damiannrt Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Ostatnio mi pękło mocowanie poduszki silnika z przodu która jest mocowana do bloku silnika na 2 śruby. Przydarzyło to sie komuś? Może jakieś rady jak to można zrobić bez wymiany bloku silnika .. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Można pokusić się o pospawanie w specjalistycznym zakładzie, ale będzie to tylko półśrodek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Wrzuć fotke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Blok jest najprawdopodobniej żeliwny i należałoby użyć elektrod do żeliwa, ale.... spawanie żeliwa bez podgrzania spawanych elementów w piecu jest mało efektywne. Co więcej temperatura spawania (musi nastąpić przetop) jest wysoka i należy się liczyć z wytopieniem gumowych uszczelnień oraz samozapłonem oleju. Efekt końcowy trudno przewidywalny bo blok może pękać wewnątrz. Co więcej spawanie może spowodować odkształcenia. Chyba lepiej poszukać nowego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Spawanie, jak napisałem wyżej, jest półśrodkiem o ile w ogóle, ale to oceni spec od spawania, ten element z uwagi na swoją budowe czy ewentualne wewnętrzne kanały da się pospawać, to można to zrobić także, choc wcale to nie jest proste, metodą na zimno vide poniżej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 słyszałem że są specjalne kleje do żeliwa , stali itp, może coś takiego: http://point24.pl/spawanie-zimno-test-kleju-cx-80/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiannrt Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 hmm a może by dało rade bez spawania coś dorobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Spawanie, jak napisałem wyżej, jest półśrodkiem o ile w ogóle, ale to oceni spec od spawania, ten element z uwagi na swoją budowe czy ewentualne wewnętrzne kanały da się pospawać, to można to zrobić także, choc wcale to nie jest proste, metodą na zimno vide poniżej; wyobrażasz sobie spawanie tą metodą bloku silnika i łapy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Jeśli wrzucisz zdjęcie to przedstawie je zaprzyjaźnionemu specjaliście co handluje chemią do nietypowych napraw. Może nic nie zaradzi ale mogę spytać. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez Szakal1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 słyszałem że są specjalne kleje do żeliwa , stali itp, może coś takiego: http://point24.pl/spawanie-zimno-test-kleju-cx-80/ klejem możesz wypełnić pękniecie i tak czyniono w odlewach powszechnie używanych grzejników CO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 klejem możesz wypełnić pękniecie i tak czyniono w odlewach powszechnie używanych grzejników CO Kolega Damian pisał właśnie o pęknięciu a nie o całkowitym urwaniu mocowania natomiast ze specyfikacji tego kleju wynika że nadaje się do takich zastosowań, tak przynajmniej podaje producent.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Kolega Damian pisał właśnie o pęknięciu a nie o całkowitym urwaniu mocowania natomiast ze specyfikacji tego kleju wynika że nadaje się do takich zastosowań, tak przynajmniej podaje producent.. wrzuć nazwę kleju i producenta lub link chętnie poczytam o tym specyfiku odpornym na ścinanie i naprężenia działające z siłą odpowiednią masie silnika i sile bezwładności, może nauczę się czegoś nowego... Edytowane 3 Grudnia 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Moim zdaniem żadne kleje, żadne spawanie na zimno czy na gorąco nie pomoże, a to dlatego że tam są duże obciążenia, drgania, przemieszczania itp. Takie połączenie urwie się niebawem po odpaleniu silnika albo podczas jazdy. Wyjściem jest wykonanie dodatkowej, oddzielnej podpory, która by podpierała i jednocześnie obejmowała silnik. Jest to bardzo skomplikowana robota, bo to trzeba robić na silniku i poszczególne elementy ciąć i spawać, robić też połączenia skręcane. Piszę o tym bo byłem pomocnikiem takiego konstruktora co dorabiał różne uchwyty w tym raz podparcie silnika w audi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 wyobrażasz sobie spawanie tą metodą bloku silnika i łapy? Tak, dlatego napomknąłem o tym w swoim poście, aczkolwiek jeśli dało by się to zrobić to jest to, choć zapewne na krótko, jakieś rozwiązanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 ...wrzuć nazwę kleju..... jest podana we wcześniejszym linku, a tego rodzaju klei jest pewnie więcej na rynku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 jest podana we wcześniejszym linku, a tego rodzaju klei jest pewnie więcej na rynku.. z opisu zastosowani kleju wynika że jest to raczej wypełniacz szczelin niż coś co utrzymać miałoby silnik.. ja w każdym razie nie wszedłbym po pojazd w którym silnik wisi na czymś takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 .............Chyba lepiej poszukać nowego silnika. to jest b. drogie rozwiązanie i raczej ostateczne... a na początku warto by spróbować tańszych metod naprawy bo nie jest powiedziane że nie zdadzą one egzaminu... a dużą kaskę na wymianę silnika to zawsze zdąży się wydać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiannrt Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Tą blachę sam dorabiałem no ale nie zdała egzaminu :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Nie dało się tego solidniej pospawać? Jak spoina przenosi drgania to musi być wysokiej jakości, z pełnym przetopem, żadnych pęknięć. A może spróbować gięcie nawet po podgrzaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.