Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Różnica w silnikach 2.2dci?


KrisT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie taka sprawa, znajomemu po wymianie rozrządu 10mcy temu zerwał się górny łańcuch rozrządu i chce wymienić cały silnik.(słynny FIA england motosport..) Bo naprawa w norwegii jest mało opłacalna a swojego T-30 2007r 2.2 dci nie będzie wiózł na lawecie do polski.

Silnik sam sobie wymieni bo ma takie mozliwości techniczne, tylko iż usłyszał od mechanika iz silniki 2.2 z PDF'em a bez się różnią i nie da rady ich zamienić.

Panowie możecie mnie oświecić w czym problem? czymś się te silniki różnią?

osprzętem, kolektorem wydechowym? kwestię wtryskiwaczy przełożenia z starego motoru czy wpisanie ich nowych nr do ecu pomijam bo to wiadomo iz się  tak prosto nie da.

Poza tym reszta chyba jest taka sama?prosiłbym o radę bo narazie nie wiemy jakiego silnika szukać a te co są to bez DPF'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie były dwie wersje silników YD22

  1. YD22DDTI - 114 KM, pierwsza wersja, montowana do połowy 2003
  2. YD22ETI - 136 KM, druga wersja, montowana od drugiej połowy 2003 (rozwinięcie wersji pierwszej)

Na poniższym linku zobaczysz podwójne diagramy silników, które na pierwszy rzut oka się niczym nie różnią, ale czasami w szczegółach wychodzą różnice w poszczególnych częściach. W prawych górnych rogach diagramów znajdziesz informację w jakim okresie silnik był montowany.

 

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2003_9/type_21/engine_mechanical/

 

Do tego drugiego silnika pod koniec 2005 roku został dodany DPF i dlatego na diagramach może występować jako kolejna wersja silnika.

 

Wydaje mi się, że przy zakupie dobrze jest znać numer VIN dawcy bo to da możliwość sprawdzenia jaki to silnik, a jednocześnie w przyszłości to będzie jedyny łącznik do serwisów z częściami.

https://partsouq.com/

 

Warto o tym pamiętać bo same silniki nie mają numerów lub jakichś specyficznych oznaczeń co do ich wersji. Przynajmniej ja na ten temat nic nie wiem.

 

Tak więc do rocznika 2007 teoretycznie bezpiecznie będzie szukać silników z datą produkcji od 2004 w górę. 

To tyle teoria. Co do praktyki to niech się wypowiedzą inni koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.2 dCi z DPF ma inne wtryski niż 2.2 dCi bez DPF. Ma tez inny układ dolotowy - ten z DPF ma klape gaszącą, ten bez jej nie ma. Szukaj takiego samego silnika - bo różnic może być więcej.

 

T30 miał trzy odmiany silników:

 

Czyli mamy tak:

2002 - 2004 - 2.2 DI - common rail 114km - pompa z dwoma zaworami, turbo bez VNT, mały IC bez czujnika doładowania. Wtrysk ropy z dotryskiem. Nie ma DPF. Brak klapy gaszącej w dolocie.

2004 - 2006 - 2.2 dCi - common rail 136km - pompa z jednym zaworem, turbo z VNT, duży IC z czujnikiem doładowania. Wtrysk ropy z dotryskiem. Nie ma DPF. Brak klapy gaszącej w dolocie.

2006 - 2007 - 2.2 dCi - common rail 136km - pompa z jednym zaworem, turbo z VNT, duży IC z czujnikiem doładowania.Wtrys ropy z dawką pilotującą i dotryskiem. Ma DPF. Jest klapa gasząca w dolocie.

 

Do tego jeszcze w roczniku 2004 były montowane turbo od dwóch różnych dostawców - więc może dość problem ze sterowaniem takiego turbo przez ECU. Nie wiem jak reszta różnic, tyle zauważyłem jak miałem okazję porównać wszystkie trzy silniki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że zeshky zwrócił uwagę na różnice dla silnika z DPF.

 

Ja tylko nadmienię że te przedziały rocznikowe bardziej się komplikują.

DPF w silnikach pojawił się w październiku 2005 i od tego momentu na Europę były dostarczane dwie wersje X'a z DPF'em na rynki zachodnie i bez DPF'u na Europę środkową i wschodnią.

Widać to tu na diagramach odnośnie katalizatorów.

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t30/2005_10/type_22/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

 

Mój pierwszy T30 z będący 08.2006 był bez DPF'u, ale on był sprowadzony z Węgier do polskiego salonu. W polskich salonach do końca sprzedaży T30, czyli do końca 2007 roku były sprzedawane wersje bez DPFu. Drugi T30 z 06.2006 sprowadziłem z Niemiec i już miał DPF'a.

 

Tak więc klasyfikację kolegi bym poprawił na poniższą (na czerwono zaznaczyłem zmiany):

    2002 - 2004 - 2.2 DI - common rail 114km - pompa z dwoma zaworami, turbo bez VNT, mały IC bez czujnika doładowania. Wtrysk ropy z dotryskiem. Nie ma DPF. Brak klapy gaszącej w dolocie.

    2004 - 2007 - 2.2 dCi - common rail 136km - pompa z jednym zaworem, turbo z VNT, duży IC z czujnikiem doładowania. Wtrysk ropy z dotryskiem. Nie ma DPF. Brak klapy gaszącej w dolocie.

10.2005 - 2007 - 2.2 dCi - common rail 136km - pompa z jednym zaworem, turbo z VNT, duży IC z czujnikiem doładowania. Wtrysk ropy z dawką pilotującą i dotryskiem. Ma DPF. Jest klapa gasząca w dolocie.

 
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć

 

Kupiłem niedawno T30 2,2 cdi, rok prod 200, model 2004.  Sprawuje się spoko. Poprzedni właściciel serwisował, naprawiał itd. Wszystkie wymieniane częsci brał typowo do silnika 136 KM. Wpis w dowodzie również 100 kW , 136 KM. Wymieniono sprzeglo , intercooler i rozrzad.

 Sprawdzilem nr Vin i tak naprawde ma 114KM.

 Czy to nie ma znaczenia ile ma naprawde koni przy nastepnych naprawach?

Ewentualnie jak to sprawdzic? Auto w Polsce od 6 lat, kupione poprzednio z zagranicy.

 

maniek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukales juz odpowiedzi na swoje pytania czy od razu postanowiles zaczac od ich zadawania poniewaz Twoj czas jest wazniejszy (drozszy) od czasu innych?

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103700-r%C3%B3%C5%BCnica-w-silnikach-22dci/?do=findComment&comment=1119819

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pomoglem to 'kliknij strzalke' ; )

a serio to w czym masz problem skoro tamte posty nie odpowiedzialy na Twoje pytanie? gkowal odpowiedzial ze niektore czesci moga sie roznic

nikt nie jest wrozka i nie wie gdzie sprawdziles po VINie ale moze w zwiazku z tym odkryciem powinienes sie zglosic do Wydzialu Komunikacji w celu korekty wpisu? a moze zapytac poprzedniego wlasciciela czy nie wymienil silnika?

 

pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to z pewnoscią cdi. Jeśli już to masz po lifcie 136 koni dci, daj fotkę komory.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie połączyłem tematy w jeden.

 

dir33 bez podania VIN'u lub zdjęć to dyskusja sprowadza się do poziomu wróżenia z fusów.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie połączyłem tematy w jeden.

 

dir33 bez podania VIN'u lub zdjęć to dyskusja sprowadza się do poziomu wróżenia z fusów.

oj - widzę, że kolega nie jest trendy... już dawno fusów się nie używa. Teraz w modzie jest coś takiego :http://allegro.pl/magiczna-kula-nr-8-pelna-wersja-pl-wrozba-i6152711350.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim

 

Nie było mnie przez chwile, ryby były ważniejsze, oops. ;)

Dziękuję za odpowiedzi. Nie znam się i potrzebuje pomocy , aby mój mechanik pomógł jak najlepiej. 

 

A więc auto "klekocze strasznie", gdy zimny , a potem śmiga. Moc jest po rozgrzaniu silnika, na zimno raczej nie próbuje szybkiej jazdy, ale słabo to idzie. 

 

W dowodzie rejestracyjnym jest moc 100 kW i 2184,00 cm3.

Przebieg około 180 tys.

 

Mam VIn - JN1TENT30U0132748

 

W dekoderze Vin , co innego, natomiast w  https://partsouq.com/ jest to silnik Yd22ETI.

Dlatego , jako laik nie kumam o co chodzi

 

poprzedni właściciel( taki sam spec jak ja) naprawiał u mechanika i też nic nie wie. Wiem tylko , że zmieniono sprzęgło i intercooler, no i na pewno auto nie posiada filtra DPF.

Sam Xtrail jest spoko jak dla mnie. Kupiłem i chce zainwestowac, aby potem wystarowac np. do Rosji. Mam podobną Toyotę , ale to już inny sprzęt w dislu i jezdzi spoko. 

 

Aha, dla mnie spoko to znaczy lac paliwo, czeste przeglądy i serwis(jeżdze dużo i za granicę). Tylko, że ja mam "ciężką nogę"

 

Za każdą odpowiedz  z góry serdeczne dzięki

 

maniek wędkarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :D

Z Vin wynika że masz 136 KM, 2004r

 

Kupiłem niedawno T30 2,2 cdi, rok prod 200

To trochę dziwny rok ;)

 

Klekocze?

A jak z zapalaniem?

Pali od strzała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok 2004

 

tak pali od razu

 

jakies porady??

 

zainwestowałbym , póki mam troche kasy

 

dzięki

Edytowane przez dir33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu radzić?

Klekocze gdy zimny... Auto gdzie stoi w zimną noc?

Po zagrzaniu ciszej?

Te silniki to wyjce i klekoty. TTTM ;)

Pow 3500 obr/h też klekocze na ciepłym.

Moc jest w pełnym zakresie?

Warkocz czarnego dymu za autem?

Spalanie?

Jaki olej silnikowy?

Przybywa oleju silnikowego po garowaniu?

Na zimnym silniku słychać łańcuch rozrządu?

Ryby biorą ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...