Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Dziwny skok obrotów, czasem duszenie silnika


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w torqu znajdź korekty długoterminowe i krótkoterminowe 

 

jeździj zależy od korekt ale wygląda na przelane auto czyli nie ma tragedii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to dobrze, będę jeździć, aczkolwiek teraz ręcznie muszę dłużej na Pb silnik trzymać, bo jak się samo przełącza na lpg przy tych mrozach to są jaja, chyba każe im przy okazji (gazownikom) podnieść temp. przełączania na gaz, bo jest za niska.

 

Dobrze, znajdę te korekty i co z czym porównać? jakie są na Pb, a później jak to wygląda przy pracy na lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przełaczanie przy 25st i nei ma żadnego problemu :D 

 

tak sprawdź jak to wygląda na PB i LPG co się dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zbadam jeszcze dziś z ciekawości.

 

Powaga? no to może skoro u mnie są jajeczka z przełączaniem przy obecnych mrozach ( u mnie -24 st. C) to może to już jest sygnał, że coś nie tak z korektami lub którymś wtryskiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem nissana to temp ustawiłem testowo na 10st :D nie było problemu tylko nie można było pałować auta :D bo reduktor jeszcze zimny :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, korekty są w programie, na postoju w krótko terminowej pokazuje od 6 do 9 na plusie, a długoterminowa cały czas 4,7. Podczas jazdy krótko terminowa skacze od -3 do kilkunastu na plus. Na LPG dopiero wieczorem sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się o tematu bo od około tygodnia mam podobne objawy - auto 1,8 benzyna.

Zaczęło się od tego że na wolnych obrotach zaczęły skakać do ok 500, silnik w tym czasie szarpie. Podczas jazdy auto mułowate, objawy jakby nie pracowało na wszystkich cylindrach, dodatkowo przy szarpaniu i wciśnięciu gazu do oporu zapala się check engine. Wszystko wskazuje na to ze to cewka. Jednak po podłączeniu do komputera nie ma żadnego błędu.Wszystkie parametry są w normie, oczywiście podczas wizyty u mechanika auto sprawowało się idealnie.

Rok temu miałem takie same objawy, jedna cewka była padnięta. Wtedy po podłączeniu do komputera od razu pojawiał się błąd wypadania zapłonu.

Wymieniłem profilaktycznie świece i cewkę - miałem używaną pod ręką. Przez rok auto działało idealnie aż do teraz.

Czy jest możliwe że cewka znowu niedomaga ale nie wyrzuca żadnych błędów ? Czy szukać przyczyny gdzie indziej. Czytałem o czyszczeniu przepływomierza ale trochę się obawiam jest ryzyko że podczas czyszczenia można go zepsuć i narobić sobie kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czego można zacząć, jak sprawdzić czy łańcuch jest wyciągnięty ? Silnik nie hałasuje, nic się nie tłucze. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu auto przez pewien czas pracuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odkręciłem butlę lpg, auto pracowało na gazie i zero spadania obrotów... hym... dziwne to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się o tematu bo od około tygodnia mam podobne objawy - auto 1,8 benzyna.

Zaczęło się od tego że na wolnych obrotach zaczęły skakać do ok 500, silnik w tym czasie szarpie. Podczas jazdy auto mułowate, objawy jakby nie pracowało na wszystkich cylindrach, dodatkowo przy szarpaniu i wciśnięciu gazu do oporu zapala się check engine. Wszystko wskazuje na to ze to cewka. Jednak po podłączeniu do komputera nie ma żadnego błędu.Wszystkie parametry są w normie, oczywiście podczas wizyty u mechanika auto sprawowało się idealnie.

Rok temu miałem takie same objawy, jedna cewka była padnięta. Wtedy po podłączeniu do komputera od razu pojawiał się błąd wypadania zapłonu.

Wymieniłem profilaktycznie świece i cewkę - miałem używaną pod ręką. Przez rok auto działało idealnie aż do teraz.

Czy jest możliwe że cewka znowu niedomaga ale nie wyrzuca żadnych błędów ? Czy szukać przyczyny gdzie indziej. Czytałem o czyszczeniu przepływomierza ale trochę się obawiam jest ryzyko że podczas czyszczenia można go zepsuć i narobić sobie kłopotów.

 

czy masz lpg w aucie?  a odnośnie czyszczenia przepływki to warto zrobić i raczej nic nie powinno się stać

jeśli zrobisz to metodą "bezdotykową"  i użyjesz preparatu w sprayu dedykowanego do czyszczenia przepływek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odkręciłem butlę lpg, auto pracowało na gazie i zero spadania obrotów... hym... dziwne to to.

daj szansę :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto benzyna 1,8 bez gazu. zastanawiam się nad zamianą cewek miejscami. Tą którą wymieniłem rok temu była używka, może to ona znowu niedomaga. Tylko czemu nie ma żadnego błędu? mimo ze check engine się palił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto benzyna 1,8 bez gazu. zastanawiam się nad zamianą cewek miejscami. Tą którą wymieniłem rok temu była używka, może to ona znowu niedomaga. Tylko czemu nie ma żadnego błędu? mimo ze check engine się palił

 

cewka może faktycznie źle pracować ale zamiana miejscami raczej nie pomoże (nie poprawi parametrów źle pracującej), po za tym ten skok obrotów,

sugeruję zacząć od przepływki, a cewkę nową (używkę) warto dokupić i zrobić próbę podmianki a w razie czego będzie na zapasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok spróbuje od najtańszych rzeczy czyli rzeczywiście czyszczenie przepływomierza i podmienię cewkę na nową.

Edytowane przez cocroack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zmiana cewek nic nie dała, a przepływomierz mnie denerwuje, bo to prosty układ, a płacić trzeba jak za złoto :-/

 

ps. cocroack: trochę mi utrudniasz znalezienie mojej usterki i zaśmiecasz wątek :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza jazda na LPG, rano po przełączeniu automatycznym na gaz auto gasło, dopiero po mocniejszym rozgrzaniu silnika już LPG działał jednak mocniejsze gazu i szarpanie silnikiem... Jakby chwilami jechał na 3 garach. Lekkie dodawanie gazu i jedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro gazownik będzie dumał, aż wyduma

update: 10-1-2017 g. 18:33

 

gazownik sprawdził instalację, mapy, robił jazdy próbne itp. Instalacja LPG jest OK, natomiast stawia na walnięty przepływomierz... nie pozostaje mi nic innego jak test na innej używce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz możesz zmierzyć miernikiem, i jak byłby niesprawny to tak samo na PB by było 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Pb robi się już też zmulony, aczkolwiek efekt mniej odczuwalny... po czyszczeniu przepływki jest trochę lepiej, ale nadal się potrafi zakrztusić, a przy dodaniu mocnym gazu lekko szarpnie, to samo przy odjęciu gazu


Dopytałem jeszcze gazownika skąd pewność, że to przepływka. Powiedział, że obserwując długoterminowe korekty zauważył, że często spadała wartość do -22, a później skakała do -4. Mapy lpg i benzyny były identyczne.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też z korektami jest duży minus na PB i LPG

 

Jest lekki przełom w badaniu teraz mnie nie oszukał ale przy -4 na dworze i w aucie na czujniku temperatury powietrza zasysanego pokazuje +7 stopni

Jak wiadomo nie jest to kosmos jakby nie to ,że ten czujnik bierze udział w przeliczaniu ilości powietrza.

 

Ale w programach nie mamy PID na napięcie wychodzące z MAF-jakieś nieporozumienie tylko gotową wartośc przeliczoną g/s tylko tutaj nie wiem-przez program czy ECU?

 

Wartośc podana w programie g/s mieści niby się w normie ale.....Ale ma ktoś może sprawny przepływomierz do próby??

 

Dzisiaj muszę kupić torx 5 ramienny (wymysły) zabrać do domu wkładkę i sprawdzić dokładnie przy 25 stopniach jaka jest rezystancja tego czujnika.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...