Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wymiana pierścienii i głowicy w TD


Guest suli

Recommended Posts

Witam !!!

 

Jak w temacie jakiś czas temu wymieniłem w swojej P11 2.0 TD 97 pierścienie i głowice( na szczęście nie na mój koszt tylko gościa który sprzedał mi auto i zapewniał że jest w idealnym stanie) przed wymianą pomiar kompresji na tłokach wypadł fatalnie: 22,21,23,22.

 

I teraz mam pytanko, ile km powinienem przejachać, żeby pierścienie się dopasowały i można było ponownie sprawdzić kompresję na tłokach, no i ile powinna ta kompresja wynosić w przypadku silnika 2.0TD.

 

Pytam ponieważ każdy mechanik z którym rozmawiałem mówił mi coś innego jeden że 1500km, drugi że 3000km a jeszcze inni 5000 lub nawet 10000km i sam już nie wiem ile powinienem przejechać przed ponowną kontrolą.

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

suli

Link to comment
Share on other sites

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na Twoje pytanie.

Jezeli wymiana pierścieni, wykonana została zgodnie z technologią naprawy to pełne ciśnienie, silnik ma od chwili pierwszego uruchomienia. (prawidłowy szlif, nowe pierścienie, nowe tłoki i prawidłowo ustawione zamki)

Jednak życie jest bardziej prozaiczne i w celu obniżenia kosztów naprawy, częstokroć wymienia się jedynie pierścienie... bez koniecznych szlifów dopasowywujących współpracujące części. Z tego powodu nastepuje szybsze zużycie nowych pierścieni i częstokroć silnik NIGDY nie osiągnie właściwego ciśninia (w przypadku uszkodzonej gładzi cylindra), ba potrafi ono być niższe po naprawie niż przed.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi mówił mechanik to nic tam nie było szlifowane.

Zmierzyłem kompresję po przejechaniu 500km i wyszło 22,28,28,23 i powiedziano mi że trzeba odczekać jak już wcześniej pisałem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dandi_X

hmm...ja mam p10 w dieslu i cisnienie mam ok 32-34 na kazdym, nie pamietam dokladnie, bo ostatni raz mierzylem z 2mies temu. u mnie mechanik przykazal przejechac 500km spokojnie, bez zadnych rajdow i ostrego gazowania co dla mnie i mojego dieselka brzmi humorystycznie. szlify wiaza sie z wymiana panewek i innych elementow silnika i wtedy bardziej oplaca sie szukac nowego silnika niz robic stary. ja mialem planowanie glowicy, wymiana pierscieni i uszczelek i jezdze juz od ponad 3mies i nie narzekam. co prawda duzo nie przejechalem bo niecale 7tys, ale trasy ponad 400km w jedna strone juz byly i autko super sie sprawuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dandi_X

cisnienie sprawdzalem przed wymiana, na jednym cylindrze mialem 18 a na pozostalych w normie. po wymianie, przejechalem ok 1000km i wynik taki byl jak napisalem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...