Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Dziwny skok obrotów, czasem duszenie silnika


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dziś montuje inny przepływomierz, kupiłem w znanym na forum szrocie w Wygnanowie.


Powietrze zasysa z komory silnika, więc zawsze będzie kilka stopni cieplejsze niż nas zewnątrz auta Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe to wtedy nic by mi nie powiedziało pomiar tylko po postoju nocnym.

Czujnik już wyjęty i teraz mam pomiar na 100 procent z pomiarem temp.multimetrem

To przekłamanie może wynikać z kiepskości instalki ale sam termistor oszukuje dużo przy niskich temp.

Zamawiam na EBAY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowym przepływomierzem teraz testuje auto, raz zaszarpał, ale wszystko się wyjaśni na trasie za parę godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniło się po zabiegu tej czyszczenie masy na kolekorze, trawienie i lutowanie  lub po zwykłym odpieciu podpięciu wtyczki od przepływki(zapewne poprawa styku lub inne-jest nawet to napisane w manualu aby to zrobić)

Temp. dobrze wskazuje ilośc powietrza zasysanego zmalała w programie przy wolnych obrotach.

Taki stan na dziś.

 

 

A co to odnośnie przepływki jest CAL/LD VALUE- przeliczone obciążenie?

U mnie na wolnych to chyba 2% a nie 10-30% ale nie wiem czy to dobry PID

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale sam pomiar robiłęm także miernikiem(z sondą temperaturową)

Jakby co to sam termistor też był dotykany czy wszystko ok z nim i widzę że mikro nalot jest pomimo lania specjalnym płynem myjącym.Więc i nalot jest na elemencie pomiarowym zapewne.

Mam teraz 13 stopni różnicy niż wcześniej

 

Oczywiście mówimy tylko o aucie na które nie świeciło słońce i stało całą noc.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem, co piszesz :-/

 

u mnie jest tak, wg temp. na wyświetlaczu radia w aucie jest +2 st. C, a czujnik MAF pokazuje, że zasysa powietrze o temp. +8 st. C., co wg mnie jest normalne, bo rura od filtra powietrza jest za reflektorem, w komorze silnika i tam musi być cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz robić pomiaru jak masz ciepło pod maską-skąd wiesz na ile masz ciepło.

Nie musisz odpalać aby to sprawdzić.

Idziesz rano i sprawdzasz.

Wszystkie inne mozesz sprawdzić umieszczając tam sondę pomiarową ale po co wywarzać otwarte drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobny problem. Po wymianie przepływomierza na nowy problem ustąpił. Przepływomierz sprawdziłem podpinajac miernik pod kostkę od przepływki ( niepamietam kolorów przewodów) , napięcie powinno rosnąć wraz ze wzrostem obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no to jasne, myślałem, że podczas jazdy masz takie same temp


Witam. Miałem podobny problem. Po wymianie przepływomierza na nowy problem ustąpił. Przepływomierz sprawdziłem podpinajac miernik pod kostkę od przepływki ( niepamietam kolorów przewodów) , napięcie powinno rosnąć wraz ze wzrostem obrotów silnika.

u mnie wymiana przepływki trochę poprawiła sprawę, ale nie jest jeszcze idealnie.

 

OTI: jaką kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, miałeś ewidentną awarię sondy... u mnie rosną, spadają itp. zgodnie z pracą silnika, a mimo to przy mocnym przyśpieszaniu szarpnie, albo przydusi, a korekty długoterm. wtedy są na -22, podczas normalnej jazdy stoją w miejscu na -4,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OTI: po zmianie przepływki konieczna była jakaś regulacja, adaptacja, czy po prostu przepiąłeś i auto odżyło?


Wreszcie udało się pojechać do dobrego speca. Testowaliśmy sondę itp. Sprawdzał cewki, świece i... Klops, wszystko ok, więc dalej stoję w miejscu. Mech sugeruje podmianę części że sprawnego auta i wtedy powinno się znaleźć przyczynę, albo kupić nowe...Ale co? Szok ;-) Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czas odkręcania i podmiany przepływki odpiąłem akumulator aby korekta się skasowała i chyba się skasowała bo odrazu nie była na -21

Skasowałem profilaktycznie pamięć błędów

A zrobiłeś taki wykres jak ci pisałem w tamtym temacie?

Przyjedź kiedy do Krosna jak będzie sie zima kończyć

 

 

 

Skąd ja to znam "wszystko jest sprawne ja tu nic nie widzę,można spróbować podmieniać ,wymieniać części,ja bym jeździł itp"

 

Obserwuj mój temat zaraz będzie nowa sonda i może jeszcze nowy zamiennik przepływki lub czyszczenie wtrysków.

Wszystko będzie udokumentowane i przedstawione na forum.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mój soft na komórkę nie ma opcji robienia tak długiego wykresu i zapisywania go do późniejszego odczytu.

 

Elektryk podpiął zaawansowane urządzenie i miał bdb soft, więc wszystko miał jak na dłoni.

Sondę ocenił jako wykres bez zarzutu.

 

Dzięki, ale do Krosna mam 250 km i niestety nie jeżdżę nawet w tamtą stronę :-(

 

Ja waham się, czy nie zacząć od wymiany cewek na nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił test drogowy?

Nie wymieniaj cewek stracisz tylko kasę.

Kup 2 używane i podmieniaj,przydadzą ci się napewno kiedyś,trzymaj sobie w schowku

Ja mam dwie płaciłem zawsze po 20 zł

Na twoim miejscu kupiłbym sobie Elma i soft na kompa(już twój wybór na jakich zasadach go zainstalujesz...)

Ten mój to ScanXL Pro

Ja nawet nie rozważałem jazdy po tych pseudo fachowcach bo za jedno połączenie to już mam swój sprzęt a jak już miałem wyniki to nikt nie potrafił ich porządnie ocenić.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, za 50 zł to i tak dużo zrobił, bo godzinę testował, oglądał, nadal świece itp.

 

Elm mam, ale softy tylko na komórce, darmowy. Poczytam o Twoim programie i zobaczę czy będę miał kasę teraz na program

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływomierza nie musiałem przeprowadzać adaptacji , nismo zaczął chodzić jak trzeba. Po dłuższym czasie miałem przygodę z cewką - objaw pedal gazu w podłogę a tu check silnika zaczynał mrugac i praca na 3 gary. O dziwo komp nie pokazał wypadania zapłonu. Podmiana cewki na używke ( zawsze mam 1 w zapasie) i jak ręką odjal.

Po wymianie przepływomierza nie musiałem przeprowadzać adaptacji , nismo zaczął chodzić jak trzeba. Po dłuższym czasie miałem przygodę z cewką - objaw pedal gazu w podłogę a tu check silnika zaczynał mrugac i praca na 3 gary. O dziwo komp nie pokazał wypadania zapłonu. Podmiana cewki na używke ( zawsze mam 1 w zapasie) i jak ręką odjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastiw rozbierales cewki?

Jak nie to rozbierales i poczysc połączenia, sprawdź oporność powinny mieć powyżej 2 ohmow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...