Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pęknięte mocowanie poduszki silnika z przodu


damiannrt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mi pękło mocowanie poduszki silnika z przodu która jest mocowana do bloku silnika na 2 śruby. Przydarzyło to sie komuś? Może jakieś rady jak to można zrobić bez wymiany bloku silnika .. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pokusić się o pospawanie w specjalistycznym zakładzie, ale będzie to tylko półśrodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok jest najprawdopodobniej żeliwny i należałoby użyć elektrod do żeliwa, ale.... spawanie żeliwa bez podgrzania spawanych elementów w piecu jest mało efektywne. Co więcej temperatura spawania (musi nastąpić przetop) jest wysoka i należy się liczyć z wytopieniem gumowych uszczelnień oraz samozapłonem oleju. Efekt końcowy trudno przewidywalny bo blok może pękać wewnątrz. Co więcej spawanie może spowodować odkształcenia. Chyba lepiej poszukać nowego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie, jak napisałem wyżej, jest półśrodkiem o ile w ogóle, ale to oceni spec od spawania, ten element z uwagi na swoją budowe czy ewentualne wewnętrzne kanały da się pospawać, to można to zrobić także, choc wcale to nie jest proste,  metodą na zimno vide poniżej;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie, jak napisałem wyżej, jest półśrodkiem o ile w ogóle, ale to oceni spec od spawania, ten element z uwagi na swoją budowe czy ewentualne wewnętrzne kanały da się pospawać, to można to zrobić także, choc wcale to nie jest proste,  metodą na zimno vide poniżej;

wyobrażasz sobie spawanie tą metodą bloku silnika i łapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wrzucisz zdjęcie to przedstawie je zaprzyjaźnionemu specjaliście co handluje chemią do nietypowych napraw. Może nic nie zaradzi ale mogę spytać.

Edytowane przez Szakal1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że są specjalne kleje do żeliwa , stali itp, może coś takiego:

 

http://point24.pl/spawanie-zimno-test-kleju-cx-80/

klejem możesz wypełnić pękniecie i tak czyniono w odlewach powszechnie używanych grzejników CO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klejem możesz wypełnić pękniecie i tak czyniono w odlewach powszechnie używanych grzejników CO

 

Kolega Damian pisał właśnie o pęknięciu a nie o całkowitym urwaniu mocowania

natomiast ze specyfikacji tego kleju wynika że nadaje się do takich zastosowań,

tak przynajmniej podaje producent..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Damian pisał właśnie o pęknięciu a nie o całkowitym urwaniu mocowania

natomiast ze specyfikacji tego kleju wynika że nadaje się do takich zastosowań,

tak przynajmniej podaje producent..

wrzuć nazwę kleju i producenta lub link chętnie poczytam o tym specyfiku odpornym na ścinanie i  naprężenia działające z siłą odpowiednią masie silnika i sile bezwładności, może nauczę się czegoś nowego...

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem żadne kleje, żadne spawanie na zimno czy na gorąco nie pomoże, a to dlatego że tam są duże obciążenia, drgania, przemieszczania itp. Takie połączenie urwie się niebawem po odpaleniu silnika albo podczas jazdy. Wyjściem jest wykonanie dodatkowej, oddzielnej podpory, która by podpierała i jednocześnie obejmowała silnik. Jest to bardzo skomplikowana robota, bo to trzeba robić na silniku i poszczególne elementy ciąć i spawać, robić też połączenia skręcane. Piszę o tym bo byłem pomocnikiem takiego konstruktora co dorabiał różne uchwyty w tym raz podparcie silnika w audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobrażasz sobie spawanie tą metodą bloku silnika i łapy?

Tak, dlatego napomknąłem o tym w swoim poście, aczkolwiek jeśli dało by się to zrobić to jest to, choć zapewne na krótko, jakieś rozwiązanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest podana we wcześniejszym linku, a tego rodzaju klei jest pewnie więcej na rynku..

z opisu zastosowani kleju wynika że jest to raczej wypełniacz szczelin niż coś co utrzymać miałoby silnik..

ja w każdym razie nie wszedłbym po pojazd w którym silnik wisi na czymś takim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............Chyba lepiej poszukać nowego silnika.

 

to jest b. drogie rozwiązanie i raczej ostateczne... a na początku warto by spróbować tańszych metod naprawy

bo nie jest powiedziane że nie zdadzą one egzaminu... a dużą kaskę na wymianę silnika to zawsze zdąży się wydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dało się tego solidniej pospawać? Jak spoina przenosi drgania to musi być wysokiej jakości, z pełnym przetopem, żadnych pęknięć. A może spróbować gięcie nawet po podgrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...