duxi Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Mam pytanko.Co jaki czas wymienia się rozrząd? Czy jest sens wymiany jeżeli to jest na łancuszku Przebieg 97,000mil Nissan Micra 1.2 2003 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Teoretycznie nigdy a dlaczego chcesz go wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Łańcuszka nie wymienia się "co jakiś czas" - to nie pasek. Teoretycznie powinien być dożywotni - jednak tak nie jest.... O wymianie możemy myśleć jeżeli zaobserwujemy niepokojące sygnały związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem łańcucha rozrządu. Najczęściej są to różnego rodzaju odgłosy w jego okolicy,np. : "dzwonienie", szumienie czy stukanie. Kolejnym sygnałem jest niepokojący hałas w czasie pracy silnika, a także odczuwalny spadek mocy w czasie jazdy. Jeżeli komputer pokładowy wykryje błędne ustawienie wałków rozrządu - powinna zapalić się kontrolka „check engine”. Rozciągnięcie łańcucha początkowo może być niwelowane przez napinacz -- co utrudni dostrzeżenie awarii. Zmiana ustawienia wałków rozrządu w stosunku do wału korbowego może skutkować utrudnionym rozruchem wozidła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duxi Opublikowano 2 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Teoretycznie nigdy a dlaczego chcesz go wymienić Zapaliła mi sie kontrolka Zółta znaczek jak silnik Udałem się do mechanika Polaka Ponieważ obecnie mieszkam w UK.Po podłaczeniu pod komputer mechanik stwierdził że mam 2 błędy wyskoczyło mu czujnik rozrządu (Jest coś takiego?Pytanie do Ciebie)Do końca się nie znam O pomoc udałem się do znajomego Smouka Mechanika opowiedziałem mu o tym problemie Odpowiedział że to jakaś ściema czujnik jest ale nie rozrządu Oczywiście zadnych niepokojących odgłosów nie słychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawiec1974 Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Oczywiście, że jest "coś" takiego a nazywa się czujnikiem położenia wałka rozrządu a wygląda to tak:https://www.google.pl/search?q=czujnik+położenia+wałka+rozrządu+micra+k11&hl=pl&biw=1920&bih=943&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjnhq_x3orQAhWBVSwKHbi6C7sQ_AUIBigB&dpr=i w cale nie musi być łańcuch do wymiany tylko czujnik jako taki jest walnięty i do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Łańcuszka nie wymienia się "co jakiś czas" - to nie pasek. Teoretycznie powinien być dożywotni - jednak tak nie jest.... O wymianie możemy myśleć jeżeli zaobserwujemy niepokojące sygnały związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem łańcucha rozrządu. Najczęściej są to różnego rodzaju odgłosy w jego okolicy,np. : "dzwonienie", szumienie czy stukanie. Kolejnym sygnałem jest niepokojący hałas w czasie pracy silnika, a także odczuwalny spadek mocy w czasie jazdy. Jeżeli komputer pokładowy wykryje błędne ustawienie wałków rozrządu - powinna zapalić się kontrolka „check engine”. Rozciągnięcie łańcucha początkowo może być niwelowane przez napinacz -- co utrudni dostrzeżenie awarii. Zmiana ustawienia wałków rozrządu w stosunku do wału korbowego może skutkować utrudnionym rozruchem wozidła. Nic dodać, nic ująć dokładnie tak jak to napisano powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ermce Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Jeżeli umiera jakiś czujnik to po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu powinno być chwilowo dobrze. Najpierw należy skasować błąd i pojezdzić i patrzeć czy błąd sie powtórzy. Nie musi być walnięty czujnik, eby od razy stawiać twardo, że to to i po wymianie bedzie gitara. Wystarczy skok napięcia w układzie i może spowodować takowy błąd, albo chwilowy brak możliwości sczytania znaku z koła/ wałka rozrządu spwodowany np chwilowym zbyt niskim napeciem ładownia i jeszcze wiele innych przyczyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.