Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pompa paliwa przy baku do 2.2 DCI


waski48
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chyba, tylko na pewno :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompa jest gdzieś pod siedzeniem?

Chyba też mi padła bo nie mogę dotankować ponad pół zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pompka jest z tyłu samochodu nad tylnym mostem. U mnie sprawa załatwiona, co prawda sam nie znalazłem czasu ale mechaniory poradzili i hulam.   :)  :)  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pompka jest z tyłu samochodu nad tylnym mostem. U mnie sprawa załatwiona, co prawda sam nie znalazłem czasu ale mechaniory poradzili i hulam.   :)  :)  :)

Witam mam taki sam problem. Przerdzewiały końcówki pompy paliwowej zewnętrznej. W serwisie pompa kosztuje 3165zł. Do czego ona służy jak się wyjmie kable to samochód dalej pracuje.

Mam pytanie czy zakupiona pompa we Wrocławiu działa poprawnie? czy pasują końcówki elektryczne i jaki ma być model tej pompy. Bo na stronie internetowej podają model który wyświetla użytkownik kalleanka, a użytkownik kruchy18 przedstawił inne zdjęcie. W serwisie nissana podano że ma to być model 170408H80A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik w x sie jest grodziowy pompa służy do przepompowania paliwa z jednej grodzi do drugiej. Ja założyłem pompę mniejszą gabarytowo z gotowym mocowaniem ale podana na stronie wrocławskiej firmy też powinna działać prawidłowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dorzucam zdjęcia pompy. Zdjęcia są wzięte z zagranicznego portalu aukcyjnego ale w dość dobry sposób dokumentują tą pompę, czego mi brak w tym wątku.

 

post-20227-0-80971500-1458715972_thumb.jpgpost-20227-0-24632100-1458715976_thumb.jpgpost-20227-0-31712700-1458715979_thumb.jpgpost-20227-0-25100900-1458715981_thumb.jpgpost-20227-0-13045800-1458715983_thumb.jpgpost-20227-0-67193600-1458715986_thumb.jpgpost-20227-0-89694000-1458715991_thumb.jpgpost-20227-0-00690500-1458715994_thumb.jpgpost-20227-0-45655800-1458715996_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalna pompa nie ma jakiś szybkozłączek tylko przewody i opaski zaciskowe?

 

Musze sprawdzić jak wygląda moja 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam umnie zaczyna wariować wskaźnik paliwa tzn.mam np.pół zbiornika paliwa a wskaźnik "leży"na dole i świeci kontrolka a gdy zgasze auto i odpale to wtedy pokazuje dobrze.Myslicie że to pompka kończy swój żywot czy moze któryś pływak sie wiesza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam taki sam objaw.  Swieci rezerwa - zatankowany. Pływak czy pompa? Od czego zacząć sprawdzac

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, paliwo wycieka z czegoś pod zbiornikiem co wygląda jak filtr, co to jest?

 

Hehe dzięki gkowal, nie pamiętałem o temacie. A sprawa przypiliła przy okazji ustawiania geometrii. Wcześniej myślałem, że ta pompa jest gdzieś w środku.

post-64260-0-41077800-1481284574_thumb.jpg

Edytowane przez carbomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, paliwo wycieka z czegoś pod zbiornikiem co wygląda jak filtr, co to jest?

 

To jest pompa paliwowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jest pompa paliwowa.

Mialem ten sam problem. U mnie pomoglo allegro. Wiem, ze sa jeszcze sprzedawcy co maja te czesc do sprzedania tylko trzeba ich nakierowac, bo mysla ze to jest przy silniku. Albo szukac na ebayu. Tez tam mozna znalezc.

Kazde rozwiazanie lepsze niz 3500 z serwisu...

 

 

696 396 605 - sprawdzc u tego handlarza z allegro. Ma duzo rzeczy. Ja juz pare kupilem.

Edytowane przez ckycky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A czy ta pompa przelewa paliwo z lewej grodzi do prawej i z prawej do lewej tak aby wyrównać poziom w obu grodziach czy tylko w jedną stronę bo umnie zaczął wariować wskaźnik paliwa i po wyjeciu pływaków w grodzi za kierowcą było prawie pełno paliwa w drugiej prawie pusto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w jedną stronę, czyli z grodzi prawej do lewej, bliżej wlewu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no i u mnie problem z tym siuwaksem :(.

Na allegro znalazłem tą:

 

http://allegro.pl/pompa-elektryczna-do-paliwa-diesel-ropa-benzyna-i6726422548.html

 

już chciałem kupić ale zadzwoniłem do gościa podanego na początku tematu i ten sprzedawca części powiedział mi, że musi być oryginał bo to pompka membranowa a nie zwykła, że działa w dwie strony ale jakoś nie miał dobrego wyjaśnienia dla czego w dwie anie tylko z prawej do lewej (co dla mnie jest logiczne że w jedną stronę jest nam potrzebne).

Powiedział mi, że powrót z silnika jest do komory prawej a ssak w lewej więc dla mnie logiczne, że wystarczy pompować w jedną stronę a nie w dwie.

No i co ważne, powiedział mi, że ona pracuje cały czas a nie tylko jak ją pływak załączy bo raz w tą a raz w tamtą stronę a ma tylko dwa przewody.

o ile się znam to mając tylko "+" i "-" i napięcie DC to aby coś działało w drugą stronę musi nastąpić odwrócenie polaryzacji (więc znów mi coś nie pasuje).

 

Thunder, jak myślisz, kupować tego chińczyka z alle i zakładać?

 

P.S.

Ciekawe czy średnica króćców będzie pasować czy czeka mnie rzeźba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ci szkodzi, nie jest zbyt drogo ;)

Z tym przelewaniem z grodzi do grodzi, w te i wewte to też bezsens wg mnie.

Pompka membranowa? To jak chciał by pracowała w dwie strony?

Co do rzeźby, nic nie powiem nt :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pomylone pojęcia.

 

W pompie membranowej jak nazwa wskazuje ciecz przetaczana jest poprzez pracę membrany, a nie w oparciu o obrót wirnika. Nie ma ona w sobie części mechanicznej w postaci silnika, a prawdopodobnie elektromagnes, który przyciąga membranę. Działa trochę tak jak nożna pompka do materaca tylko zamiast nogi jest elektromagnes. I nie da się takiej pompy zastąpić pompką opartą o silnik. Problemem może być sposób zasilania. Taka pompa może być zasilana napięciem prostokątnym z jakiejś przetwornicy (przekaźnika), aby wzbudzać membranę. Niekoniecznie ten rodzaj napięcia może być odpowiedni do pompy silnikowej.

 

Być może pompka z podanej aukcji będzie działać bo przypuszczam że wszystkie pompy w samochodach do paliw są membranowe  - ze względów bezpieczeństwa - nie iskrzą :)

Do tej pory się tym aż tak nie interesowałem, ale to może mieć sens.

 

Natomiast oba typy pomp mają tylko jeden kierunek przepływu cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Być może pompka z podanej aukcji będzie działać bo przypuszczam że wszystkie pompy w samochodach do paliw są membranowe  - ze względów bezpieczeństwa - nie iskrzą :)

 

 

pompy paliwowe w baku są typu wirnikowego. iskrzeniu można zapobiec na wiele sposobów choć y stosując silniki bezszczotkowe.

Jedyną pompe paliwową membranową widziałem przy webasto z racji łatwego dawkowania nią paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobra, dziś (godzinę temu) nastąpił montaż.

1. Należało przelutować wtyczkę z oryginału (chinol miał taką zwykła).

2. Węże oraz pompka ori to 8mm, chinol to 10mm. Nie mniej udało się napchnąć te 8-ki na nową pompkę + obejmy i git (w tą stronę o szczelność się nie boję ;) ).

 

Pompka dziala (w sensie po odpaleniu (jakieś 45% wskazania paliwa).

Czy przepompowywuje itd nie wiem, zobaczymy.

Nie wiem czy mechanik ją odpowietrzał ale zakładam że nie trzeba bo co gdy z jakieś powodu dopuśmy do zapowietrzenia ukladu (w sensie braknie nam ropki), zobaczymy.

Ważne że dziala.

Zaraz tankowanie do pełna i wyjazd na weekend na kemping.

Jak zjadę do rezerwy będę widział po ilości przejechanych km.

Dam oczywiście znać co i jak.

Na razie wiem, że działa/przepompowywuje.

Dodatkowo na bank nie dziala 100% czasu tylko jest włączana okresowo.

Dalesze info w krótce.

Podsumowując, działa. Można brać chinola ;) i nie trzeba płacić chorych pieniędzy za używkę (200zł-300zł) o nowej w ASO (dostałem mega promocję, dostawa bezpośrednio z Japonii za jedyne 1750zł)już nie wspominam nawet.

 

Jedna uwaga, moja jest "głośna" i nie wiem czy to kwestia tej sztuki czy tego modelu pompki. 

Nie jest dokuczliwa ale słychać ją jak pracuje na zewnątrz. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już ktoś pisał że zamiennik chodzi głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

Niestety od  jakiegoś  czasu  z  X-em coś kapało w okolicy  tylnego  dyfra. Po dokładniejszej weryfikacji okazało  się  ze wyciek  jest nie  z dyfra  ale  z okolic zewnętrznej pompki paliwa która wyrównuje poziom  paliwa  w obu komorach zbiornika - więc  trzeba wymienić. Zamówiłem  pompkę  we Wrocławskiej firmie, na stronie internetowej był  piękny opis że jest przeznaczona  do  Nissan-a X-Trail T30, poczekałem dwa  dni  i  przyszła (przyjechała kurierem). Niestety jak się okazało - miało być pięknie a wyszło jak  zwykle :). To co się zgadzało z oryginałem to to  że  była to pompka i miała  zagięte  pod  kątem  90 stopni króćce  jak  w oryginale. Lokalizacja uchwytów inna,  kostka łączeniowa również inna. Co prawda trochę to trwało ale  udało się  ją  "przysposobić" na potrzeby  mojego  nissana. Poniżej kilka zdjęć jak to wygląda. Dla  ciekawych  jest  również "sekcja zwłok" :P

Pompka_stara_0.PNG

Pompka_stara_1.PNG

Pompka_stara_2.PNG

Pompka_nowa_0.PNG

I kolejne zdjęcia

Pompka_nowa_1.PNG

Pompka_nowa_2.PNG

Pompka_nowa_3.PNG

Pompka_sekcja_zwłok_1.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka_sekcja_zwłok_2.PNG

I  jeszcze dwa  zdjęcia sekcji.

W oryginalnej pompce nissana "ssanie"  jest  po stronie  przyłącza przewodów zasilających a  w  zamienniku po drugiej (tam  gdzie nie ma  przewodów) :)  taka  małą dodatkowa  różnica :) na  obudowie oczywiście nie ma oznaczenia kierunku  tłoczenia :/.

Pompka_sekcja_zwłok_3.PNG

Pompka_sekcja_zwłok_4.PNG

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zaq79Ponieważ wczoraj wieczorem w garażu moja nysska się posikała czeka mnie wymiana pompki. Również zakupiłem wynalazek "firmy" MTM stąd mam kilka pytań. Jak udało Ci się odkręcić tę blachę do której przymocowana jest pompka oraz jak stwierdziłeś gdzie te pompki mają króciec ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...