Guest KAFAR Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 CZESC Mam N16 1.8 116km, niby niezle ,ale chcialbym miec szybsze auto prawie jak GTI. Zapisalem sie na 3 XI do firmy Promotormocy na obrobke glowicy 3 faza Faza I * kanaly glowicy są poddawane korekcie ksztaltu, oraz polerowaniu (tak by przeplyw przez glowice byl jak najbardziej prostoliniowy, oraz pozbawiony zawirowań ) * wejscia glowicy otrzymują dodatkowa fazkę, by jak najlepiej pasowaly otwory kolektora (brak przewezen i zawirowan na poziomie uszczelek kolektorów) * komora spalania wyczyszczona i wyszlifowana ze wszelkich nierówności * powierzchnia głowicy wyszlifowana z opcją zmniejszenia objętości komory spalania (podnosiony zostaje w ten sposób stopień sprężania, mający bezpośredni wpływ na osiągane w cylindrach ciśnienie. Równanie powierzchni gwarantuje optymalne dociśnięcie uszelki głowicy) ------------------------------------------------------------------------ Faza II faza I plus.. * gniazda otrzymuja dwa dodatkowe kąty ( zwiększa szczeline już od najmniejszych uchyleń zaworów i wydłuża czas napełniania i opróżniania się cylindrów) * głowna przylgnia zostaje precyzyjnie wyfrezowana i dokładnie ręcznie dotarta z wyszlifowaną powierznią zaworu (gwarantuje to idealne uszczelnienie głowicy nawet przy dużym ciśnieniu spalania) ------------------------------------------------------------------------ Faza III faza II plus.. * modyfikacja zaworów (zwiększa powierzchnie i minimalizuje opory przelotu gazów. Redukuje mase zaworów) * modyfikacja prowadnic zaworowych cena ok 1900 zl z probami na hamowni. Obiecali ze moc i moment wzrosnie o ok. 10-15% i jego krzywa bedzie znacznie korzystniejsza, wszystko to ma byc nieszkodliwe dla silnika tj. jego zywotnosci, halasu i spalania, a ponadto jest to dobra baza do dalszych modyfikacji np. lekkich sportowych walkow (do jazdy na ulice). Zrezygnowalem z Chiptuningu, bo to ma sens tylko w dieslach, cena tylko troche nizsza, a efekty niewielkie. Aha mam w aucie LPG sekwencje (osiagi prawie jak na benzynie), prosze o opinie ale tylko fachowcow, co sie znaja, (nie chce sluchac teorii pseudoznawcow, bo mozna tylko od tego zglupiec) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 czekamy na efekt koncowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Bardzo ciekawa modyfikacja, jeszcze w naszym klubie nikt sie nie podjał tego w QG18. czekam z niecierpliwościa na efekty. Cena troche duża, ale cóz nie ma mocy za darmo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Polak Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 A ile Cie kosztowaly poszczegolne fazy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Nie uda się im tyle osiągnać, maks to jakieś 10%... Faza 3 najweicej da, wydluzy czasy napleniania o oprozniania komóry splania... Ile im się z tym zjedzie ? Do tego chipa dać i coś pod 135 koni da rade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Do Coobcia dlaczego myslisz ze dadza rade tylko 10% i co znaczy reszta twojego opisu z napelnianiem i oproznianiem komory spalania. Do Polaka I i II faza niewiele daje a cena tylko minimalnie mniejsza i sie nieoplaca. Chlopcy z firmy Promotormocy powiedzieli ze przyrost momentu obrotowego moze byc niewielki ale krzywa jego przebiegu znacznie sie poprawi, co bedzie wyraznie czuc w czasach przyspieszen od 0-140 km/h. Na predkosci maks. mi nie zalezy bo jezdze glownie po miescie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Będzie lepszy przepłwyw mieszanki przez zawory, także lepszy odprowadzanie spalin. Mozna powiedzieć żę silnik będzie się zachowywał jakby miał wsadzone walki o niewiele dluzszych czasach otwarć. Co zięwkszy moc maksymalną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 na zakres modyfikacji glowicy calkiem normalny ale zeby to naprawde mialo sens trzeba by bylo zrobic cos z kol wydechowym prawdziew 4-2-1 dalo by tu jeszcze wiecej .do tego jeszcze jakis wydech z prawdziwego zdarzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 ciekawe jaki seryjnie jest wydech w tych silnikach - jeszcze nie mialem okazji się przy przyjrzeć. Dla ograniczenai kosztów mozna spokojnie do tego kolektora co jest poprowadzić jakiś sensowny wydech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 przy takich zmianach warto tez poprawic dolot, sam sie przekonalem ile dopiero daje jedno i drugie jednoczesnie PS. seryjny wydech sklada sie z 1 lub 2 katow (2 sondy wiec gorzej wyciac) i dwoch wielgachnych tlumikow komorowych :? wiec jest pole do popisu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 CZESC No i glowica obrobiona Hurrrraaa. Trwalo to 4 dni, bo musieli rozebrac caly silnik. Bylo warto choc nie tanio 1900 zl. A oto wyniki pomiarow: przed modyfikacja -116km przy 6026 obr/min, moment 157 Nm przy 3475 obr/min, sredni moment 144 Nm (na benzynie 95 okt) po modyfikacji -131km przy 5783 obr/min, moment 190 Nm przy 4000 obr/min, sredni moment 167 Nm (na benzynie 98 okt) po modyfikacji -125km przy 5934 obr/min, moment 180 Nm przy 3850 obr/min, sredni moment 159 Nm (na LPG) Auto jest zrywniejsze i elastyczniejsze, spalanie i halas zostalo na tym samym poziomie. W przyszlosci tj po uplywie gwarancji za pol roku, chce zmienic kolektor wydechowy, zastanawiam sie czy wlozyc sportowy kat. bo sie boje check engine, co o tym myslicie. Pozdro !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Ja pierdzielę jestem w mega mega szoku !! GRATULACJE ! ! ! Prosze wykres z hamowni jak się nie wstydzisz to zamieszcze go w słusznym mijejscu. Jak do tego dojdzie CAI, wydech oraz chip to to naprawde będzie wymaitacz - jestem w szoku ze w 1,8 jest takie pole do popisu... świadczy to o niepoporawnym wykoniu seryjnego motoru. Teraz masz jednostke napędową wyjątową jak nikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Dzieki Coobcio. Masz racje chlopcy z Promotoru, co mi obrabiali glowice powiedzieli ze miala sporo nierownosci i jakies ranty w kanalach-wina seryjnej produkcji i ogolnej niedbalosci, podobno tylko honda ma glowice zrobione zaledwie poprawnie. Na wykresie z hamowni przed modyfikacja moment byl strasznie zygzakowaty i skaczacy, a powinien byc rowny. Chetnie bym dolaczyl wykres, ale nie umiem go wsadzic, bylbym wdzieczny za lopatologiczne wytlumaczenie jak to sie robi-dzieki z gory. Nara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 wejdz na www.fotosik.pl i dam jest juz na prawde wyszytko banalne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 :shock: Jestem w szoku! Zaj... 131KM po obróbce to jest bardzo dobry wynik! Kuba jednak widzisz, w QG18 jest jakiś ukryty potencjał i tylko seryjnie silnik jest nie za dobry. Zreszta u mnie po samym tylko dolocie widac efekty! Czekam z niecierpliwościa na wykres z hamowni! Jeszcze raz bravo! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 GRATULUJE !!!! juz nieraz bylo mowione ze fabryczne glowice sa gowno warte bo dokladny odlew bylby nie oplacalny. pamietam dokladnie stwierdzenie 10-15% przyrostu po dobrej obrobce i tu jest tego zywy przyklad komputera Ci w ogole nie ruszali? jestem pod wrazeniem - teraz juz nie mam zadnych watpliwosci ze warto sie brac za to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slayder10 Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 co do wykresu badan hamowni z promotora to bylbym bardzo ostrozny wedlug nich moje autko przed modyfikacja (faza 3) mialo niby 101 konikow a po modach113 co wydalo mi sie bardzo dziwne(almera 1,5 przed liftem) i dla zweryfikowania pojechalem na hamownie vtg i tam wyszedl dopiero prawdziwy wynik czyli 102 koniki ktorych jestem pewnien!!! a co do promotora to bylo pare przekretow z ich hamownia!!!! ale zycze koledze zeby ten wynik potwierdzil sie tez na innej hamowni:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Mnie dziwi fakt ze ten silnik seryjnei ma tylko 116 koni i to by po częsci tlumaczyło dlaczego toak dobrze reaguje na tego typu podyfikacjie, Jak dla mnie to najlepszy mozliwy sposób na diametralną poprawe jego osiągów za niewygurowaną kase - moment mnie powala 190 Nm. Do tego jakby zrobić dolocik i czipa to coś pod 150koni jest w zasięgu i wszystkie GT i GTI do zrobienia na światłach (seryjne oczywiscie) Ps. wykres jak mozesz to przeslij mi na: Coobcio@nissanklub.pl Pozdrawiam Ps. Wreszcie ktoś "mensko" zabrał się za dłubanie QG18 to jest dobra alternatywa dla soft turbo przy tym silniku. W CELU ZWERYFIKOWANIA POPRAWNOŚCI TEJ MODYFIKACJI NAJLEPIEJ UDAĆ SIĘ NA INNA HAMOWNIE NP. DO MAĆKA GRABOWSKEIGO - ul. MINERALNA 21 (cena dla klubowiczów 50zł) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 nawet jesli tamta hamownia falszowala to (jesli nie bylo oszustwa typu pomiary przed i po na roznych biegach) to sama roznica przed przerobka i po powinna mniej wiecej zostac zachowana. a przez to ze silnik seryjnie niewysilony to jest duze pole do popisu. gdyby jeszcze do tego co piszesz dolozyc walki i wydech to seryjne GTI beda bez szans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Czesc oto wykresy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/q7ewinyskfkunnw8.html[/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 kafar napraw szybko to co nabazgrales bo wszyscy sa ciekawi pzdr albo kasujcie z linka: /url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/q7ewinyskfkunnw8.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 albo jestem slepy albo widze tylko pomiar dla gazu...raczej tu wszystkich intersuje benzyna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Moze tym razem sie uda robie to po raz pierwszy wykres na benzynie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/xrj6tujgljbiudz6.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KAFAR Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 patrzcie tylko na górne krzywe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.