Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

regulacja podświetlenia zegarów


jarcun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba by przestudiować schematy ale bardzo możliwe ,że można dołożyć potencjometr na przewodzie doprowadzającym podświetlenie do zegarów. Idąc dalej tym tropem można by przestudiować ją dalej i może od bezpiecznika podświetlenie zegarów i przycisków idzie na jednym przewodzie i dało by radę sterować całością. 

Ale gotowego rozwiązania chyba nikt jeszcze nie opracował. Bądź pierwszy i kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po lifcie miały taki przełącznik fabrycznie w wyższych wersjach. Wydaje mi się, że wystarczy go wsadzić, może dać bezpiecznik brakujący i powinno działać.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z taką wersją a w serwisówce nie ma wzmianki o takim przełączniku 

 

 

Przejrzałem  schematy instalacji i trzeba by się wpiąć do włącznika świateł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz serwisówkę nie do tej fazy, potrzebujesz poliftową. Moim zdaniem wystarczy zajrzeć pod deskę. Powinno być gniazdo. Przerabiałem to też w Lagunie.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz serwisówkę nie do tej fazy, potrzebujesz poliftową. Moim zdaniem wystarczy zajrzeć pod deskę. Powinno być gniazdo. Przerabiałem to też w Lagunie.

Sprawdzałem w ESM dla wersji 2005 więc poliftowy .

 

W instrukcji użytkownika z 2005 znalazłem takie coś 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia , nigdy nie widziałem modelu z tym bajerem. EMSa przejrzałem i nie ma wzmianki ani o ściemniaczu ani o wtyczce w wiązce elektrycznej. 

Jest jedynie wymieniony w instrukcji obsługi ,która ściągnąłem z internetu dla rocznika 2005 i 2006. Możliwe ,że montowano go dodatkowo i nie było kostki tylko rozcinali przewody i podpinali się do nich. 

Patrząc po internetach znaleźć taki przełącznik nissanowy również bardzo trudno co znaczy ,że nie był montowany w wielu modelach nissana z tego typu przełącznikami ( jest dużo od starszych modeli o innym kształcie nie pasujące w kokpit x-traila) 

post-41813-0-48718200-1478022861_thumb.jpg

 

Dziś zaglądałem do mojego 2004r i w miejscu przycisków jest jedna dodatkowa kostka z 4 przewodami jednak  nie ustaliłem czy będzie to regulacja podświetlenia czy raczej bardziej prawdopodobne przycisk esp ,którego nie ma w moim aucie. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-trail był bardzo oszczędnie budowany, ja wymieniając u siebie obudowę lusterka zauważyłem, że do kostki pod tapicerką drzwi dochodzą tylko 3 przewody.W takim układzie bez ciągnięcia dodatkowej wiązki nie byłbym w stanie zrobić sobie nawet ogrzewania lusterek, o ich składaniu nawet nie wspomnę.Coraz bardziej jestem nissanem zawiedziony. Już auta z lat 90 w większości były wyposażone w kompletne wiązki, a nissan oszczędzał na wszystkim co tylko możliwe.

Edytowane przez Kalapan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-trail był bardzo oszczędnie budowany, ja wymieniając u siebie obudowę lusterka zauważyłem, że do kostki pod tapicerką drzwi dochodzą tylko 3 przewody.W takim układzie bez ciągnięcia dodatkowej wiązki nie byłbym w stanie zrobić sobie nawet ogrzewania lusterek, o ich składaniu nawet nie wspomnę.Coraz bardziej jestem nissanem zawiedziony. Już auta z lat 90 w większości były wyposażone w kompletne wiązki, a nissan oszczędzał na wszystkim co tylko możliwe.

 

Wraz z nowym milenium koncerny zaczęły oszczędzać zobacz choćby na mercedesa ,który przez to miał duże problemy z reputacją bo oszczędności przełożyły się na rdzę i awaryjność. Myślę ,że obecnie wiele aut nie ma wiązek robionych pod wszystkie bajery ( miedź do tanich nie należy )  Dzisiaj raczej robi się wiązki do różnych wersji wyposazenia albo wiązki główne do których można dołączać wiązki pomocnicze jeśli były by potrzebne. 

A od czego jest ta kostka to sprawdzę w weekend. Mam gdzieś przycisk od ESP to sprawdzę czy kostka pasuje do niego ( jeśli tak to będzie wiadomo ,ze od podświetlenia brak   bo kostki różnią się od siebie aby nie pomylić przy podłączaniu ) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy producent oszczędza np. vw/audi silnik 2.0 tdi 140 km napęd pompy oleju tzw. "imbus" znajomy ma audi a6 przy 140 tyś. km musiał już wymieniać pompę i imbus dodam że ma ją od salonu czyli pierwszy właściciel, a co najlepsze w serwisie sprzedają cały czas takiej samej jakości tą część.

Edytowane przez Kristof5112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuujcie :D Jak się rozwlecze to się przeniesie ;)

A tak na marginesie, samo dołożenie pokrętła...? I ma być?

Trochę to banalne wg mnie ;)

Oczywiście bez obrazy ;)

Tak samo możnaby powiedzieć że pod fotelami z materiału jest skóra (trza materiał tylko stargać), wystarczy wsadzić przycisk i już mamy podgrzewanie foteli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to, że regulator w zaślepkę i będzie hulało. Ja bym dla takiego duperela nie zmieniał instalacji...jako hipotetyczny konstruktor


Powiem Ci Thundy, że już długo latasz t30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przycisk wystarczy to zależy od tego jak rozwiązał to producent. Przed erą samochodów skomputeryzowanych podświetlenie wyglądało tak ,że w obwód oświetlenia wstawiało się potencjometr . Jeśli tutaj mamy wolną wtyczkę to na pewno nie jest to rozwiązane w ten sposób ponieważ odpięta wtyczka zostawia obwód otwarty. W takim wypadku ( o ile to jest wtyczka od przyciemniania w co wątpię ) musi tym sterować komputer . 

 

 

Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie ESM ,przejrzałem również katalog częsci do x-traila i choć inne przyciski w nim występowały to takiego ściemniacza nie ma. Przycisk ze zdjęcia ,które wkleiłem wcześniej nie pasował by do wtyczki (niewiadomego przeznaczenia ) którą mam bo na zdjęciu od tyłu widać w nim ,że ma 3 bolce a wtyczka w moim aucie ma 4. Możliwe ,że jeśli faktycznie takie przyciski były to szły w komplecie z kawałkiem wiązki wpinanym między skrzynkę bezpieczników na jakąś kostkę . jedyne miejsce w którym jest wzmianka o tym przycisku to instrukcja użytkownika. 

 

Argument o tym ,że wiązka powinna być nie przemawia do mnie z jeszcze jednego zauważonego powodu. Mam oryginalny hak w moim X-ie ale kompletnej wiązki do niego nie było fabrycznie ( dodatkowy przekaźnik kierunkowskazów z dołożoną lampką sygnalizacyjną obok przełącznika lusterek leży luzem a przewody nie są nawet w jakiejś rurce ochronnej puszczone. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...