Guest nowikg Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Jeśli ktoś posiada wersję z silnikiem diesla bez obrotomierza to niestety nie wystarczy mu wymiana zegarów aby cieszyć się obrotomierzem. Przypadkiem udało mi się ustalić że czujnik obrotomierza w dieslu był montowany w pompie wtryskowej, a Raveland sprawdził tą teorię w praktyce. Tak więc przeróbka taka wiąże się z koniecznością wymiany pompy. Oczywiście nie ma sytuacji bez wyjścia. Jeśli będziemy znać kształt i amplitudę impulsów wychodzących z pompy będzie można zbudować układ elektroniczny, który będzie je zapewniał. Trzeba jeszcze rozwiązać problem czujnika prędkości kontowej, ale i na to mam pewien pomysł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 a nieproscie j podlaczyc sygnał od alternatora??? w dieslach podlacza sie takze pod alternator sygnał;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Też spotykałem sie z takimi opiniami, że sygnał w dieslu pochodzi z alternatora, ale widac jest to błąd. Z alternatora wychodzi napiecie stałe o wartości ok 13-14 V, zależnie od SEM (czyli w przybliżeniu obrotów) i obciążenia instalacji (światła, dmuchawa, ogrzewanie itp). Jak więc wyskalowac taki obrotomierz. Jak pozbyć sie błędów wynikajacych z różnego obciażenia instalacji elektrycznej? Zakres zmian napięcia wywołany obrotami jest porównywalny lub mniejszy od zakresu zmian powodowanego odobiornikami energii elektrycznej w aucie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wmiczug Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 wydaje mi się że jeżeli sygnał na obrotomierz brany jest z alternatora to obrotomierz wskazuje obroty nie na podstawie napięcia tylko na podstawie częstotliwości ,ponieważ sygnał brany jest z jednego z trzech uzwojeń alternatora(generator prądu przemiennego) w postaci sinusoidy a im prędkość silnika większa tym częstotliwość większa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KeriSR Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 ...może sklecicie mi czujnik prędkościomierza w takim układzie ...he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest raveland Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 ja powiem tak ze sunny to pozadny sprzet bo obrotomierz w dieslu to nie wiem czy znajdziecie w takiej klasie samochodu z tamtych lat ci co wsiadaja do mnie to sie dziwia ze go mam a unich w benzynie nie ma kupujcie wersje SLX :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Ja mam alternator od GA16i z N13 i deske z obrotkiem od benzyny rowniez od tego pojazdu. Obrotek jest do 8tys obrotow. Sygnal jest brany z alternatora. Alternator ma do tego celu specjalne wyjscie. Jest tam jakis uklad elktorniczny ktory zlicza impulsy na obracajacym sie rotorze alternatora. wyjscie - osobna kostka. W GTI w N13 sygnal do obrotomierza ktory jest wyskjalowany do 9ts pobierany jest z angle sensora zamocowanego na walku wydechowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 mam stary obrotek od diesla do 7 tys obrotów ,podlaczalem go pod alternator (działa) , hmm zdjalem tarcze z niego tylko ale gzies mam:P;] jak cos to mowic , jest on chyba od renault 19 taki sam ma kolega tylko ze ma benzyne:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 28, 2005 Share Posted October 28, 2005 Technicznie nie ma różnicy gdzie się umieści czujnik obrotów nie wiadomo tylko, jakie będzie miał parametry tzn ile impulsów na obrót. Wałek rozrządu kręci się 2 x wolniej od korbowego więc może być 1 lub 0,5 dla podwójnego i pojedynczego czujnika. W przypadku czujnika na alternatorze nie wiem, jakie jest przełożenie kół pasowych. Jeśli takie same to nie ma problemu, ale jeśli inne, to trzeba będzie skalować obrotomierz. Tak czy inaczej trzeba by mieć pompę lub alternator z czujnikiem. Alternatora takiego nie widziałem, ale Maciejka_sz pisze, że ma on specjalną kostkę. Mój nie ma. Wymiana pompy lub alternatora nie wchodzi w grę ze względu na cenę, więc trzeba znaleźć inne rozwiązanie. Myślę nad zastosowaniem toru optycznego (np ze starej myszki) i jakiejś maskownicy lub jakiegoś układziku wykorzystującego zjawisko indukcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nowikg Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Wczoraj sprawdziłem wszystkie przewody wychodzace z alternatora i nie znalazłem na nich żadnych impulsów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.