adamz5jeep Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Witam czy ktos kupował moze nowe felgi i zmienialiscie tam czujniki powietrza czy dawaliscie nowe czy te same ?Kupilem nowe felgi i nie wiem czy zalozyc stare czy kupic nowe ? Czy trzeba kompa do zestrojenia ich czy same sie dostosuja ? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravczoo Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) Na zimę zmieniam całe koła, po pierwszej zmianie trzeba było przytrzymać przez chwilę (chyba 5 sekund) przycisk od kontroli ciśnienia (po lewo, na tej konsolce co wyłącznik esp), po czym drugi zestaw czujników został automatycznie zaprogramowany. O ile dobrze pamiętam, auto zapamiętuje 8 sztuk czujników, więc przy zmianie całych kół z zimowych na letnie i odwrotnie, nie trzeba za każdym razem programować. W pozostałych kwestiach niestety nie pomogę Edytowane 29 Grudnia 2016 przez kravczoo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamz5jeep Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 ... Czy trzeba kompa do zestrojenia ich czy same sie dostosuja ? Jeżeli wywalasz stare felgi i będziesz używał wyłącznie nowych, to przełóż czujniki ze starych. Przecież to czujnik jest zestrajany z kompem, więc skoro współpracowały do tej pory, to zmiana felgi nie ma z tym nic wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Witam czy ktos kupował moze nowe felgi i zmienialiscie tam czujniki powietrza czy dawaliscie nowe czy te same ?Kupilem nowe felgi i nie wiem czy zalozyc stare czy kupic nowe ? Czy trzeba kompa do zestrojenia ich czy same sie dostosuja ? dzieki Jeśli felgi zmieniasz raz, to przełóż zaworki z czujnikami - możesz kupić zestawy naprawcze z nowymi uszczelkami, żeby mieć pewność, że po przełożeniu całość będzie szczelna (chociaż najprawdopodobniej i bez tego też będzie). Jeżeli natomiast zamierzasz przekładać te zaworki w miarę regularnie, to nie polecam - lepiej będzie kupić drugi komplet. Tak czy inaczej ten system monitorowania ciśnienia w Juke rozwiązano fatalnie - nie daje on dostepu do wiekszości informacji dostarczanych przez czujniki, nawet w przypadku zgłoszenia ostrzeżenia o zbyt niskim ciśnieniu nie wiadomo, o które koło chodzi. Kupiłem najtańszy skaner Autel (TS401) i dzięki temu można dowiedzieć się czegoś więcej niż "chyba coś jest nie tak z ciśnieniem powietrza w którymś z czterech kół". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 ... Tak czy inaczej ten system monitorowania ciśnienia w Juke rozwiązano fatalnie - nie daje on dostepu do wiekszości informacji dostarczanych przez czujniki, nawet w przypadku zgłoszenia ostrzeżenia o zbyt niskim ciśnieniu nie wiadomo, o które koło chodzi. Nie wiem jak to rozwiązano u Ciebie, ale w Pulsarze ten element działa elegancko. Na wyświetlaczu między "zegarami" wchodzę (z kierownicy) w panel pomiaru ciśnienia i mam konkretne dane ciśnienia w poszczególnych kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Nie wiem jak to rozwiązano u Ciebie, ale w Pulsarze ten element działa elegancko. Na wyświetlaczu między "zegarami" wchodzę (z kierownicy) w panel pomiaru ciśnienia i mam konkretne dane ciśnienia w poszczególnych kołach. W Juke jest kontrolka na desce. Kontrolka świeci, gdy jest coś nie tak - tzn. np. padła bateria w czujniku, w którymś z kół jest zbyt niskie ciśnienie, centralka straciła połączenie z czujnikiem, itd. Ogólnie niewiele wiadomo poza tym, że coś jest nie tak. Z tego powodu zainwestowałem w skaner: Przydaje się i przy innych autach z TPMS, ale w przypadku Juke szczególnie - jeśli zaświeci się lampka na desce, to skanerem można sprawdzić, co się dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 (edytowane) . Edytowane 30 Grudnia 2016 przez Daniel_I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Fotka co prawda nie pochodzi z Pulsara, ale wskaźnik ciśnienia w oponach wygląda u mnie identycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Fotka co prawda nie pochodzi z Pulsara, ale wskaźnik ciśnienia w oponach wygląda u mnie identycznie W przypadku Juke wygląda to tak, jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=k45iyFD21Gc Kiedyś w trasie zaświeciła mi się kontrolka - nie wiedziałem nawet, którego koła dotyczy problem. Po zjeździe na stację dopompowałem wszystkie koła - tzn. teoretycznie dopompowałem, bo wskaźnik przy kompresorze pokazywał właściwe ciśnienie i kompresor wyłączał się od razu po włączeniu. No ale tyle wystarczyło, żeby lampka zgasła. Jako że mam opony Run On Flat o względnie niskim profilu (225x45R18), to w praktyce nawet znaczny ubytek powietrza może być z zewnątrz niewidoczny - ścianki opon są na prawdę bardzo sztywne. W tej sytuacji system monitorujący ciśnienie jest jak najbardziej przydatny - tyle, że zadowalające efekty daje dopiero w połączeniu ze skanerem, bo pojedyncza kontrolka to zdecydowanie za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 I w większości aut jest tak samo zawsze wartość minimalna załóżmy 2.3 i po niżej tej wartości zawsze się zapali więc wystarczy trzymać ciut powyżej i nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 I w większości aut jest tak samo zawsze wartość minimalna załóżmy 2.3 i po niżej tej wartości zawsze się zapali więc wystarczy trzymać ciut powyżej i nie ma problemu U mnie na zimno świadomie napompowałem o 0,2 poniżej zalecanej 2,3 przód / 2,1 tył i nic nie pali. Po przejechaniu kilku km oponka się nagrzewa i ciśnienie wzrasta do zalecanego ... i jest cacy. Jak napompuję na zimno do zalecanego, to po chwili jazdy ciśnienie wzrośnie o 0,2 i czuć wtedy każdy garbik na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.