Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drugi akumulator


Sensson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A w takim, że wyciągarka, oświetlenie i pozostałe urządzenia elektryczne ciągną w cholerę prądu. Drugi akumulator to gwarancja rozruchu auta.

W samochodach przeprawowych to standard

Edytowane przez Sensson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/99136-alternator-zamiast-klimatyzacji/page-2

było coś pisane nt i schematy są nakreślone ;)

Może to w czymś pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić to na 3 sposoby

1. najdroższy Inteligent Battery System (IBS) cena około 1300zł

54733000553442367918.jpg

 

 

2 Dual Battery system cena około 660zł

57384591427918765518.jpg

 

3. Hebel produkcji Hella cena około 250zł

 

72869372396491371118.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne gadżety ale można to zrobić za ~15zł w taki sposób:

 

2aku.jpg

Schemat pożyczony kiedyś z jakiegoś forum- z tym że nie pamięta z którego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanowiłbym się nad przekaźnikiem, nie jestem elektrykiem, ale wydaje mi się, że 30A między akumulatorami, to chyba zdecydowanie za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz raję przy rozładowanym aku zwłaszcza żelowym powinno się zastosować przekaźnik ~200A i sterować nim mniejszym przekaźnikiem- wtedy też należy zwiększyć bezpiecznik.

Ponadto trzeba rozważyć czy alternator nie jest za słaby aby ładować 2 aku i ewentualnie wymienić na mocniejszy.

Można także pomyśleć o przerobieniu układu aby rozruch mógł być wykonywany z 2 aku naraz - w ciężkie mrozy się może przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik (ten srebrny) od wyciągarki ma 200A byłby chyba dobry (taki jest w zestawie T-max)

bardziej skoncentrowałbym się na tym, żeby ładować akumulatory pojedyńczo, co nie zmusza do szukania mocniejszego altka, bo to rzeźba

Patrol ze sprawnym układem grzania i sprawnym akumulatorem, powinien odpalać bez problemu nawet zimą, więc odpalanie z dwóch aku....... raczej nie sądze aby było potrzebne, prędzej paliwo zamarznie w przewodach, a wtedy i tak d*pa blada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie pojedynczo czy razem jeżeli alternator jest za słaby i tak spowoduje że jeden z akumulatorów będzie niedoładowany.

Przekaźnik od wyciągarki będzie jak najbardziej ok (pierwszy z brzegu http://allegro.pl/przekaznik-wyciagarki-200a-stycznik-atv-12v-i5155792561.html )

Co do odpalania to znowu masz rację - pod warunkiem że samochód nie stał na mrozie przez miesiąc-dwa wtedy akumulatory mogą być na wykończeniu, a dwa mają większą szansę dać odpowiedni prąd - ponadto o tym pisałem bardziej jak o ciekawostce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...