Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

N16 1.8 OBROBKA GLOWICY III FAZA


Guest KAFAR
 Share

Recommended Posts

CZESC

 

Mam N16 1.8 116km, niby niezle ,ale chcialbym miec szybsze auto prawie jak GTI. Zapisalem sie na 3 XI do firmy Promotormocy na obrobke glowicy 3 faza

Faza I

* kanaly glowicy są poddawane korekcie ksztaltu, oraz polerowaniu (tak by przeplyw przez glowice byl jak najbardziej prostoliniowy, oraz pozbawiony zawirowań )

* wejscia glowicy otrzymują dodatkowa fazkę, by jak najlepiej pasowaly otwory kolektora (brak przewezen i zawirowan na poziomie uszczelek kolektorów)

* komora spalania wyczyszczona i wyszlifowana ze wszelkich nierówności

* powierzchnia głowicy wyszlifowana z opcją zmniejszenia objętości komory spalania (podnosiony zostaje w ten sposób stopień sprężania, mający bezpośredni wpływ na osiągane w cylindrach ciśnienie. Równanie powierzchni gwarantuje optymalne dociśnięcie uszelki głowicy)

------------------------------------------------------------------------

Faza II

faza I plus..

* gniazda otrzymuja dwa dodatkowe kąty ( zwiększa szczeline już od najmniejszych uchyleń zaworów i wydłuża czas napełniania i opróżniania się cylindrów)

* głowna przylgnia zostaje precyzyjnie wyfrezowana i dokładnie ręcznie dotarta z wyszlifowaną powierznią zaworu (gwarantuje to idealne uszczelnienie głowicy nawet przy dużym ciśnieniu spalania)

------------------------------------------------------------------------

Faza III

faza II plus..

* modyfikacja zaworów (zwiększa powierzchnie i minimalizuje opory przelotu gazów. Redukuje mase zaworów)

* modyfikacja prowadnic zaworowych

 

cena ok 1900 zl z probami na hamowni.

Obiecali ze moc i moment wzrosnie o ok. 10-15% i jego krzywa bedzie znacznie korzystniejsza, wszystko to ma byc nieszkodliwe dla silnika tj. jego zywotnosci, halasu i spalania, a ponadto jest to dobra baza do dalszych modyfikacji np. lekkich sportowych walkow (do jazdy na ulice).

 

Zrezygnowalem z Chiptuningu, bo to ma sens tylko w dieslach, cena tylko troche nizsza, a efekty niewielkie.

 

Aha mam w aucie LPG sekwencje (osiagi prawie jak na benzynie),

prosze o opinie ale tylko fachowcow, co sie znaja, (nie chce sluchac teorii

pseudoznawcow, bo mozna tylko od tego zglupiec)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Bardzo ciekawa modyfikacja, jeszcze w naszym klubie nikt sie nie podjał tego w QG18. czekam z niecierpliwościa na efekty. Cena troche duża, ale cóz nie ma mocy za darmo!

Link to comment
Share on other sites

Nie uda się im tyle osiągnać, maks to jakieś 10%...

Faza 3 najweicej da, wydluzy czasy napleniania o oprozniania komóry splania...

 

Ile im się z tym zjedzie ?

Do tego chipa dać i coś pod 135 koni da rade :)

Link to comment
Share on other sites

Do Coobcia dlaczego myslisz ze dadza rade tylko 10% i co znaczy reszta twojego opisu z napelnianiem i oproznianiem komory spalania.

 

Do Polaka I i II faza niewiele daje a cena tylko minimalnie mniejsza i sie nieoplaca.

 

Chlopcy z firmy Promotormocy powiedzieli ze przyrost momentu obrotowego moze byc niewielki ale krzywa jego przebiegu znacznie sie poprawi, co bedzie wyraznie czuc w czasach przyspieszen od 0-140 km/h.

Na predkosci maks. mi nie zalezy bo jezdze glownie po miescie

Link to comment
Share on other sites

Będzie lepszy przepłwyw mieszanki przez zawory, także lepszy odprowadzanie spalin.

 

Mozna powiedzieć żę silnik będzie się zachowywał jakby miał wsadzone walki o niewiele dluzszych czasach otwarć.

 

Co zięwkszy moc maksymalną.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1

na zakres modyfikacji glowicy calkiem normalny ale zeby to naprawde mialo sens trzeba by bylo zrobic cos z kol wydechowym prawdziew 4-2-1 dalo by tu jeszcze wiecej .do tego jeszcze jakis wydech z prawdziwego zdarzenia.

Link to comment
Share on other sites

ciekawe jaki seryjnie jest wydech w tych silnikach - jeszcze nie mialem okazji się przy przyjrzeć.

 

Dla ograniczenai kosztów mozna spokojnie do tego kolektora co jest poprowadzić jakiś sensowny wydech.

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

przy takich zmianach warto tez poprawic dolot, sam sie przekonalem ile dopiero daje jedno i drugie jednoczesnie :)

 

PS. seryjny wydech sklada sie z 1 lub 2 katow (2 sondy wiec gorzej wyciac) i dwoch wielgachnych tlumikow komorowych :? wiec jest pole do popisu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

CZESC

 

No i glowica obrobiona Hurrrraaa. Trwalo to 4 dni, bo musieli rozebrac caly silnik. Bylo warto choc nie tanio 1900 zl.

A oto wyniki pomiarow:

 

przed modyfikacja -116km przy 6026 obr/min, moment 157 Nm przy 3475 obr/min, sredni moment 144 Nm (na benzynie 95 okt)

 

po modyfikacji -131km przy 5783 obr/min, moment 190 Nm przy 4000 obr/min, sredni moment 167 Nm (na benzynie 98 okt)

 

po modyfikacji -125km przy 5934 obr/min, moment 180 Nm przy 3850 obr/min, sredni moment 159 Nm (na LPG)

 

Auto jest zrywniejsze i elastyczniejsze, spalanie i halas zostalo na tym samym poziomie.

W przyszlosci tj po uplywie gwarancji za pol roku, chce zmienic kolektor wydechowy, zastanawiam sie czy wlozyc sportowy kat. bo sie boje check engine, co o tym myslicie.

Pozdro !!

Link to comment
Share on other sites

Ja pierdzielę jestem w mega mega szoku !!

 

GRATULACJE ! ! !

 

Prosze wykres z hamowni jak się nie wstydzisz to zamieszcze go w słusznym mijejscu.

 

Jak do tego dojdzie CAI, wydech oraz chip to to naprawde będzie wymaitacz - jestem w szoku ze w 1,8 jest takie pole do popisu... świadczy to o niepoporawnym wykoniu seryjnego motoru.

 

Teraz masz jednostke napędową wyjątową jak nikt.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Coobcio.

Masz racje chlopcy z Promotoru, co mi obrabiali glowice powiedzieli ze miala sporo nierownosci i jakies ranty w kanalach-wina seryjnej produkcji i ogolnej niedbalosci, podobno tylko honda ma glowice zrobione zaledwie poprawnie. Na wykresie z hamowni przed modyfikacja moment byl strasznie zygzakowaty i skaczacy, a powinien byc rowny.

Chetnie bym dolaczyl wykres, ale nie umiem go wsadzic, bylbym wdzieczny za lopatologiczne wytlumaczenie jak to sie robi-dzieki z gory.

Nara

Link to comment
Share on other sites

wejdz na www.fotosik.pl i dam jest juz na prawde wyszytko banalne.

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

:shock: Jestem w szoku! Zaj... 131KM po obróbce to jest bardzo dobry wynik! Kuba jednak widzisz, w QG18 jest jakiś ukryty potencjał i tylko seryjnie silnik jest nie za dobry. Zreszta u mnie po samym tylko dolocie widac efekty!

Czekam z niecierpliwościa na wykres z hamowni! Jeszcze raz bravo!

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

GRATULUJE !!!!

 

juz nieraz bylo mowione ze fabryczne glowice sa gowno warte bo dokladny odlew bylby nie oplacalny. pamietam dokladnie stwierdzenie 10-15% przyrostu po dobrej obrobce i tu jest tego zywy przyklad

 

komputera Ci w ogole nie ruszali?

 

jestem pod wrazeniem - teraz juz nie mam zadnych watpliwosci ze warto sie brac za to

Link to comment
Share on other sites

Guest slayder10
co do wykresu badan hamowni z promotora to bylbym bardzo ostrozny wedlug nich moje autko przed modyfikacja (faza 3) mialo niby 101 konikow a po modach113 co wydalo mi sie bardzo dziwne(almera 1,5 przed liftem) i dla zweryfikowania pojechalem na hamownie vtg i tam wyszedl dopiero prawdziwy wynik czyli 102 koniki ktorych jestem pewnien!!! a co do promotora to bylo pare przekretow z ich hamownia!!!! ale zycze koledze zeby ten wynik potwierdzil sie tez na innej hamowni:)
Link to comment
Share on other sites

Mnie dziwi fakt ze ten silnik seryjnei ma tylko 116 koni i to by po częsci tlumaczyło dlaczego toak dobrze reaguje na tego typu podyfikacjie,

 

Jak dla mnie to najlepszy mozliwy sposób na diametralną poprawe jego osiągów za niewygurowaną kase - moment mnie powala 190 Nm.

 

Do tego jakby zrobić dolocik i czipa to coś pod 150koni jest w zasięgu i wszystkie GT i GTI do zrobienia na światłach (seryjne oczywiscie)

 

Ps. wykres jak mozesz to przeslij mi na: Coobcio@nissanklub.pl

 

Pozdrawiam

 

Ps. Wreszcie ktoś "mensko" zabrał się za dłubanie QG18 to jest dobra alternatywa dla soft turbo przy tym silniku.

 

W CELU ZWERYFIKOWANIA POPRAWNOŚCI TEJ MODYFIKACJI NAJLEPIEJ UDAĆ SIĘ NA INNA HAMOWNIE NP. DO MAĆKA GRABOWSKEIGO - ul. MINERALNA 21 (cena dla klubowiczów 50zł)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

nawet jesli tamta hamownia falszowala to (jesli nie bylo oszustwa typu pomiary przed i po na roznych biegach) to sama roznica przed przerobka i po powinna mniej wiecej zostac zachowana. a przez to ze silnik seryjnie niewysilony to jest duze pole do popisu. gdyby jeszcze do tego co piszesz dolozyc walki i wydech to seryjne GTI beda bez szans :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...