Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim nie wolno kupować auta sprowadzanego przez kogoś z zagranicy. Dobrym pomysłem jest wziąć rzeczowznawcę i sprawdzić auta w swojej okolicy. Jeśli rzeczywiście chce się kupić dobre auto...

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow...to dziwne bardzo że jest tak różnie :) Jutro oglądne tą sztukę to wam powiem czemu tak jest.

Ja wszystkie egzemplarze jakie ogladałem do tej pory to widziałem to z prawej strony miały sterowanie radiem a z lewej tempomat (o ile miały).

 

Panowie jeszcze jedno pytanie mecahniczne:

drugi egzemplarz jaki widziałem miał już taką cechę, że na postoju co kilkadziesiat sękud uruchamiało się coś co powodowało podniesienie obrotów do niemal 1000 obr/min. Wg mnie to włączała się chłodnica/wiatrak. Włącza się to na kilka sekund, potem się wyłącza i za paredziesiąt sekund powtórka - na tyle czesto, że awet na śiwatłach to się dzieje.

Czy tak ma być? Jeżeli tak to co to jest?

A jeżeli to coś nie normalnego to co takiego i gdzie szukać usterki?

Pozdrawiam.

 

Mam dokladnie tak samo przy wlaczonej klimie. Ten model tak juz ma :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piotrek3 za opinię :)

Jeżeli mogę prosić o wyjaśnienie na czym według Ciebie powinienem się skupić? Co jest najważniejsze? To będę wdzięczny.

 

Dzisiaj oglądałem poniższą sztukę:

http://otomoto.pl/nissan-x-trail-C32231717.html

Ogólnie poza rdzewiejącym nadkolem wszystko jest ok.

Silnik pracuje ładnie nie ma wycieków nigdzie z turbiny ani intercoolera.

Co ciekawe jak sprawdzam VIN we wszystkich znanych mi wyszukiwarkach nie ma ani słowa o tym aby była to wersja przystosowana do ruchu prawostronnego.

A wszystko wskazuje, że tak właśnie było.

Po pierwsze ten dziwny tempomat, po drugie regulacja wysokości siedzenia pasażera a nie kierowcy, po trzecie zagłębienie na uchwyt w podsufitce jest od strony kierowcy a od strony pasażera jest wkręcony ten uchwyt pomimo, że nie ma wyznaczonego zagłębienia do mocowania.

To z takich rzeczy ktore widać na pierwszy rzut oka.

Czy w związku z tym ktoś z was może sprawdzić VIN i ewentualnie powiedzieć czy coś innego z niego wynika niż ja widzę - u mnie wychodzi, że auto było na rynek Duński.

Ewentualnie czy ktoś z was się spotkał z praktyką żeby wspawywać VIN od innego auta w miejsce oryginalnego?

 

I ewentualnie czy bardzo obawiać się takiego autka czy może warto zaryzykować ?

Edytowane przez Raszek_007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie wierze w okazje. A ta cena to 60% tego co powinien kosztowac ten rocznik. Auto tansze o jakies 10000zl od "normalnej" ceny to dla mnie smierdzaca sprawa. Dalbym na Twoim miejscu spokoj temu konkretnemu autu.

Te drobiazgi lakiernicze to nawet bym powiedzial ze sa na korzysc auta. Ja kupujac swoje ucieszylem sie ze ma lekko przytarty naroznik zderzaka i zarysowana tylna klape. Nie wierze w auta wygladajace jak z salonu po przejechaniu 100tys a tym bardziej 200tys. Nie mniej z tym autem jest cos nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny końcowej to jak ona jest mniejsza od sredniej to osobiście nie odpuszczałbym takiego auta.Dzis nie ma uzywanych aut ,które sprzedają sie na pniu.Rynek jest bardzo nasycony i wybor jest ogromny i jesli kogos przycisnie koniecznośc szybkiej sprzedazy ,to jedynie to zrobi poprzez znaczna obnizke ceny.

A co do wygladu samochodu jak nowy po przejechaniu 100 czy 200 tysiecy km -to w 100%zgadzam sie.A kiedy jeszcze komora silnik i on sam wyglada jak nowy-to auto nalezy juz ogladać szczególnie dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Dzisiaj oglądałem poniższą sztukę:

http://otomoto.pl/nissan-x-trail-C32231717.html

...

Po pierwsze ten dziwny tempomat, po drugie regulacja wysokości siedzenia pasażera a nie kierowcy, po trzecie zagłębienie na uchwyt w podsufitce

...

Czy w związku z tym ktoś z was może sprawdzić VIN i ewentualnie powiedzieć czy coś innego z niego wynika niż ja widzę - u mnie wychodzi, że auto było na rynek Duński.

 

Samochody z Danii sprawdzisz pod tym linkiem:

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/sider/soegning.aspx

 

Wygląda na to że ten egzemplarz faktycznie był zarejestrowany na tym rynku i w dniu 27-03-2009 miał na liczniku 150 000 km. Teraz ma przebieg 212 000 a w ogłoszeniu jest jawnie napisane (cytuję) "Machnąłem nim ponad 60 tys.", czyli wszystko się zgadza.

 

Co do dziwnych zderzaków to z rozkodowania VIN dostaje się jeden z kodów MUDG2 (F/MUDGUARD) - który co prawda oznacza błotnik, ale może także oznaczać takie dziwne (niemalowane) zderzaki.

 

W tej wersji wyposażeniowej oba fotele mają regulację elektryczną (co widać przy fotelu kierowcy).

 

Jak dla mnie trudno się przyczepić do jakichś przekłamań w opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu regulacja wysokości po stronie kierowcy jest zepsuta a nie jej nie ma?

Dzięki gkowal za zainteresowanie.

Autko robi się coraz bardziej ciekawe zwłaszcza, że jechało się nim dość przyjemnie no i miał tempomat (działający :)).

W takim razie sprawa do przemyślenia ciągle.

Pozostaje tylko ta podsufitka i dziwnie zainstalowany uchwyt - albo tak ma być albo auto np. dachowało i ma dach cały wspawany z x-traila z wysp hehe.


Hehe...zdecydowaliśmy z żoną, że się zdecydujemy na to autko ale zadzwoniłem do własciciela i juz nieaktualne :)

O 8 rano oglądałem samochód o 13 zadzwoniłem i mi powiedział, że jest w trakcie podpisywania umowy.

Ludzie na prawdę szybka kupują auta - w sensie chyba bez większego zastanowienia.

Chyba, że ktoś z wlasnym mechanikiem przyjechał i posprawdzał wszystko, nie wiem.

Poszukiwania trwają :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena byla niska i autko jak i jego wlasciciel a raczej opis robil dobre wrazenie. Nie dziwie sie ze szybko poszedl. Ja sprzedalem trzy moje ostatnie auta w max 2 dni.

Powodzenia w dalszych poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie. Gotowość do zamiany na inne auto jest, moim zdaniem, in plus. Jak Ci pasuje ciężarówka, to leć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zgłębił temat tej homologacji. Słyszałem, że właśnie z Dani kupowane są samochody z Ich duńską homologacją, która nie zawsze gwarantuje potwierdzenie jej wg naszych przepisów. Ale to trzeba pogooglowac trochę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem X-traila z Danii.

Tam ze wzgledu na duze podatki opłaty w jakie łapie sie X-trail to niemal 90% jest zarejestrowanych jako ciezarowe z kratką.Wywalone sa tylnie siedzenia ,pasy,itp

Poza tym światła tak sa ustawione,ze właczaja z automatu po zapaleniu silnika.

Nie ma zadnych problemow z rejestracją.W przypadku T30 to jest plus bo jako ciezarowy nie placi sie wysokiej akcyzy.

A w polsce bez problemu mozna wyposazyc go z powrotem i po przegladzie technicznym zarejestrować  jako osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jakieś minusy/problemy przy rejestracji występują?

Oprócz kratki oczywiście :)

 

Ja bym zgłębił temat tej homologacji. Słyszałem, że właśnie z Dani kupowane są samochody z Ich duńską homologacją, która nie zawsze gwarantuje potwierdzenie jej wg naszych przepisów. Ale to trzeba pogooglowac trochę. 

 

Jeśli sprzedający jeździ już w PL trzy lata, to nie wiem czy przeskoczysz homologację.

Jest przecież jeden najłatwiejszy i pewny sposób na to. Mianowicie podjechać na stację diagnostyczną i oni na pewno powiedzą jakie wymagane są procedury.

Tutaj na forum możesz się dowiedzieć >>chyba nie<<; >>ja słyszałem<< itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autko czarne z kudowy w 2011 roku miało przegląd w dani z wynikiem następującym: Kan godkendes efter omsyn hos (om)synsvirksomhed

Ktoś wie co to oznacza?

Poniżej pojawiła się informacja: Sidste frist for omsyn/genfremstilling 23-04-2011

 

Tłumacz google mówi, że wynik badania jest ok ale skąd ta data się pojawia później? Dokładnie miesiąc po badaniu technicznym??

Ktoś może podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

Nie wiem jak to jest z tymi rejestracjami na ciężarowy.

Z tego co ja wyczytałem w internecie to jeżeli kupiłbym takie auto (które miało już właściciela jako ciężarowe w Polsce) a ja zmieniałbym jego homologację na osobowy to mółbym podlegać zapłacie tej akcyzy (wraz z zaległymi odsetkami).

Czy ktoś z czytających to forum ma taką wiedzę żeby to potwierdzić lub zaprzeczyć?

Niby obowiazek zapłacenia akcyzy spoczywa na pierwszym właścicielu, ale pierwszy wpłasciciel uzytkował auto zgodnie z przeznaczeniem (ciężarowe) a to ja bym zminiał go na osobówkę. Teoretycznie za ciężarowe nie płaci się akcyzy więc gościu jest czysty. A to ja miałbym problemy :/

Szkoda bo w tym momencie wiele aut odpada :) wiele X-traili.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge tylko powtórzyć raz jeszcze:

-miałem X-traila z Danii ,kotry zostal sprowadzony do Polski jako auto cięzarowe(tak byl zarejestrowany w Danii) .

-ok. tygodnia po sprowadzeniu a jeszcze w trakcie rejestracji ,kiedy mialem  tzw. miękki dowód tymczasowy,doposazyłem auto w tylnie kanapy ,pasy ,wyrzuciłem kratkę i z autem pojechałem na przeglad techniczny do Stacji Okregowej ,gdzie otrzymalem dokument stwierdzajacy ,ze X-trail jest samochodem osobowym i ten dokument dostarczyłem do Wydziału Komunikacji .Kiedy otrzymałem  normalny dowod rejestracyjny  oraz ksiązke wozu X-trail byl juz  zarejstrowany jako osobowy.

Jedynym moim kosztem w tej operacji był dodatkowy przegląd po ktorym dostałem ekspertyze ,ze X-trail spełnia wymogi auta osobowego(+ zakup tylnich siedzeń,pasów,itp).

 

Nigdzie nie znalazłem informacji,ze prawo zabrania przerabiac auto na ciężarowe lub odwrotnie.Zawsze to mozna zrobić.

Nic do tego nie ma z kąd samochód pochodzi i w jakim stanie prawnym znalazł sie w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak mi sie wydaje. Wlasciciel jest przekonany ze tp 114km i co wiecej ma tyle wbite w dowod :-P

Powiem wam ze to jakas masakra z tymi X-ami. Kazdy inny.

Zazdroszcze szczesliwym posiadacza X-trailo. Maja wymarzone autka i problem z glowy - problem szukania auta.

Pozdrawiam.

A tak troche moze ppza tematem - czy ktos z was interesowal sie mpze ile kosztuje i czy w ogole jest mozliwe zalpzenie temppmatu fo T30 ktory hp nie ma? Czy trzeba deske rozdzielcza zmieniac? Bo egzemplarze z temppmatem maja oznaczenie tego specjalna lamka na desce? Czy to jest tylko kwestia zakupienia przelacznika i odpowiedniego sterownika do komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu przerabianych z ciężarowych.

 

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,14826639,Celnicy_po_pieciu_latach_upomnieli_sie_o_akcyze_za.html

 

http://www.goldenline.pl/forum/2851098/zakup-suva-w-komisie-z-podejrzeniem-niezaplaconej-akcyzy/

 

Myślę, że warto poświęcic kilka dni na sprawdzenie, niż ryzykować zajęcie samochodu przez Urząd Celny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu przerabianych z ciężarowych.

 

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,14826639,Celnicy_po_pieciu_latach_upomnieli_sie_o_akcyze_za.html

 

http://www.goldenline.pl/forum/2851098/zakup-suva-w-komisie-z-podejrzeniem-niezaplaconej-akcyzy/

 

Myślę, że warto poświęcic kilka dni na sprawdzenie, niż ryzykować zajęcie samochodu przez Urząd Celny.

 

 

Po przeczytaniu w/w linków wychodzi ,ze każdy kto kupi lub odkupi w Polsce auto pochodzace z zagranicy z silnikiem powyzej 2000ccm3 nie moze spac spokojnie jeśli przy zakupie auta nie sprawdził dokladnie jego historii i nie ma dokumentow na podst.ktorych auto zostało sprowadzone..

Ja przed zakupem X-traila Z Danii znałem już z grubsza te wszystkie niejasności i przed wszystkim na pismie wystapilem do UC z pytaniem opisując dokladnie,że mam zamiar sprowadzic auto zarejestrowane jako ciężarowe z Danii a później chce zmienic je na osobowe.

Dostalem stosowna odpowiedź tez na piśmie w ktorej  UC wyjasnil mi swoje stanowisko na podst.ktorego spokojnie zmienilem X-traila z cieżarowego na osobowy i spię spokojnie.

Sprowadzilem z Danii X-traila w 2010 r.-UC nic do mnie nie ma..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://iv.pl/images/39894367746029052701.jpg

Czy na powyzszym zdjeciu jest silnik 136 KM czy 114KM?

 

Witam

136 KM

 

Nie byłbym na 100% pewien ze to 136. Silnik 114 i 136 wyglądają identycznie. Jedynie po czym można sprawdzić dokładnie, to jaka jest pompa i ile jest zaworów. Jeśli jeden zawór SCV - to silnik 136. Natomiast jeśli dwa zawory - zielony i czerwony - to 114.

Sprawa już była kilka razy poruszana na forum i oba silniki mają osprzęt DENSO i CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...