chudy__ Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 (edytowane) A wiec wkurzylem sie ostatnio i wywalilem wczoraj caly dywan bo po deszczach parowalo w srodku. Okazalo sie ze podloga od pasazera cala mokra dywan mokry itp. Mlotek w reke i szybie sprawdzanie stanu podlogi i troche dziur wystukalem. Nastepnie opalarka i jazda z matami, prawie wszytko zeskrobane. Zamieszczam fotki z tym co dzis czesciowo udalo mi sie powycinac (to co bylo zgnite) Moje pytanie brzmi jak ocenaja te straty osoby ktore mialy juz przejscia w postaci reanimacji podlogi? Wedlug mojego oka (czyli oka samouka) nie wyglada to zle ale moze sie myle? Najgorzej wyglada strona pasazera pod nogami ogonie te miejsce laczenia budy? przod auta z kabina?) Male dizurki po kazdej stronie w miejscu mocowania wspornika od poduszek budy (tam gdzie sruby i poduszki twardo, mozna powiedziec ze zdrowo) i oczywiscie dziura pod oslona tlumika srodkowego (najlatwiejsza do naprawy) Mysle teraz czy oddac to blacharzowi czy samemu robic. Jak bym nawet oddal to do blacharza to bym sam chcial to zabezpieczyc on tylko mial by wyspawac poniewaz niezbyt ufam jakosci materialow uzytych przez blacharzy anie chce iec tego wypapranego bitexem. Dodam jeszcze ze raczej przed blacharzem wstawie nowe progi z profila ale raczej chyba jedno z drugi za duzo ni bedzie mialo wspolnego. I druga kwestia jest taka ze raczej dywanu juz w tym aucie nei bedzie, co polecacie zeby polozyc na podloge zamiast dywanu? Auto juz jest szykowane jako typowo weekndowe ale nie tez zeby wody bylo po deske. Edytowane 16 Października 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 U mnie wyglądało to tak. W zaprzyjaźnionym warsztacie doprowadzili budę do porządku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Nie ma tragedii jak miałeś styczność ze spawarką,spawaj sam poco ci tu blacharskie talenty,proste kawałki blach i jedziesz z tym koksem.Tylko zerkaj pod spod często czy sie farba nie pali co by robota nie poszła z dymem, najlepiej naszykuj sobie mokrą szmate i do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 tak to wyglądało u mnie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90183-walka-z-korozj%C4%85-terrano-2-cd/page-2?hl=korozja #36 wszystko robiłem sam i powiem ci szczerze, że jak masz trochę czasu i zdolności manualnych to nie opłaca się tego zlecać blacharzowi tym bardziej, że tragedii nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 16 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 ladnie ci to wyszlo. ogolnie umiem spawac i duzo rzeczy robie sam. Najbardziej martwi mnie zabezpiecznie tego dobrze od spodu z powodu dostepu (rama przcheodzi w tych miejscach) Niezbyt tez mam pomysl jak naprawic miejsce/element na ostatnim zdjeciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 ja podłogę w miejscach przy mocowaniach do ramy robiłem tak, że docinałem kawałek blachy, profilowałem go tak żeby w miarę przypominał fabryczny. Przed przyspawaniem łatki nawiercałem kilka otworów tak aby można było później przez te otwory zespawać podłogę budy z mocowaniem zastępując fabryczne zgrzewy. Zawsze możesz sobie przed spawaniem odtłuścić blachę (jeśli będziesz robił z nowej blachy), a po przyspawaniu i dobrym oczyszczeniu pomaluj to podkładem epoksydowym z utwardzaczem (koszt około 150 zł) pędzlem lub pistoletem, później jakaś farba nawierzchniowa i po wyschnięciu uszczelnij masą uszczelniającą do spawów, na to jakiś baranek czy bitgum i powinno długo wytrzymać. Od góry to samo tylko baranka możesz sobie odpuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 @chudy jak sobie przypominam to u mnie podłoga wyglądała dużo gorzej. Co do podłogi to ja dałem matę butylową - jest wodoodporna i wygłusza przy okazji - z tym że ja na to mam jeszcze wykładzinę oryginalną. Jeżeli chcesz zrezygnować z wykładziny to na matę przyklej dodatkowo matę bitumiczna z filcem poroso i klejem lub piankę kauczukową (jest wodoodporna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 no wlasnie tak zerkalem na mate butylowa ale droga jest.chce cos co nie bedzie chlonac wody. po zabezpieczebiu podlogi chce fac na nia raptora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Cena istotnie nie zachwyca - mnie skłonił do zakupu fakt że z matą w samochodzie jest ciszej niż przy samej blasze, a jest też wodoodporna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 a wiec bede spawal sam. mate napewno jakas dam bo nie chce sie czuc jak w puszce. Co proponujecie zrobic z elemntem na ostatnim foto ktore dodalem? tam gdzie fotel jest przykrecany? Jeszcze bardziej rozciac podloge i wstawic caly nowy kawalek czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Z tego co widzę na zdjęciach wyciąłeś podłogę razem ze wzmocnieniem. Wspawaj w tych miejscach chociaż grubszą blachę. Ja kupiłem kawałek dobrej podłogi za 100 zł. bo nie chciało mi się tego spawać. Na zdjęciu kupione razem z podłogą wzmocnienie, a poniżej moje wycięte pordzewiałe. Podłogi nie wspawuję, będzie przykręcona śrubkami A2 M6. Może jutro wstawię więcej zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 tak pod nogami kierowcy poszlo z kawalkiem wzmocnienia poniewaz bylo sitko. grubsza blache bezposrednio na podloge i jak uda sie to do reszty wzmocnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 17 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2016 Ja u siebie też miałem ze 3x gorzej, zastosowałem blachę 1,5 mm bez wzmocnień robiłem, u mnie zdało egzamin, nie było za miekko. Blache miałem ocynk, a spawy środkiem do spawów, później całoś podkładem antykorozyjnym i masą z pędzla, a od dołu jeszcze bitgum z pistoleta. Przy kładzeniu baranków sprawdźcie jeszcze czy nie chłoną wody, jeśli nie, to jest to finalna warstwa ale np.firmy boll chłonie i przydałoby się jeszcze polakierować, aby nie chłonął, bo później z zewnątrz baranek a pod nim już spuchło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 18 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2016 (edytowane) ja mam blache nierdzewke 1.5 i 1 i to wykorzystam. tam gdzie wzmocnienia dam.z 3mm na to pozadna konserwa. dam fertan na to jakos reaktywny, nastepnie akryl i raptor na calosc. dzis jeszcze zabralem sie za nadkola od strony kola(troche do poprawek) pytanie czy mozna kupic te kolki do mocowania plastikowych nadkoli? bo niestety moje musialem wyrwac, nie szlo ich odkrecic. Szukalem na allegro ale niestety nie widze takich jak u u mnie czyli grzybek a w niego wkrecany bolec. Edytowane 18 Października 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Poszukaj na stronie ROMIX mają podane wymiary, a jak znajdziesz to jest tam nu.er i z nim do sklepu motoryzacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 a wiec bede spawal sam. mate napewno jakas dam bo nie chce sie czuc jak w puszce. Co proponujecie zrobic z elemntem na ostatnim foto ktore dodalem? tam gdzie fotel jest przykrecany? Jeszcze bardziej rozciac podloge i wstawic caly nowy kawalek czy jak? To wzmocnienie fotela jest już też przegnite , więc wytnij więcej blachy (panelu podłogi) nad nim ,do styku z progiem , postaraj się to zmocnienie naprawić wspawując blachę 2mm w miejsce zgnitych fragmentów, lub postaraj się je odtworzyć (zrobić nowe) z blachy 3mm , serio ..... bawiąc się samemu w blacharkę zaoszczędzisz trochę "floty" , i przybędzie ci kilka siwych włosów .... powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Jak już macie taki dostęp do podłogi to proponuję zrobić dwa otwory nad tunelem w ścianie grodziowej pod klucz nasadkowy służący do rozpoławiania silnika ze skrzynią.Bardzo wygodna sprawa przy wymianie sprzęgła.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) no umnie to juz ten dostep do podlogi (golej blachy) zostanie poniewaz dywanu juz nie bedzie. Podloge juz wyspawalem zakonserwowalem od srodka, robiac podloge odrazu poszedlem do nadkoli i troche je odswierzylem i zakonserwowalem, Od spodu bede zabezpieczal dopiero w trakcie liftu budy (bedzie wiecej miejsca tam gdzie rama idzie) a nastepnie to juz zwalilem zderzak i zrobilem szybka reanimcje pasa przedniego a konkretniej to to jednego dolnego naroznika ktory ktos kiedys nieudolnie poprawil bo malej stluczce. Miala byc foto relacja ale niestety nie wyszla... Nastepne w kolejce sa progi. Plan jest na profil tylko tak niezbyt mam to przed oczami jak to od strony wzmocnien puscic bo wedlug mnie jak mierzylem to ten profil dziwnie sie bedzie ukladal.. A wiec progi poszly do ciecia. Po otwarciu okazalo sie ze od zewnatrz blacha byla bez grama rdzy ale niestety od srodka ktos bardzo slabo albo nawet wcale nie zabezpieczyl przez co cala wewnetrzna czesc byla w rudej. Teraz pytanie i fotki na ktorcyh pokazuje o co mi chodzi. Czy moge wyciac cala blache w okolicy mocowan budy? (Zaznaczone na foto) Nie musze nic podpierac budy po wycieciu tych miejsc? Chce je oczyscic tak zeby zostaly same te wporniki bez starej czesci progu i wzmocnic aby pozniej ladnie wspawac profil. A ta wewnetrzna czesc prgu zostawic tak jak blacha zdrowa i do tego od strony ramy spawac czy wyciac na rowno i chwytac profil jak najwyzej? Edytowane 9 Listopada 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/96099-3-lata-z-terrano-dzienniki-gara%C5%BCowe/page-12 #232 i wcześniej/później też jakieś relacje robiłem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) super znalazlem te fotki, dzieki wszystkie co widzialem to juz byly po konserwacji a potrzebowalem wlasnie czegos na surowo czyli wstawienie tak jak myslalem. A moge bez obaw wycianc w oklicy tego wspornika na progu? nic nie musze podpierac? wedlug mojego myslenia nic nie powinno sie stac ale moze sie myle Edytowane 9 Listopada 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Jeśli buda trzyma się ramy na wszystkich śrubach to nic się nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 wszystko sie trzyma wiec bede skubal te mocowania. a ty lemmy jaki dales profil na progi?ja chcialem 120x60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 100 x 50 x2 ... i końcówki fajnie wykombinowałem żeby z nadolami się zgrywały 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 20 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) ja juz profil zamowilem i padlo na 120x60x3, chcialem scianke 2mm ale mialem problem z dostaniem takiego i padlo na 3mm do tego rura na stopnie i w weeknd ciag dalszy zabaw, koncowki tez bede robil troche inaczejnapewno nie beda ciete na prosto. jakies fotki z prac wstawie. a wiec dzis prawie skonczylem jedna strone. robilem to pierwszy raz wiec kazda krytyke zrozumiem. jak wyschnie ta konserwacja (nie jest baranek) to wleci na to chlorokauczuk. blotnik tak tylko polozony zeby przymierzyc czy ciecie dolu pasuje. Edytowane 20 Listopada 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 Widzę, że zrobiłeś podobnie jak ja mam teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.