Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe


Yawag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mówisz i masz. Mniejsza felga - stracił na wyglądzie i wysokości.

Gustowne modele to Rial Lugano i AEZ Reef, które widziałem na X-trailu ( tyle, że to było 20 cali, a w tym rozmiarze to chyba wszystkie ładnie wyglądają ).

 

 

ten miedziany to Twój kolor? W realu jeszcze nie widziałem.

 

BTW. moze jestem tradycjonalistą ale mnie bardziej podobają sie Crossovery na oponach pełnych. Poprostu bardziej pasują w mojej ocenie. Flaczki zostawmy kompaktom i kombiakom wszelkiej masci o wysokości siedzącego psa :icecream:

Ja kupiłem dla zimówek alufelgi Enzo AEZ Reef i wygląda naporawdę dobrze a oponka sporo tańsza niż 19" i komfort zdecydowanie lepszy bo wybrałem jak najcichsze (pal licho opory toczenia) i nie czuć każdego kamyczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten miedziany to Twój kolor? W realu jeszcze nie widziałem.

 

BTW. moze jestem tradycjonalistą ale mnie bardziej podobają sie Crossovery na oponach pełnych. Poprostu bardziej pasują w mojej ocenie. Flaczki zostawmy kompaktom i kombiakom wszelkiej masci o wysokości siedzącego psa :icecream:

Ja kupiłem dla zimówek alufelgi Enzo AEZ Reef i wygląda naporawdę dobrze a oponka sporo tańsza niż 19" i komfort zdecydowanie lepszy bo wybrałem jak najcichsze (pal licho opory toczenia) i nie czuć każdego kamyczka

u mnie taki sam zestaw, aez reef i nokian wrd 3 suv 225/65/17. Komfort spoko. Wyglada slabiej.

Za to balon duzy wiec mozna sobie na wiecej pozwolic

ten miedziany to Twój kolor? W realu jeszcze nie widziałem.

 

BTW. moze jestem tradycjonalistą ale mnie bardziej podobają sie Crossovery na oponach pełnych. Poprostu bardziej pasują w mojej ocenie. Flaczki zostawmy kompaktom i kombiakom wszelkiej masci o wysokości siedzącego psa :icecream:

Ja kupiłem dla zimówek alufelgi Enzo AEZ Reef i wygląda naporawdę dobrze a oponka sporo tańsza niż 19" i komfort zdecydowanie lepszy bo wybrałem jak najcichsze (pal licho opory toczenia) i nie czuć każdego kamyczka

u mnie taki sam zestaw, aez reef i nokian wrd 3 suv 225/65/17. Komfort spoko. Wyglada slabiej.

Za to balon duzy wiec mozna sobie na wiecej pozwolic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten miedziany to Twój kolor? W realu jeszcze nie widziałem.

 

BTW. moze jestem tradycjonalistą ale mnie bardziej podobają sie Crossovery na oponach pełnych. Poprostu bardziej pasują w mojej ocenie. Flaczki zostawmy kompaktom i kombiakom wszelkiej masci o wysokości siedzącego psa :icecream:

Ja kupiłem dla zimówek alufelgi Enzo AEZ Reef i wygląda naporawdę dobrze a oponka sporo tańsza niż 19" i komfort zdecydowanie lepszy bo wybrałem jak najcichsze (pal licho opory toczenia) i nie czuć każdego kamyczka

Tak, kolorek ładny. Navara ma ten sam kolor tylko sporo jaśniejszy i już wygląda inaczej. Kwestia gustu

 

Czekaj, nie zrozumiałem Twojej pozostałej wypowiedzi. Crossovery na oponach pełnych? Jakie flaczki?

To jakie w końcu kupiłeś felgi, Enzo czy AEZ?

Co do zimówek, też mam 17tki. Pierwsze zdjęcie to letnie 19tki na których wyjechał z salonu. Ot tak, dla porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kolorek ładny. Navara ma ten sam kolor tylko sporo jaśniejszy i już wygląda inaczej. Kwestia gustu

 

Czekaj, nie zrozumiałem Twojej pozostałej wypowiedzi. Crossovery na oponach pełnych? Jakie flaczki?

To jakie w końcu kupiłeś felgi, Enzo czy AEZ?

Co do zimówek, też mam 17tki. Pierwsze zdjęcie to letnie 19tki na których wyjechał z salonu. Ot tak, dla porównania

Enzo sie przykleiło ze schowka przy kopiowaniu nazwy - nie zauwazylem; pełne = balony; niskoprofilowe = flaczki

Osobiście bardziej podoba mi się na zimowych - duza buda zawsze kojarzyła mi się z pełnym profilem  - no i latem czesto wybieram sie w tereny troche "kamieniste" wiec chcąc niechcąc balon jest bezpieczniejszy dla felgi a i wjazd na wysokie krawężniki mi nie straszny. W poprzednim QQ miałem niski profil (letnie) i niestety felgi były lekko pokiereszowane na krawedziach mimo ostrożności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pewnie na przestrogi na tę zimę już za późno, ale może przyda się na przyszłość.

Szczerze odradzam zimowki Hankook W320 do T32. Takiego gowna nie miałem od czasu zimowej Uniroyal.

Miałem dzisiaj okazję pokręcić się w okolicach wsi Zawoja gdzie momentami warunki były stricte zimowe, ze śniegiem, błotem pośniegowym i wyślizganym nieposypanym śniegiem na drodze. Każde z w/w warunków były ogromnym wyzwaniem dla auta. Przyczepność traciły przy każdym wciśnięciu gazu, również na trójce. ABS włączał się niemal natychmiast, a na wyślizganej wiejskiej drodze, utknąłem w połowie dosyć stromego długiego podjazdu, 2-3 próby i porażka. Musiałem uderzyć z buta 0,5km i zastanawiałem się czy mie pożyczyć od kogoś wiadra żeby sypać na drogę żwiru przygotowanego na poboczu, co by bezpiecznie zjechać tymi serpentynami i na końcu nie wjechać w barierki, a stamtąd do potoku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze wrogiem dobrego... A cena niemal identyczna z Sava Intenso kierunkowymi, które mialem na dwóch autach wcześniej i nigdy się nie zawiodłem. Zachciało mi się odmiany.

Nauczka na przyszłość no i kolejny zakup na przyszłą zimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Jestem na etapie kupna samochodu. Auto na letnich kołach 19,a zastanawiam się na zmianę na zimowe 17. I mam takie pytanie czy dojazdowe koło zapasowe będzie pasowało do zimówek 17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy fabrycznych 19tkach wkladaja pełnowymiarowe kolo, nie dojazdowke.

Dojazdowe mało kiedy "pasuje" tym bardziej do zimowek, dlatego jest tylko dojazdowym.

Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale jesli ma srednice 19 na dojazdowym, to zimowe 17tki, maja wyższy profil, ale cala srednica kola jest/powinna być taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry, w związku z zaplanowaną przesiadką z QQ na X (zadatkowany, będzie za miesiąc mniej więcej), mam do Was pytanie. Oczywiście zimówki są niezbędne, ale waham się nad wyborem nie tyle konkretnego produktu, co rozmiaru. W X będę miał koła 19. Widzę, że większość osób zmienia zimą na mniejsze (17) i zastanawiam się, czy jest to podyktowany tylko ekonomią, czy też są jakieś inne argumenty (w szczególności właściwości jezdne), które przemawiają za wyborem 17, a nie 19, na zimę? Gdybym wziął zimowe 19, to wiadomo, że nie byłoby konieczności dokupowania felg, jednakże czy ze względu na jak sądzę niższy profil opony 19 względem 17 felga nie będzie bardziej narażona na uszkodzenia (choć w sumie to ryzyko dotyczy nie tylko zimy)?

 

Estetycznie z tego co widziałem na 17 samochód wygląda dużo mniej efektowanie, i to na pewno jest jakiś minus ;-). W QQ miałem (jeszcze mam) letnie koła 17, zimowe 16, ale aż takiej różnicy estetycznej nie było (jeden cal to nie dwa), zresztą wtedy się nad tym głębiej nie zastanawiałem, było wówczas otwarte forumowe zamówienie na felgi i opony w jednym sklepie z bardzo dobrą ceną, i poszedłem za owczym pędem (czego nie żałowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie typu X-trail jedyną zaleta niskiego  profilu opony (i to tez jest kwestia dyskusyjną) jest estetyka.

A reszta to wylacznie same minusy ,ktorych Strider wiekszośc w/w.

Dziwi mnie to ,że niektorzy  uzytkownicy  aut -szczególnie Suvów ,Crossoverów przechodzi na niskie profile .

Po co?

Na naszych szczególnie drogach to jest czysty sadomasochizm i to zarówno dla kierowcy ,pasazerów i jak i auta.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to są konkrety. Latem będę skazany na 19 i jakoś trzeba będzie z tym żyć ;-) (i tak 100% to jazda po mieście i cywilizowanych trasach), na zimę pójdę w 17 (dodatkowy plus pełnych kół to szybsza i trochę tańsza wymiana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Acentą na oponach 17. Latem było nieźle a nawet byłem zadowolony bo lepiej wybierały dziury. Natomiast jak przyszła jesień i pierwsze ślizgawki to nawet przy tej śmiesznej benzynie 1,6 DIG-T koła buksują nawet na mokrym asfalcie. Przy szerokich 19-tkach tego zjawiska pewnie by nie było i jazda był by bezpieczniejsza.

Element ekonomiczny oczywiście na plus dla 17 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wytłumaczy dlaczego asymetryczna opona ma na biegu wstecznym, o niebo lepsze właściwości przyczepne ( głęboki śnieg, ubity śnieg )??

Przy szerokich 19-tkach tego zjawiska pewnie by nie było.

to jakie Ty masz te 17tki założone, ze piszesz o szerszych 19tkach???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytłumaczyłem sobie podobnie, bo tylko taki sposób znalazłem żeby się nie zakopać na tych gównianych Hankookach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam prośbę o pomoc w dobraniu jakiegoś zestawu opon zimowych i felg w rozmiarze 17 w budżecie 3500-4000 zł, albo chociaż od podpowiedzenie producenta (zwłaszcza felg), w ostateczności wskazówki, czego na pewno nie brać. Wybór na oponeo bardzo szeroki i trochę mnie to przerasta i przeraża zarazem, zwłaszcza jeżeli chodzi o felgi. Nie mam doświadczenia, raz w życiu kupowałem poza salonem do QQ, ale to było jak wspominałem zamówienie zbiorowe z tego forum i zaufałem wtedy organizatorom co do jakości (i się nie zawiodłem). Nie mam jakiś szczególnych wymagań, oby się bezpiecznie jeździło. Silnik benzyna, więc bez 4x4 (jeśli to ma znaczenie).

 

Poza tym do X w kolorze czarnym felgi w kolorze srebrnym, grafitowym czy czarnym - jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba kupie w salonie Nissana bo oferują mi 17" do X-Trail'a za 4 000 PLN komplet pięcioramiennych felg alu grafitowych z oponami zimowymi i śrubami.

Zobacz u Siebie w okolicy bo może jak dobrze zagadasz to nie opłaca się zbytnio ściągać z netu.

Edytowane przez juras2017
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, w salonie o ile sie nie mylę zaproponują Barumy w tej cenie razem z felgami. Toporna i głośna opona, ale spełnia swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam prośbę o pomoc w dobraniu jakiegoś zestawu opon zimowych i felg w rozmiarze 17 w budżecie 3500-4000 zł, albo chociaż od podpowiedzenie producenta (zwłaszcza felg), w ostateczności wskazówki, czego na pewno nie brać. Wybór na oponeo bardzo szeroki i trochę mnie to przerasta i przeraża zarazem, zwłaszcza jeżeli chodzi o felgi. Nie mam doświadczenia, raz w życiu kupowałem poza salonem do QQ, ale to było jak wspominałem zamówienie zbiorowe z tego forum i zaufałem wtedy organizatorom co do jakości (i się nie zawiodłem). Nie mam jakiś szczególnych wymagań, oby się bezpiecznie jeździło. Silnik benzyna, więc bez 4x4 (jeśli to ma znaczenie).

 

Poza tym do X w kolorze czarnym felgi w kolorze srebrnym, grafitowym czy czarnym - jak sądzicie?

ja nabyłem w zeszłym roku alusy Anzio + opony Falken HS 449 225/65/R17 + czujniki ciśnienia - okolo 3.500 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...