sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Hej, mam jakąś dziwną usterkę... auto rozgrzane, na postoju, obroty idealne ok. 800 i po 30-45 sek. nagle spadają na 400-500 i powoli wracają do 800. W tym czasie żadnego dodatkowego obciążenia, auto po prostu stoi. Do tego dzisiaj podczas jazdy na lpg zaczęło szarpać silnikiem, jakby chwilowo pracował na 3 garach, mocne wciśnięcie pedału gazu i mocne szarpanie, na benzynie objaw prawie nie odczuwalny. Wg kompa błąd P0172 - zbyt bogata mieszanka - bład jako oczekujący na potwierdzenie. Pozmieniałem cewki miejscami i auto jeździ prawie normalnie także na lpg, ale ten dziwny skok obrotów ciągle występuje, choć nie przeszkadza w jeździe. Od czego zacząć poszukiwania usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 sugeruję podjechać najpierw do jakiegoś kumatego gazownika żeby sprawdził instalkę lpg wtedy będzie coś wiadomo czy to wina złego wystrojenia a może to jeden z wtrysków gazowych szwankuje jak okaże się że instalka lpg w porządku to wtedy dopiero szukał bym dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) z gazownikiem umówiłem się dopiero na wtorek, wcześnie nie dało rady, więc muszę poczekać. Aczkolwiek instalację regularnie serwisuję, co 15 kkm, ostatni serwis był 5 kkm temu. Wtryski od gazu mają duży przebieg, więc może to jest dobry ślad, ale dlaczego na benzynie też się dzieją takie jaja na postoju, no i dlaczego zamiana cewek miejscami zniwelowała szarpanie podczas jazdy - tego nie rozumiem. Edytowane 5 Stycznia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 aby sprawdzić czy to wina LPG to należy zakręcić butlę a nie jechać do gazownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 DINO:w sumie racja... myślałem, że może reduktor puszcza, może złe ciśnienie lpg... chociaż reduktor rok temu był wymieniany - ma 30 kkm przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 jak zakręcisz butlę wyjeździsz gaz to wtedy trzeba pojeździ na PB i zobaczyć, może być nieszczelny wtrysk i podawać razem z PB może być zesrany reduktor i podawać w podciśnienie jest wiele opcji ale bez wyeliminowania choć jednego sposobu zasilania auta nie jesteś w stanie znaleźć usterki a jak okaże sie, ze nadal coś szwankuje to wtedy szukamy, czyli ciśnienie, swiece, luz zaworowy itd wiele auto odesłąnych od gazmenów zostało naprawionych poprzez wymianę części LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Luz na zaworach mierzony miesiąc temu, wszystko OK. Świece mają 10kkm. OK, Dino, kiedyś mi wklejałeś fotkę, który "kurek" mam zakręcić na butli - zapisałem sobie ją na dysku i mi cholercia wcięło :-( byłbyś tak miły i wrzucił ponownie? zbiornik STAKO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 jak odkręcisz pokrywkę jeżeli jest normalnie to wtedy po lewej stronie jest taka karbowana śrubka jak masz do jazdy na wstecznym to wtedy po prawej będziesz miał taką karbowana śrubkę jak masz do driftu to dostosuj sobi ew zależności po jakim kółku jedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) DINO: za cholerę nie kumam co napisałeś :-D a odpięcie wtyczki z cewki wielozaworu? Edytowane 5 Stycznia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 DINO: za cholerę nie kumam co napisałeś :-D no co Ty :D a odpięcie wtyczki z cewki wielozaworu? jak WZW szczelne to spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Zdjąłem klapkę i już zrozumiałem :-) zakręciłem butlę, auto pochodziło parę minut na lpg, aż się skończył gaz. Niestety spadek obrotów znów wystąpił, ale po długim czasie i płynniej, jakby sobie komp regulował moc silnika, w końcu auto stało bezczynnie na postoju (silnik oczywiście rozgrzany), więc może to dobry kierunek, choć nie jestem do końca przekonany. Gdy kończył się gaz to silnik parę razy mocno tracił obroty i później podkręcał na chwilę na ok. 1000, no i to właśnie był identyczny efekt jak szwankował podczas jazdy, więc może to być (duszenie podczas jazdy i gwałtownego przyśpieszania) kwestia za niskiego ciśnienia lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 pojeździj na PB i zobacz jak będą pływać obroty to sprawdź przepływkę, jak sie poprawiło po wyłączeniu LPG to może być tam przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 przepływkę badałem tylko za pomocą OBD, wydaje mi się, że podaje dobre parametry, ładnie się zmieniają wartości podczas jazdy i dodawania gazu, temp. pokazuje kilka st. wyższą niż na zewn., więc chyba też jest OK, ale nie mam pewności, czy termistor u mnie jest w przepływce, bo widzę tylko jeden "opornik" - idealnie czysty, zresztą parę mies. temu czyściłem go CRC OK, wyjąłem przepływomierz, druciki przy pierwszym termistorze są czarne, więc za chwilkę będę psikać CRC. Niestety podczas odkręcania jedna śrubka się złamała i nie mam jak skręcić go z powrotem.... mogę ścisnąć trytytką dopóki nie znajdę innej śrubki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 co innego termistor a co innego drucik przepływki dociśnij trytką aby było szczelnie i będzie gitt, odnośnie termistora: jak masz 5 przewodów we wtyczce to masz termistor w przepływce, jak masz 4 we wtyczce to masz termistor przed filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) 5 przewodów, w środku widzę 2 lub 3 małe jakby oporniki, nóżki pierwszego opornika są czarne. CRC popsikany, czekam aż wyschnie i zobaczymy, czy coś się zmieniło wizualnie. Edytowane 5 Stycznia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 czyli termistor w przepływce, jak wyjmiesz to z boku to odpowiada za temp powietrza a drucik do czyszczenia to to co jest w tym wycięcou Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) no to ten drucik - a tyle, co widać, jest czysty, ale popsikam parę razy. update - 6-01-2017 g. 8:52 poskręcałem wszystko, rano przy -14 st. C odpaliłem auto. Już zapomniałem jak silnik głośny jest przy takich temp. ;-) silnik się uruchomił, pochodził parę min. i na dziś tyle. Jutro trasa to zobaczymy, czy cokolwiek się poprawiło. Update - 7-01-2017 Auto jeździ na benzynie, butla gazu zakręcona. Obroty nie spadają, autem raczej nie szarpie, ale ciężko jednoznacznie ocenić, bo ślisko jest i można błędnie zinterpretować ślizganie kół, jednak na 90% złe objawy zniknęły, czyli coś z instalacją lpg... tylko co? Dino pomożesz? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 a co tam masz zamontowane?? może reduktor popuszcza gaz, wtryski puszczają, źle wystrojone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 BRC Seq 24 Reduktor wymieniałem rok temu, więc to musiałby być duży pech, ale na szczęście - w razie W - jest jeszcze rok na gwarancji. Wtryski stare niestety, od nowości są, więc mają już za sobą sporo km... Strojenie było 5 kkm temu, co 15 kkm robię serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 to może wtryski kuleją, jak reduktor nowy to raczej nie ale przyroda zna różne przypadki, , instalację stroi się raz i tyle a nie co serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 tak, ale na każdym serwisie sprawdzają cała instalację od A do Z, więc pewnie by im wyszedł jakiś error. No nic, we wtorek będą testować i oby naprawa nie wyszła za drogo ;-) aczkolwiek jeden wtrysk to ponad 200 zł, buuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 scaner podłączałeś?? aby sprawdzić korekty ?? pogadaj z @ulissesem ogarnia BRC do tego z tego o kojarzę jeździ na barakudach zamiast na ori BRC wtryskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 niestety nie, mam jedynie elm i podłączam się przez komórkę do kompa w aucie. spoko, tylko czy mogę dać jedną barrakudę, gdy reszta będzie brc... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 elmem sprawdzisz korekty to wymień wszystkie a pozostałe sprzedaj i Ci sie zwróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Korekty? możesz jaśniej, dla laika... na tel. mam dwa programy Torque oraz Piston. spoko, jak się okaże, że to wina wtrysku to będę kombinować. Czy mogę na razie jeździć na tym lpg? takie duszenie nie występuje cały czas, a ja dziennie robię min. 100km, więc wolałbym gaz spalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.