Gość nowikg Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Jeśli ktoś posiada wersję z silnikiem diesla bez obrotomierza to niestety nie wystarczy mu wymiana zegarów aby cieszyć się obrotomierzem. Przypadkiem udało mi się ustalić że czujnik obrotomierza w dieslu był montowany w pompie wtryskowej, a Raveland sprawdził tą teorię w praktyce. Tak więc przeróbka taka wiąże się z koniecznością wymiany pompy. Oczywiście nie ma sytuacji bez wyjścia. Jeśli będziemy znać kształt i amplitudę impulsów wychodzących z pompy będzie można zbudować układ elektroniczny, który będzie je zapewniał. Trzeba jeszcze rozwiązać problem czujnika prędkości kontowej, ale i na to mam pewien pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 a nieproscie j podlaczyc sygnał od alternatora??? w dieslach podlacza sie takze pod alternator sygnał;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 27 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2005 Też spotykałem sie z takimi opiniami, że sygnał w dieslu pochodzi z alternatora, ale widac jest to błąd. Z alternatora wychodzi napiecie stałe o wartości ok 13-14 V, zależnie od SEM (czyli w przybliżeniu obrotów) i obciążenia instalacji (światła, dmuchawa, ogrzewanie itp). Jak więc wyskalowac taki obrotomierz. Jak pozbyć sie błędów wynikajacych z różnego obciażenia instalacji elektrycznej? Zakres zmian napięcia wywołany obrotami jest porównywalny lub mniejszy od zakresu zmian powodowanego odobiornikami energii elektrycznej w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wmiczug Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 wydaje mi się że jeżeli sygnał na obrotomierz brany jest z alternatora to obrotomierz wskazuje obroty nie na podstawie napięcia tylko na podstawie częstotliwości ,ponieważ sygnał brany jest z jednego z trzech uzwojeń alternatora(generator prądu przemiennego) w postaci sinusoidy a im prędkość silnika większa tym częstotliwość większa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KeriSR Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 ...może sklecicie mi czujnik prędkościomierza w takim układzie ...he he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raveland Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 ja powiem tak ze sunny to pozadny sprzet bo obrotomierz w dieslu to nie wiem czy znajdziecie w takiej klasie samochodu z tamtych lat ci co wsiadaja do mnie to sie dziwia ze go mam a unich w benzynie nie ma kupujcie wersje SLX :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Ja mam alternator od GA16i z N13 i deske z obrotkiem od benzyny rowniez od tego pojazdu. Obrotek jest do 8tys obrotow. Sygnal jest brany z alternatora. Alternator ma do tego celu specjalne wyjscie. Jest tam jakis uklad elktorniczny ktory zlicza impulsy na obracajacym sie rotorze alternatora. wyjscie - osobna kostka. W GTI w N13 sygnal do obrotomierza ktory jest wyskjalowany do 9ts pobierany jest z angle sensora zamocowanego na walku wydechowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 mam stary obrotek od diesla do 7 tys obrotów ,podlaczalem go pod alternator (działa) , hmm zdjalem tarcze z niego tylko ale gzies mam:P;] jak cos to mowic , jest on chyba od renault 19 taki sam ma kolega tylko ze ma benzyne:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 28 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2005 Technicznie nie ma różnicy gdzie się umieści czujnik obrotów nie wiadomo tylko, jakie będzie miał parametry tzn ile impulsów na obrót. Wałek rozrządu kręci się 2 x wolniej od korbowego więc może być 1 lub 0,5 dla podwójnego i pojedynczego czujnika. W przypadku czujnika na alternatorze nie wiem, jakie jest przełożenie kół pasowych. Jeśli takie same to nie ma problemu, ale jeśli inne, to trzeba będzie skalować obrotomierz. Tak czy inaczej trzeba by mieć pompę lub alternator z czujnikiem. Alternatora takiego nie widziałem, ale Maciejka_sz pisze, że ma on specjalną kostkę. Mój nie ma. Wymiana pompy lub alternatora nie wchodzi w grę ze względu na cenę, więc trzeba znaleźć inne rozwiązanie. Myślę nad zastosowaniem toru optycznego (np ze starej myszki) i jakiejś maskownicy lub jakiegoś układziku wykorzystującego zjawisko indukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 Wczoraj sprawdziłem wszystkie przewody wychodzace z alternatora i nie znalazłem na nich żadnych impulsów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.