manix Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Dla mnie to jakiś żart, że firmy takie jak Mazda, Ford czy Nissan olewają Polskę, bo jak to nazwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
degaar Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 W QQ i Pulsarze nie ma polskiego, dlaczego Micra miałaby być wyróżniona? Oo to tego nie wiedziałem, myślałem że jeśli jest auto na Polski rynek to ma Polski system. kiepsko trochę bo faktycznie olewają Polskiego klienta. Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Auto czeka na placu Moim zdaniem dobrze wyciszony bo przy 160km/h nie było jakiegoś wielkiego hałasu, powiem więcej-było cicho:) Silnik 0,9 t hmmm daje radę, fajnie przyśpiesza (jak turbina załapie) Pozdrawiam Tylko czekam na wpisy -Panowie o co chodzi znika olej ..........??? Nowy nie ułożony silnik tak żyłować ech...... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Przez pierwsze 1000 km fabrycznie nowego auta: nie jeździć z bardzo dużą lub maksymalną prędkością, zmieniać często biegi i obroty silnika, nie utrzymywać zbyt długo stałej prędkości, nie holować przyczep, przy niskiej temperaturze rozgrzewać silnik przed jazdą, unikać gwałtownego hamowania, zapoznać się z instrukcją obsługi i zaleceniami producenta danego modelu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
degaar Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Tylko czekam na wpisy -Panowie o co chodzi znika olej ..........??? Nowy nie ułożony silnik tak żyłować ech...... Wcale nie wydaje mi się żebym go żyłował. Raz się bujnąłem i tyle a poza tym wiem od znajomego serwisanta że te silniki są w pewnym stopniu dotarte. Nie trzeba się obchodzić jak z jajkiem, poprostu nie piłować na obrotach. Ale każda uwaga cenna i pomocna! Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Maja 2017 przez degaar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Wcale nie wydaje mi się żebym go żyłował. Raz się bujnąłem i tyle a poza tym wiem od znajomego serwisanta że te silniki są w pewnym stopniu dotarte. Nie trzeba się obchodzić jak z jajkiem, poprostu nie piłować na obrotach. Ale każda uwaga cenna i pomocna! Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka Dokładnie w pewnym stopniu wstępnego docierania ! Manix dobrze piszę ale ja bym układał do 2500km i koniecznie wymiana oleju bo fabrycznie zalewany jest gorszej jakości ,nazywają go docierkowym! Ja w Passacie 2.0 TDI jeździłem przez pierwsze 1500km tak mniej więcej do 120km/h max... Leoon zawodowiec w docieraniu silników Jak będziesz wymieniał olej w ASO przy 3000km to zakup Elf Evolution 5W40 SXR taniej wyjdzie jak za olej z serwisu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Olej jest właściwy na 100% w tych silnikach nie stosuje się mineralnego na docieranie! Co do 2500 km to w dieslu, w benzynie absolutnie wystarczy 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Ale ja nigdzie nie napisałem że ten silnik w fabryce jest zalewany olejem mineralnym ,tylko napisałem gorszym bo tylko na okres dotarcia.. A że znam takich co docierali 20.000km silnik na oleju fabrycznym, to cuż poradzić nie wiedzy Olej fabrycznie zalewany fabrycznie nie jest takiej samej jakości , każdy serwis ASO i mechanik o tym wie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
degaar Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Hmm to dlaczego mam przegląd i zmianę zaplanowana za 20 tys km.? Producent celowo chce silnik zniszczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Pisałem u niektórych okres docierania wynosił 20.000km Jeśli nie chcesz aby silnik dłużej pracował w niezawodności, to nie wymieniaj na prośbę klienta oleju przy 3000km tylko 20.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Edzik, jak zwykle "ponoszą Cię slogany" a olej "na docieranie" dawało się mineralny. Olej współcześnie daje się dokładnie taki, jak zaleca producent. Nie siej teorii spiskowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Odpowiedział byś koledze dlaczego pierwsza wymiana oleju dopiero po 20.000km według zaleceń producenta ??? Nie slogany a wiedza z serwisów ASO ,taki przykładzik z ostatniego ASO KIA kiedy to silniki zalewane olejem fabrycznym pracowały głośniej ,dokładnie klawiatóra! Kiedy zorientowani klienci przyjeżdżali wcześniej na wymianę fabrycznego oleju na olej z butelki Lotos for KIA czy z Shell czy Elf, silniki zaczynały dużo ciszej pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 A to ciekawostka, Edek "pan wszystko wie" każdy wpis zdecydowanie autorytatywny. 1.6 w xtrailu fabrycznie zalany Shellem, po 7tkm wymieniłem na Elf, jeden z trzech zalecanych w Aso ( Shell, Elf, Eneos ) i co? chodzil zdecydowanie głośniej, zatem po 20tkm na pierwszym przeglądzie wróciłem do Shella. Za chwilę stuknie 30tkm wybiorę Eneosa i zobaczymy czy będzie różnica. Dla xtraila, producent również wskazuje 20tkm jako pierwszą wymianę. VW zatem zostanie wyklęty ze swoim arteonem, bo mówi o 30tkm dla dwóch silników, dla pierwszej wymiany oleum. O jakich docierkach piszesz panie, nie mąć ludziom w głowach. Sugerujesz niewiedzę, w momencie kiedy stosują sie do zaleceń producenta??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 A to ciekawostka, Edek "pan wszystko wie" każdy wpis zdecydowanie autorytatywny. O jakich docierkach piszesz panie, nie mąć ludziom w głowach. Sugerujesz niewiedzę, w momencie kiedy stosują sie do zaleceń producenta??? Pierwszy z brzega artykuł o docieraniu-układaniu nowego silnika specjanie dla ciebie http://autokult.pl/6877,docieranie-nowego-samochodu-jakie-ma-to-uzasadnienie-techniczne Nie stosuję się do zaleceń producenta w wielu jego zaleceniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Pytam o olej na docierki, artykuł nic nowego nie wnosi oprócz swiadomego traktowania silnika przez 1-3tkm. Gdzie mowa o specjalnym oleju na początek dla współczesnych silników?? 5w30 to nie ewenement. Co więcej, jak przeczytasz uważnie, doczytasz cytuję"Dziś jest już inaczej. Części wykonane są bardziej precyzyjnie, są hartowane lub azotowane, dzięki czemu ich powierzchnia utwardzona jest wcześniej, a nie pod wpływem temperatury pracującego silnika". Dalej jest również o współczesnych filtrach oleju, zapewne mają na myśli te przez Ciebie zachwalane i jedynie słuszne. Następnie cytuję "Istotna jest także zmiana konstrukcyjna materiałów, z których zrobione są blok i głowica silnika. Dziś powszechne jest, że oba elementy są aluminiowe. Kiedyś jeden mógł być aluminiowy, a drugi żeliwny. Powodowało to różnice w nagrzewaniu, istotne zwłaszcza podczas pierwszych kilometrów. Blok żeliwny rozgrzewał się wolniej niż aluminiowa głowica, co powodowało znaczne naprężenia." Nie piszemy o autach sportowych rzecz jasna. Mit o oleju powoli odchodzi do lamusa, a jak tam Mitasu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Jak masz w leasingu to idz po minimum i sie nie wyglupiaj, Auto to nie nerka, leasing ma Cie kosztowac jak najmniej, wypozyczyles tylko przedmiot do uzytku. Olej pierwszy z fabryki jest na 100% jakis tani, w gre wchodza miliony oszczednosci i zadnego zysku a nawet straty. Silnik docierany w fabryce jest calkiem na innym oleju, raczej filtrowanym ciagle niz wymienianym i przypomina parametrami olej do kosiarek. Opony to co innego, auto jest testowane, oceniane a i tak te markowe sa czesto najtansze dla producenta jak wezniemy serwis, obsluge, reklamacje Edytowane 10 Maja 2017 przez Kazik_R52 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Jak masz w leasingu to idz po minimum i sie nie wyglupiaj, Auto to nie nerka, leasing ma Cie kosztowac jak najmniej, wypozyczyles tylko przedmiot do uzytku. Olej pierwszy z fabryki jest na 100% jakis tani, w gre wchodza miliony oszczednosci i zadnego zysku a nawet straty. Silnik docierany w fabryce jest calkiem na innym oleju, raczej filtrowanym ciagle niz wymienianym i przypomina parametrami olej do kosiarek. Opony to co innego, auto jest testowane, oceniane a i tak te markowe sa czesto najtansze dla producenta jak wezniemy serwis, obsluge, reklamacje Nawet Kazik wie że Fabryki nie stać na lanie oleju docelowego lepszej jakości ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 przy takiej argumentacji - poległem nie ma to jak anonimowi specjaliści z forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Tak żyj w przeświadczeniu ,że fabryka leje na pierwsze zalanie do suchych silników, najlepszy syntetyczny olej PAO na rynku A tak technicznie to sprawdzałem czym zalewa ASO Renault silniki 0.9 tce na przeglądach to leją 5W40 SXR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Wcale nie wydaje mi się żebym go żyłował. Raz się bujnąłem i tyle a poza tym wiem od znajomego serwisanta że te silniki są w pewnym stopniu dotarte. Nie trzeba się obchodzić jak z jajkiem, poprostu nie piłować na obrotach. Ale każda uwaga cenna i pomocna! Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka I masz kolego rację silniki są dotarte i tragedii nie ma wiadomo trzeba na początku trzymać nogę trochę wyżej co do wymiany oleju stosuj się wyłącznie do instrukcji czyli masz 20 tys i tak trzymaj chyba że uważasz że masz ochotę i środki to wymieni co 1 tys to twoja wyłącznie sprawa Edytowane 10 Maja 2017 przez listomek2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Pierwsza wymiana jak sobie klient życzy ,albo 3000km albo 10.000km albo 20.000 jak zaleca producent! Ja wymieniam przy 3000km i zalewam DOCELOWYM według mnie lub Producenta- następne wymiany co 10.000km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Edzik, 10000 u ciebie, to za jakieś trzy lata! Nie wyglupiaj się, wymień raz w roku bez względu na to, że rocznie robisz góra 5 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Odpowiedział byś koledze dlaczego pierwsza wymiana oleju dopiero po 20.000km według zaleceń producenta ??? Nie slogany a wiedza z serwisów ASO ,taki przykładzik z ostatniego ASO KIA kiedy to silniki zalewane olejem fabrycznym pracowały głośniej ,dokładnie klawiatóra! Kiedy zorientowani klienci przyjeżdżali wcześniej na wymianę fabrycznego oleju na olej z butelki Lotos for KIA czy z Shell czy Elf, silniki zaczynały dużo ciszej pracować. Zawsze kolego silnik zalany nowym olejem ciszej pracuje nie odwrotnie nawet jak zalejesz turdusa z ciągnika jest to spowodowane dodanymi dodatkami uszlachetniaczami itp i zazwyczaj działają ok 10tys przebiegu Co do tych twoich historii że kia leje te trzy oleje to jesteś w duży błędzie stosuje tylko jeden innego nie mogą ci zaproponować i wież mi że jak wejdziesz do wyłącznie aso kia to na półkach będzie stał jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Manix ale ja olej zawsze wymieniam co Wiosnę niezależnie od zaleceń producenta Listomku klient Nasz Pannnn i jak przychodzą ze swoim olejem Shell Elf Castroll Motul Mobil Total Valvoline to zalewają szybciutko bo na ręce patczom przez szybę serwisu Na docierkowcu klawiatury skiełczą a jak skiełczy 1.6 Turbo cho.. Tak więdz nawet klienci zdają sobię sprawę jakiej jakości jest fabryczny olej i warto go wcześniej zlać aby wlać lepszy docelowy. Degar mam prośbę,zobacz w książce Nissan jaką dostałeś, jaki olej zaleca producent do silnika 0.9 Tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
degaar Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) Ok wieczorem sprawdzę. Teraz taka mała ciekawostka odbierająca od tematu. Przyjechały do nas nowe QQ i wstawiam kilka zdj niżej. Może ktoś chce obejrzeć ☺️ Auto nie jest czyste bo prosto z parkingu więc się nie błyszczy Edytowane 11 Maja 2017 przez degaar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.