieniałem i przycisk 4WD, którego rzadziej używam (mieszkam w lesie i zimą się bardziej przydaje) wrzuciłem w dolny rząd po prawej stronie. SS dotychczas był najbardziej eksponowany ale to też się zmieni ;-P i wrzucę go w jakiś dolny rząd przycisków i zapomnę o nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 23 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 (edytowane) No mam zdaje się tylko jeden wolny więc musiałbym przemapować całość, a znając nissana pewnie kabelki na styk Edytowane 23 Lipca 2020 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 23 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2020 Faktycznie przewody robione "na styk", więc mógłbyś mieć kłopot z przełożeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 @aquariusmax, co na to ekolodzy? https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/system-start-stop-bez-tajemnic-czy-to-dziala-czy-warto-w-aucie-uzywanym-czy-wylaczac-poradnik/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 (edytowane) 11 godzin temu, Robert_B napisał: @aquariusmax, co na to ekolodzy? https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/system-start-stop-bez-tajemnic-czy-to-dziala-czy-warto-w-aucie-uzywanym-czy-wylaczac-poradnik/ Jakoś nie zrozumiałem przesłania. Po pierwsze, nie jest to artykuł ekologów. Po drugie, aktykul raczej pozytywnie opisuje system. Po trzecie, wiele osób sobie chwali oszczędności i działanie także na rzecz swojego zdrowia i innych, a tylko nieliczni utyskują. Po czwarte, choć nie jestem zwolennikiem rowerów w centrach miast przy głównych arteriach, ale proszę spytać ich użytkowników, czy lepiej byloby jakby w korku wszystkie silniku byłyby wyłączone. Polecam to samemu sprawdzić, nawet jako pieszy. Edytowane 27 Lipca 2020 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.