Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Stuki dobiegające od drzwi?


stoneface

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam problem. Podczas pokonywania poprzecznych nierówności, najechania na uskok, studzienkę itp. słychać dość mocne pojedyncze stuki dobiegające z okolic dołu drzwi. Czasem stuki dobiegają od strony pasażera a czasem od kierowcy. Prosiłem mechanika aby zlokalizował luzy w zawieszeniu i usunął problem. Stwierdził że luzów nie ma, zawieszenie jest OK. Wspomniał że to raczej coś z drzwiami. Zrobiłem także przegląd techniczny i również na nim diagnosta nie znalazł najmniejszych luzów w zawieszeniu.

Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem? Co to może być dokładnie ?Jak usunąć ten problem?

Oglądałem zawiasy od strony karoserii - budy ale żadnych luzów nie widzę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co oglądać, otworzyć drzwi i szarpać nimi góra-dół, jak będą stukać to zawiasy do wymiany/regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek dobrze byłoby nasmarować zawiasy (np. białym smarem)

i  zamki (np. WD-40), to zobaczysz czy coś się zmieniło na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zlokalizować skąd stukanie dochodzi najpierw, bo trudno regenerować cokolwiek czy naprawiać nie wiedząc co uszkodzeniu uległo. Masz gąbkę do szyb czy inną irchę podłóż przed zatrzaśnięciem drzwi tak by je unieruchomić bardziej i zobaczysz przy jeździe po nierównościach czy stuka czy nie czy mniej może, tak sprawdzisz i albo wyeliminujesz albo potwierdzisz że to np. drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu nie ma co oglądać, otworzyć drzwi i szarpać nimi góra-dół, jak będą stukać to zawiasy do wymiany/regeneracji.

Więc drzwi nie stukają ale jest wyczuwalny luz. Mogę je trochę podnieść do góry.

 

Musisz zlokalizować skąd stukanie dochodzi najpierw, bo trudno regenerować cokolwiek czy naprawiać nie wiedząc co uszkodzeniu uległo. Masz gąbkę do szyb czy inną irchę podłóż przed zatrzaśnięciem drzwi tak by je unieruchomić bardziej i zobaczysz przy jeździe po nierównościach czy stuka czy nie czy mniej może, tak sprawdzisz i albo wyeliminujesz albo potwierdzisz że to np. drzwi.

Podłożyłem gąbkę w dwóch miejscach. Pierwszy kawałek w samym narożniku niedaleko dolnego zawiasu drzwi kierowcy, a drugi kawałek mniej więcej na wysokości siedzenia.

O ile w pierwszych minutach jazdy byłem przekonany że udało się zlokalizować źródło stuków, o tyle pod koniec przejażdżki znowu zwątpiłem. Przejażdżka miała blisko 30km. Na początku stuki zniknęły, ale im bliżej końca tym więcej hałasu dobiegało.

 

Teraz sam już nie wiem czy to te zawiasy, czy może coś innego?? Macie jakieś inne rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku nie słyszałeś stukania bo gąbka, najprawdopodobniej,  była świeża i spełniła swoje zadanie, potem gdy zbiła się przestała spełniać swą rolę. Skoro drzwi możesz unieść to znaczy że mają luzy na zawiasach. Przyjrzyj się przy zamykaniu drzwi w momencie gdy wchodzą na rygiel i domykają się blokując na nim czy unoszą się lekko w górę a przy otwarciu czy delikatnie zsuwając się z rygla opadają w dół. Jeśli tak to ewidentnie mają luzy na zawiasach i należało by je zregenerować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku nie słyszałeś stukania bo gąbka, najprawdopodobniej,  była świeża i spełniła swoje zadanie, potem gdy zbiła się przestała spełniać swą rolę. Skoro drzwi możesz unieść to znaczy że mają luzy na zawiasach. Przyjrzyj się przy zamykaniu drzwi w momencie gdy wchodzą na rygiel i domykają się blokując na nim czy unoszą się lekko w górę a przy otwarciu czy delikatnie zsuwając się z rygla opadają w dół. Jeśli tak to ewidentnie mają luzy na zawiasach i należało by je zregenerować. 

To by się zgadzało. Ciężko jest wymienić zawiasy w przednich drzwiach? Wymieniać parami (góra dół) i czy zawiasy z lewej strony są takie same jak z prawej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to wymienić parami, chyba że po dokładnym sprawdzeniu okaże się że na jednym tylko są luzy, choć to mało prawdopodobne to jednak możliwe. Co do wymiany, sam proceder wydaje się być prosty jedne wykręcasz drugi przykręcasz, nie mam na nich żadnej regulacji więc sztuka za sztukę. Regulacja, o ile samo lub ktoś przestawiał, jest na ryglu usytuowanym na słupku jedynie ale i to przy odrobinie sprytu i wiedzy nie jest trudne. Co do różnorodności prawa, lewa strona wydaje mi się że są takie same, ale należało by się przyjrzeć dokładnie ich budowie czy dadzą się naprzemiennie zastosować, lub zasięgnąć wiedzy choćby w sklepie w którym będziesz je zamawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...