szuszu04 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Witam, zielona w temacie motoryzacji baba prosi o pomoc w określeniu co może dolega mojej Alicji. Almera ,n16 z 2004 roku 1.8 benzyna i gaz (od 3 lat). Wyskoczył mi check engine, cały czas się świeci. Czasami Alicja ma problem z odpaleniem, kręci kręci ale nic, jak dam jej wtedy gazu to zazwyczaj odpala. Ponadto podczas jazdy nagle traci moc, zauważyłam że wyłącza i włącza się gaz, po czym ma mało mocy i słabo przyspiesza. W czasie jazdy jak z dużej prędkości nagle wyhamuje, obroty mi spadają tak nisko, że prawie gaśnie silnik, czasami zdarza się że zgaśnie. Co może być przyczyną? Uprzejmie proszę o pomoc. Edytowane 21 Października 2016 przez szuszu04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 jaki numer błędu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuszu04 Opublikowano 22 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Wymieniałeś może kolego filtry LPG? Domyślam się bo niewiele napisałeś - ale skoro instalacja 3-letnia- to zapewne masz sekwencję i prawdopodobnie dwa filtry tj.: fazy ciekłej przed parownikiem i fazy lotnej w parowniku. Może któryś jest zapchany albo mocno zaolejony? Jest jeszcze kilka możliwości np. zawór trójdrożny na butli lub sam parownik. Ale skoro piszesz że auto się samo przełącza w sposób nie kontrolowany z benzyny na lpg i odwrotnie to może być to też czujnik ciśnienia LPG. W nowoczesnych instalacjach przy spadku ciśnienia gazu w układzie moduł sterujący przywraca zasilanie benzyną. Kiedy ciśnienie jest właściwe przełącza na LPG. co do błędów w komputerze, o których świadczy zapalona kontrolka check engine (nawet jeśli zgasła po jakimś czasie) to nalezy podłaczyć auto pod kompa w jakimkolwiek serwisie lub zaopatrzyć się w złącze OBD II np. z WiFI lub z bluetooth i skorzystać z aplikacji po jej zainstalowaniu na androidzie lub laptopie. Kod błędu lub błędów pozwoli ukierunkować poszukiwania usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 @marinero koleżanko :D nie kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 @marinero koleżanko :D nie kolego w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 wszystko wskazuje na to, że @szuszu04 to kobieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 hehehhe a ja myślałem że ktoś bardzo młody nie mający "zbyt dużej" wiedzy technicznej, niemniej tym bardziej trzeba koleżance wyłożyć podstawy bo może zostać ofiarą "fachowców" rodem z programu "usterka" Dziękuję za zwrócenie uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuszu04 Opublikowano 25 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Filtry były wymieniane podczas przeglądu gazu.Ale możliwe ze juz stałam się ofiarą fachowca który może nic tam nie zrobił a kasę wziął bo widział ze baba to się nie zna, bo w sumie to wszystko zaczęło dziac się niedługo po przeglądzie gazu. Niemniej jednak dzięki za odpowiedź. Musze ogarnąć kogoś kto się zna w temacie i z tym kimś pojechać do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Ponieważ napisałaś że stało się to zaraz po wymianie filtrów LPG mam pomysł. Zdarza się, że podczas wymiany filtra (który zdarza się chyba w większości że jest umieszczony w parowniku) parownik ten z powodu zapieczenia gniazda wyciąga się lub obraca żeby łatwiej odkręcić zaślepkę (korek) pod którym znajduje filtr. Wtedy czasem (ja tak miałem) uszkodzeniu ulega membrana w parowniku i LPG nie jest podawane na wtryski w stanie i ilości właściwej do zabezpieczenia pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 Ponieważ napisałaś że stało się to zaraz po wymianie filtrów LPG trzymajmy się faktów @szuszu04 napisała: Filtry były wymieniane podczas przeglądu gazu.Ale możliwe ze juz stałam się ofiarą fachowca który może nic tam nie zrobił a kasę wziął bo widział ze baba to się nie zna, bo w sumie to wszystko zaczęło dziac się niedługo po przeglądzie gazu. zaraz i niedługo to jednak jest jakiś czasookres Zdarza się, że podczas wymiany filtra (który zdarza się chyba w większości że jest umieszczony w parowniku) parownik ten z powodu zapieczenia gniazda wyciąga się lub obraca żeby łatwiej odkręcić zaślepkę (korek) pod którym znajduje filtr. Wtedy czasem (ja tak miałem) uszkodzeniu ulega membrana w parowniku i LPG nie jest podawane na wtryski w stanie i ilości właściwej do zabezpieczenia pracy silnika. większość filtrów nie jest zintegrowana z parownikiem i pierwszy raz słyszę aby obracanie parownika lub wymiana filtra spowodowała uszkodzenie membrany, proponuję spojrzeć na budowę tego urządzenia i nie wprowadzać zamieszania może poprostu miałeś koniec z membranami i było to niezależne od wymiany filtrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 (edytowane) trzymajmy się faktów @szuszu04 napisała: zaraz i niedługo to jednak jest jakiś czasookres większość filtrów nie jest zintegrowana z parownikiem i pierwszy raz słyszę aby obracanie parownika lub wymiana filtra spowodowała uszkodzenie membrany, proponuję spojrzeć na budowę tego urządzenia i nie wprowadzać zamieszania może poprostu miałeś koniec z membranami i było to niezależne od wymiany filtrów niestety miałem instalację i parownik LOVATO SMART lub FAST i dopóki nie wymieniłem filtra fazy lotnej do której to operacji wyciągnąć musiałem parownik bo korek się zapiekł) wszystko było ok. Po wymianie nastąpił koniec parownika - ocena gazownika uszkodzona membrana). Może nadszedł jej kres ale dopóki nie ruszyłem było ok. Jestem ciekawy co Ty obstawiasz? Problemy z listwą? Edytowane 25 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 wyświetla się check warto poznać numer bo tak to wróżenie z fusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 (edytowane) wyświetla się check warto poznać numer bo tak to wróżenie z fusów lista błędów to podstawa dalszego działania, ale przy LPG jest nieco trudniej wstrzelić się z diagnozą Dopiero teraz zauważyłem że jesteś specem od LPG.... hehehhe Edytowane 25 Października 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 , ale przy LPG jest nieco trudniej wstrzelić się z diagnozą a dlaczego?? przecież jest zawór na butli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuszu04 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 To żeby sprawdzić jaki to jest błąd to musze zakręcić zawór na butli? Czy najpierw trzeba usunąć ten błąd, zakręcić zawór i jeździć aż znowu ten błąd wyskoczy i wtedy sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 trzeba podłączyć scaner i sprawdzić, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuszu04 Opublikowano 26 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2016 Raz już tak było zrobione to wyskoczyło tyle błędów ze mechanik nie wiedział który jest faktyczny. Powiedział ze nie wie i tylko usunął ten błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.