Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Zmieniłem Lotos 5W40 na Mobil1 5W50 i...


Guest kuba_wu

Recommended Posts

Guest kuba_wu

również inny filtr oleju: zamiast jakiegoś niebieskiego, japońskiego, założyłem filtron (tylko taki był). Efekty:

1) silnik chodzi zdecydowanie ciszej, bardziej miękko. Zniknęła większość szmerów. Sama przyjemność posłuchać.

2) Przy zapalaniu zimnego, efekt opóźnionego napełniania napinaczy łańcucha (2-3 sekundy klekotania jak diesel) który występował na lotosie, jest obecnie niesłyszalny.

3) Temetratura silnika przy jeździe na trasie jest niższa (wskaźnik temperatury ok 1 mm poniżej linii poziomej, dawniej trzymał idealny poziom).

 

Wiadomo, ze mobil 5W50 jest nieco bardziej lepki (17-100) niż lotos (14 - ?), czy w związku z tym mozliwe są jakieś negatywne konsekwencje (poza nieco wyższym spalaniem)? Bo na razie jestem b. zadowolony...

 

Primerka P10, 1.6, '95

Link to comment
Share on other sites

3) Temetratura silnika przy jeździe na trasie jest niższa (wskaźnik temperatury ok 1 mm poniżej linii poziomej, dawniej trzymał idealny poziom).

u mnie jest to samo, wskaźnik pokazuje milimetr poniżej lini poziomej przy rozgrzanym silniku :D

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo, ze mobil 5W50 jest nieco bardziej lepki (17-100) niż lotos (14 - ?), czy w związku z tym mozliwe są jakieś negatywne konsekwencje (poza nieco wyższym spalaniem)? Bo na razie jestem b. zadowolony...

 

Primerka P10, 1.6, '95

Z tym wyższym spalaniem to ja bym nie przesadzał...

A inne konsekwencje to może być wolniejsze spływanie oleju na krótszym postoju, co może powodować lepszy rozruch np. w zimie, i odwrotnie - wolniejsze wpompowanie oleju po rozruchu zupełnie na zimno. Chociaż jeśli, jak mówisz, "klekot" zniknął, to znaczy że jest dobrze.

Ja jeżdzę na castrolu magnatec 5W50 i raz mam klekot, a raz nie - nie wiem od czego to zależy :?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...