Gość Pawel DLT Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 Producent (marka) NISSAN Model Primera 1.6i P11 (GA16DE) Silnik P Rok 1999-01 Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr) Silnik (P) Zalecany SLX LongTec 3.3 0W-30 Dobry TXT Softec Plus Dopuszczalny GTX Magnatec 5W-30 Przekładnia ręczna (g) 2.9 Co stosujecie w swoich Primerkach ? Po odwiedzeniu strony firmy Castrol mam niezły mętlik....... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz Opublikowano 25 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2005 ja jeżdzę na castrolu GTX magnatec 10W40 i jestem zadowolony (choć olej nie jest tani!) auto lata na tym oleju od nowości polecam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Temat był już wałkowany: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=olej http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=olej http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=olej http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...;highlight=olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek750 Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Magnatec 10W40 ,primera p 10 invitation 1996r, i jest wsio gicio.Pozdrawiam. =D> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 28Darek Opublikowano 26 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2005 Valvoline Maxlife 10W40 - jeden z bardzo niewielu oleji nie rozlewanych w polsce. Poprzednio mialem Castrol Magnatec 10W.... i zauwylem roznice na korzysc Valvoline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 I jak wieść niesie po Castrolu Magnatecu zostają jakieś galaretowate osady, ale może to tylko ploty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamillo88 Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Siemanko ja do swojej Primerki 2.0 16V zalałem tez castrola tylko ze TXT 5w 30 nie nazekam jest wszystko ok i zrobilem juz na nim 2000km i nie ma ubytków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafcio84 Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Witam Was.Ja do Primerki P-11 z 98r.2.0 zalalem MOBIL S 10w40 Jak narazie zrobilem ok. 1500 km. nienażekam jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ruda Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Lej Mobila 10W40 najlepszy olej na świecie. Po Castrolu zacierają cię wałki rozrządu w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 o castrolu dobrego nic nie slyszalem... brudne silniki podobno po nim sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marian Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Moja Primera ma obecnie olej Castrol pełny syntetyk ale za namową "fachowców" kupiłem Mobil 5W-50 też pełny syntetyk czy mogę dokonać wymiany??? Pozdrawiam klubowiczów Marian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artoor Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Moja Primera ma obecnie olej Castrol pełny syntetyk ale za namową "fachowców" kupiłem Mobil 5W-50 też pełny syntetyk czy mogę dokonać wymiany??? Pozdrawiam klubowiczów Marian Pewnie że możesz (w przypadku Castrola Magnateca to chyba nawet trzeba bo coraz więcej o nim negatywnych opinii), ważne żeby zalewać olejem o takich samych parametrach a producent, z małymi wyjątkami, jest już mniej istotny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lajdak Opublikowano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2005 Ja jeżdzę na oleju Mobil1 5W-50 taki olej leje już z dwa lata, silnik zimom nie ma problemów że olej nie dociera bo jest tak rzadki prawie jak woda(bardzo dobrze czyści silnik). PS To jest ten Mobil co niby auto robi 300 tys km i nie ma zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Ja leję castrol rs 10w60 od 2 lat i jest ok. W ojca avensisie (2000rok) fabrycznie był zalany castrol slx 0w30 ale kazałem zmienić na magnatec 5w40 i na razie wszystko jest ok (80tys km). Jak ktoś ma zdechłe auto to mu nie pomoże żaden olej, a dobry może nawet zaszkodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Ja leję castrol rs 10w60 od 2 lat i jest ok. W ojca avensisie (2000rok) fabrycznie był zalany castrol slx 0w30 ale kazałem zmienić na magnatec 5w40 i na razie wszystko jest ok (80tys km). Jak ktoś ma zdechłe auto to mu nie pomoże żaden olej, a dobry może nawet zaszkodzićHehehe a co bys polecil do mojej mlodej(91)wspanialej P10 :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 spodziewam się ze Twoje autko ma przebieg rzędu 150-200 tys km. Jesłi wcześniej lałeś olej klasy 10Wxx (czyli półsyntetyk lub syntetyk) to zostań dalej przy takiej klasie lepkości. Wg mnie dobrym rozwiązaniem jest 10W40 max life. Co do jakości poszczególnych marek oleju: nie sugerujmy sie nazwą, a paramterami i miejscem produkcji/ pakowania. Ten sam olej rozlewany u nas ma przeważnie gorsze parametry + zostawia jakieś dziwne osady niż ten np z Holandii czy RFN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 Ja leję castrol rs 10w60 od 2 lat i jest ok. W ojca avensisie (2000rok) fabrycznie był zalany castrol slx 0w30 ale kazałem zmienić na magnatec 5w40 i na razie wszystko jest ok (80tys km). Jak ktoś ma zdechłe auto to mu nie pomoże żaden olej, a dobry może nawet zaszkodzić Bardzo dobrze zrobiłeś, że wyrzuciłeś SLX-a - ten olej niszczy silniki. oczytaj - forum Toyoty - tam duzo pisano na temat tego jak ten olej syfi silnik. Odkręć korek od oleju i popatrz co jest pod spodem - bo tym samym jest wytapetowany "zasyfiony " silnik od środka. Castrol TWS - kolejna wspaniała generacja oleju - robił dokładnie to samo - obklejał mazutem silnik od środka "poprawiając" jego zużycie. Niestety Polak mądry po szkodzie - silnik Toyoty 4ZZE przejechał jedyne 150 kkm i padł. Magnateca 10W-40 mi polecano, ale po przygodach z marka castrol i ustawiczne dolewanie tego oleju do Toyoty od 100 kkm przestałem wierzyć marce. Moja rada taka - zalewajcie czymkolwiek, tylko nie Castrolem. P10-ka smiga na Visco 3000 już ponad 300 kkm, nie wiem co było wcześniej, auto ma 430 kkm i bierze zalewie 0,5 l /10 kkm. A olej ten tani jak barszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2005 W ojca aucie odszedłem od SLXa dzięki przypadkowi. 3 lata temu robiłem badania przepracowanego oleju pod kątem własciwości fizykochemicznych. Wybrałem SLXa. Ich wynik mnie zdziwił na niekorzyść tego oleju i postanowiłem przejść na magnateca. Konsultowałem się z serwisantem toyoty co do wyników badań i gość stwierdził, że mają straszne problemy z silnikami vvti (czyli zeria zz) jeżdżacymi na tym oleju i serwis odchodzi od SLXa. Niewiadomo, może winą było złe dobranie opleju pod ten silnik, a moze wada samego oleju lub wada konstrukcyjna silnika. Ojciec ma silnik 4A-FE, ale na wsdzelki wypadek przy następnym przeglądzie kazałem wlać magnateca. PS korek jest "czysty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Moja VVTi łykałka 1l/1000, kuopa sadzy w tłumiku a sonda padała 2-3 x na gwarancji. Wada silnika - wadą - niestety ponoć ten sam producent pierścieni smarujących co do Nissanów i Hond produkowanych w Anglii. Z tym, że pod koniec 2002 go wzmocniono i utwardzono pierścienie oraz mały blok silnika, wywalono SLX-a i probblemy z braniem oleju przez Tyoyotowsie 4ZZ sie skończyły. Niestety moja Rolcia była z 2001 r i juz obecnie jest ruiną, na szczęście zmieniła właściciela Na szczęście tego oleju nie lano do nissanów, a pierscienie raczej nie nrobili ci sami co do Toyoty. Taki pierściń był miękki jak plastelina i giął się w palcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Ja wymienialem silnik w ASO.Gosciu powiedzial do mnie ze niewiadomo czym byl zalany i zalal mobilem 10W40.Mowil ze tak jest najlepiej.Dobrze zrobil :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Ja wymienialem silnik w ASO.Gosciu powiedzial do mnie ze niewiadomo czym byl zalany i zalal mobilem 10W40.Mowil ze tak jest najlepiej.Dobrze zrobil :?: jeśli w wstawianym silniku nie było nawet kilkudziesięciu mililitrów poprzedniego oleju, który mógłby posłużyc do określenia co to za olej, to zastosowanie 10W40 jest wg mnie słuszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Ja sobie chwalę Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu. Półsyntetyk 10W/40 z MoS2 dobrze robi silnikowi 8). Zalałem primę już 3 raz tym olejem - jestem zadowolony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 Ja wymienialem silnik w ASO.Gosciu powiedzial do mnie ze niewiadomo czym byl zalany i zalal mobilem 10W40.Mowil ze tak jest najlepiej.Dobrze zrobil :?: bardzo dobrze, jako że półsyntetyk jest dobrze mieszalny zarówno z full syntetykiem, jak i z minerałem. Jeśli był minerał - to półsyntetyk nie powinien rozszczelnić silnika - syntetyki mają właściwości płuczące i rozszczelniają. A po syntetyku - płsyntetyk w żadnym razie nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 Ja wymienialem silnik w ASO.Gosciu powiedzial do mnie ze niewiadomo czym byl zalany i zalal mobilem 10W40.Mowil ze tak jest najlepiej.Dobrze zrobil :?: bardzo dobrze, jako że półsyntetyk jest dobrze mieszalny zarówno z full syntetykiem, jak i z minerałem. Jeśli był minerał - to półsyntetyk nie powinien rozszczelnić silnika - syntetyki mają właściwości płuczące i rozszczelniają. A po syntetyku - płsyntetyk w żadnym razie nie zaszkodzi. Niekoniecznie. Jeśli jest znaczna różnica w jakości wg oznaczeń API, to nie wolno mieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.