Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Śruba koła pasowego- problem !


PatrycjaKinga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zarejestrowałam się w związku z tym iż nie wiem już gdzie szukać kompetentnej opinii. Przedstawię pokrótce jak "zabawny" mam problem.

Od pół roku moje auto stoi u mechanika, to już jak by nie jest problem... remont silnika. Zakupiłam nowy wał korbowy do silnika, okazuje się że w moim murano był silnik z 350Z, wał korbowy który został teraz dokupiony do tego silnika też jest z 350Z, aczkolwiek mechanik twierdzi że trzeba kupić śrubę mocującą koło pasowe. 

 

Serwis nissana polecił aby zdobyć numer VIN auta z którego ja kupiłam nowy wał korbowy, co umówmy się graniczy z cudem. ( wał kupiony od jakiegoś handlarza - w bardzo dobrym stanie jak nówka i za dobrą kasę). Czy macie może jakieś propozycje jak wyjść z owej sytuacji ? 

 

Nadmienię że mechanik nie jest w stanie zmierzyć śruby starej, i czeka mnie perspektywa kolejnego miesiąca garażowania auta u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Czy macie może jakieś propozycje jak wyjść z owej sytuacji ? 

 

 

Nie spotkalem jeszcze mechanika ktory nie potrafi zmierzyc gwintu prostej sruby :(

Jesli auto jest rozebrane u mechanika to najlepiej udac sie do warsztatu swiadczacego uslugi obrobki skrawaniem celem zwymiarowania lub wytoczenia .

 

Pamietac trzeba ze sruba ma byc wykona z odpowiedniej stali weglowej z dodatkami stopowymi 

Minimum klasy 10.9

 

Pomocy klawiatura nie pisze mi polskich znakow :( 

Stalo sie to nagle ?

Nie pomaga wcisniecie  ALT+SHIFT.

Dziekuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... Czy macie może jakieś propozycje jak wyjść z owej sytuacji ? 

 

Nadmienię że mechanik nie jest w stanie zmierzyć śruby starej ....

W czym ma problem ? Niech weźmie grzebień/wzornik do gwintów

lub suwmiarkę - mierząc długość np.10 gwintów i podzieli przez tą ilość (tym samym ma skok gwintu - podejrzewam, że skok jest 1,25 ale trzeba sprawdzić). Następnie suwmiarką zmierzy długość śruby i jej średnicę. Twardość jest jak wyżej w poście.

Z tymi danymi idziesz jak chcesz np.do ASO i niech szukają. A zapomniałem, obecnie panowie w serwisach operują tylko komputerem i numerami katalogowymi, VIN itd., bo im się nie chce ruszyć głową !!!

Nawet i tu opór materii można pokonać, bo w końcu dla benzyny 3,5/V6 ile może być rodzajów śrub do koła pasowego wału? Max. dwa. Weźmiesz po jednej z każdego rodzaju - to nie majątek (jedna zostanie w prezencie dla mechanika B)). W Murano montowano tylko jeden silnik 3,5/V6 (VQ35DE) - graniczną datą zmiany silnika był 2008 lub 2010 r. (VQ35HR). Podobnie było w 350z - tu mogę mylić się co do dat.

Pytanie: co się stało ze śrubą z poprzedniego wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie spotkalem jeszcze mechanika ktory nie potrafi zmierzyc gwintu prostej sruby :(

Jesli auto jest rozebrane u mechanika to najlepiej udac sie do warsztatu swiadczacego uslugi obrobki skrawaniem celem zwymiarowania lub wytoczenia .

 

Pamietac trzeba ze sruba ma byc wykona z odpowiedniej stali weglowej z dodatkami stopowymi 

Minimum klasy 10.9

 

Pomocy klawiatura nie pisze mi polskich znakow :(

Stalo sie to nagle ?

Nie pomaga wcisniecie  ALT+SHIFT.

Dziekuje za pomoc :)

Ponoć grzebień nie wchodził w otwór - nie wnikam, nie będę się kłócić z mechanikiem. Dzięki za odpowiedź 

W czym ma problem ? Niech weźmie grzebień/wzornik do gwintów

lub suwmiarkę - mierząc długość np.10 gwintów i podzieli przez tą ilość (tym samym ma skok gwintu - podejrzewam, że skok jest 1,25 ale trzeba sprawdzić). Następnie suwmiarką zmierzy długość śruby i jej średnicę. Twardość jest jak wyżej w poście.

Z tymi danymi idziesz jak chcesz np.do ASO i niech szukają. A zapomniałem, obecnie panowie w serwisach operują tylko komputerem i numerami katalogowymi, VIN itd., bo im się nie chce ruszyć głową !!!

Nawet i tu opór materii można pokonać, bo w końcu dla benzyny 3,5/V6 ile może być rodzajów śrub do koła pasowego wału? Max. dwa. Weźmiesz po jednej z każdego rodzaju - to nie majątek (jedna zostanie w prezencie dla mechanika B)). W Murano montowano tylko jeden silnik 3,5/V6 (VQ35DE) - graniczną datą zmiany silnika był 2008 lub 2010 r. (VQ35HR). Podobnie było w 350z - tu mogę mylić się co do dat.

Pytanie: co się stało ze śrubą z poprzedniego wału?

Dobre ostatnie pytanie :) skontaktowałam się z handlarzem który mi sprzedawał wał ( na szczęście miałam jeszcze jego numer ) no znalazła się u niego , odsprzedał za 100 zł gdzie oryginalne kosztuję 75 zł, ale wiedział że mi na niej dosyć mocno zależy więc nie pyskowałam.  Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,  fartem udało mi się ten problem w ten sposób załatwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...