zaq79 Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 (edytowane) Cześć Odkręcenie blachy było bardzo problematyczne, blacha jest przykręcona na trzech śrubach - dwie z tyłu i jedna z przodu. Tylne odkręcają się bez problemu bo jest do nich łatwy dostęp. Do tej z przodu dostęp jest tragiczny. Nie ma jak podejść kluczem typu fajka ani sztorcowym ani nawet takim na elastycznym przegubie. Ja próbowałem odkręcić płaskim, z tym że długi płaski się nie mieści a krótkim nie ma jak odkręcić za małe ramie. Dodatkowo jest tam bardzo mało miejsca do odkręcania. Ostatecznie udało mi się poluzować śrubę poprzez ruszanie całą blachą z zamontowana pompką. Żeby było więcej miejsca odłączyłem wężyk nad pompką (ten zaznaczony na zdjęciu). Jak się śruba poluzował to odkręciłem ją krótkim kluczem płaskim. Stara pompka "sikała" od strony gdzie nie ma przewodów więc wstępnie założyłem że tam jest tłoczenie - potem jak już miałem zdemontowaną to podłączyłem ją pod zasilacz 12VDC i to się potwierdziło. Do króćca który jest "ssaniem" podłączyłem wężyk włożony do butelki z ropą i zrobiłem test czy "ciągnie" a potem dla pewności test z podłączeniem wężyka z drugiej strony. Podobny test wykonałem dla nowej pompki. Cała operacja wymiany pompki trwała z przerwała pół soboty :/ Jeszcze jedna sprawa - na zdjęciu które zamieściłem - kostka jest po złej stronie ostatecznie ma być zamontowane po drugiej stronie blachy. Na zdjęciu jest ze złej strony Edytowane 26 Lutego 2019 przez zaq79 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Oki, dzięki za odpowiedź. Właśnie o to mi chodziło czy robiłeś testy przepływu na stole. Dziś spróbuję patentu z luzowaniem tej śruby twoją metodą. Co do wężyków to jeżdżę drugi dzień z wypięta pompka i by- pasem z przewodu festo-skiego. Kabelki i wtyczkę ogarniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Cześć Testy kierunku przepływu robiłem z moim podręcznym warsztacie. Baniak z ropą dwa wężyki zasilacz 12VDC i obserwacja w której konfiguracji lepiej ciągnie/tłoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Udało mi się wytargać tą .... blachę razem z pompką. Przesyłam pozdrowienia projektantowi tej blachy, 1.5 godziny walki z jedną śrubą. Jak już miałem tę blachę na wierzchu to postanowiłem zrobić lekki tuning. Piaskowanie i przespawanie uchwytu pod nową pompkę a następnie papaya Orange, nysska będzie szybsza o co najmniej 20 km/h . Niestety pojawił się inny problem, mianowicie pompka nie chce zaciągnąć paliwa a ja nie mam pomysłu jak by ją zalać paliwem, bądź odpowietrzyć. Może ktoś coś zaproponuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Cześć U mnie nie było takiego problemu, jak robiłem testy to bez problemu "pociągła" z kanisterka ropę. Może masz odwrotnie podłączone "+" z "-", chociaż wg mnie przy tego rodzaju pompki nie powinno to mieć znaczenia. Ps u mnie jak bym blachę poddał piaskowaniu to mogła by z niej został kupka rdzy więc wolałem nie ryzykować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Podłączona jest oki (pomylony +,- pompka nie będzie działać) z butelki też pociągnęła bez problemu a z baku nie chce (dłuższa droga pewnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Canabis Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Witam, zamontowałem jakoś pompke MTM i nie dość że działa głośno to cały czas i to nawet z pełnym zbiornikiem... Co może być nie tak? Stara nawet jak pracowała nonstop to przynajmniej nie było jej słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Ta jest po prostu głośniejsza, nic na to nie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ferra Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Panowie mam pytanie: Czy usterka tej pompy może wpływać na pracę silnika ? Pytam bo mój X od dłuższego czasu szarpie w przedziale 1900-2500 (do momentu załączenia turbo) i gdzieś przeczytałem że właśnie ta pompa może miec na to wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 To nie ta pompa, ta pompka przepompowuje paliwo pomiędzy prawa i lewa stroną baku ponieważ nasze pojazdy mają taki pomysłowy podwójny bak. Pompa o której pewnie piszesz to pompa robiąca wysokie ciśnienie na szynie comon rail i znajduje się w komorze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Dokładnie tak. Pompkę przy baku można nawet wyłączyć pamiętając że wtedy zmniejsza się nam pojemność baku. Ona nie ma nic wspólnego z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacenty67 Opublikowano 26 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2019 W dniu 26.02.2019 o 20:00, zaq79 napisał: Stara pompka "sikała" od strony gdzie nie ma przewodów więc wstępnie założyłem że tam jest tłoczenie - potem jak już miałem zdemontowaną to podłączyłem ją pod zasilacz 12VDC i to się potwierdziło. Do króćca który jest "ssaniem" podłączyłem wężyk włożony do butelki z ropą i zrobiłem test czy "ciągnie" a potem dla pewności test z podłączeniem wężyka z drugiej strony. Podobny test wykonałem dla nowej pompki. Cała operacja wymiany pompki trwała z przerwała pół soboty :/ Witam . Pompka mtm też ''sika''z tej strony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygwaz Opublikowano 5 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Witam wszystkich, bardzo ciekawy wątek. Dziękuję wszystkim za zgromadzone informacje, opisy i fotki. Niestety i w mojej nysce pojawiło się "sikanie" paliwem. Z ciekawych informacji to powiem ,że miałem przygody bliżej niezidentyfikowane z paliwem, pompką ... dokładnie 10 lat temu. Objaw był taki ,że po zatankowaniu paliwa do pełna i przejechaniu mniej więcej połowy dystansu do kolejnego tankowania wskazówka paliwa opadła z połowy na zero, zapaliła się rezerwa a samochód zaczął się krztusić (akurat przejeżdżałem przez 6km tunel sic! ) udało mi się skokami dojechać do najbliższej benzin stacji , po obejrzeniu auta i stwierdzeniu braku wycieków dotankowałem do pełna . Weszło tyle ile się spodziewałem czyli połowę baku co utwierdziło mnie w przekonaniu ,że paliwo nie wyciekło. Nyska odpaliła , pokazała fula i pojechała dalej ale niesmak pozostał. Po przejechaniu znowu połowy dystansu do tankowania sytuacja się powtórzyła. Wyjąłem pływaki ze zbiornika , wyczyściłem sitka, przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po tej operacji nyska jeździła normalnie, tankowałem do pełna ale wskazówka paliwa nigdy nie pokazywała prawdy, podskakując sobie to na full to do połowy. Auto przejeździło tak 10 lat - średni dystans pomiędzy tankowaniami to 650km. Teraz pojawił się wyciek, auto trafiło do warsztatu i diagnoza- uszkodzona zewnętrzna pompa paliwa. Z informacji , które opisano w tym wątku wynika ,że wyrok na pompę zapadł już 10 lat temu ( wtedy auto miało 6 lat). No cóż ruda lubi nyskę. Czy ktoś z forumowiczów próbował w takim przypadku z chińskim zamiennikiem z ali ? : https://pl.aliexpress.com/i/4000472821992.html koszt zachęcający około 82 zł Jak się sprawuje po kilku latkach pompa MTM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Ktoś ogarnął temat z wariującą wskazówką poziomu paliwa? Ja mam pompkę przy zbiorniku nową a wskazania dalej ciulowe. Tak do połowy zbiornika jest ok a poniżej raz wskazówka leży, raz jest rezerwa a innym razem ponad jedną kreskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.