Gość mike12345 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Powiem tak: Jak czytam to o panu Piotrze i jego zadowoleniu z Micry...to śmiem twierdzić,że chyba przesiadł się do niej z wozu drabiniastego... Właśnie dzisiaj w ramach zamiennego samochodu musiałem zwrócić Juke a dostałem nowiutką,pachnącą fabryką Micrę na 3 garnkach...celowo nie piszę cylindrach,bo ten silnik to porażka!!! Na początek,jak wsiadłem do niej(skóra panie,) czerwień,zapach....ale jak odpaliłem,to jak szybko odpaliłem tak szybko zgasiłem i biegiem do salonu(dobrze,że nie odjechałem bo miałbym dalej ) Walę do serwisanta i mówię ,panie przecież ten silnik się rozleci! Trzepie całą budą! Co się dzieje!? A gościu banan na twarzy i spokojnie mówi,on jak się rozgrzeje to idzie równiej...owszem,pracował równiej ,ale wyglądało to tak jakby były jeszcze wtórne wstrząsy po głównym trzęsieniu.Żeby to g... ruszyć jakoś z miejsca trzeba mu wcisnąć ponad 2tys obrotów,a i tak zastanawia się nad tym co ja zrobiłem z pedałem przyspieszenia? Muł,nie wiem jak to widzi Nissan i jego specjaliści od sprzedaży,ale silnik to porażka.W środku słychać dokładnie kiedy przyspieszamy(tak,tak ,słychać!) warkot,jak w tartaku.Samo nadwozie ma ładną linię,przy moim wzroście dość szybko ustawiłem się do prowadzenia,a jeszcze za mną pasażer miał spoko miejsca na nogi.Światła led mijania świecą ładnie,ale!Spieraliśmy się kiedyś o stosowność zamiany żarówek H w Kaśce na Led...Micra wykazała dzisiaj,że lampy fabryczne mają dużą poświatę powyżej światocienia! Na wysokości około 60-70 cm od linii odcięcia jest biała plama,kiedy umieściłem w niej lusterko,mogłem puszczać zajączki!!! Przy chińskich ledach tego nie ma!!! Hehe, u mnie w starym Nocie silniczek cyka tak cichutko, że kiedyś sąsiad zapytał czy to hybryda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 1.4 to był udany silniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Troszke tylko popuszcza ale w tym wieku to sie zdaza;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikus Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 (edytowane) Cytat Właśnie dzisiaj w ramach zamiennego samochodu musiałem zwrócić Juke a dostałem nowiutką,pachnącą fabryką Micrę na 3 garnkach...celowo nie piszę cylindrach,bo ten silnik to porażka!!! Na początek,jak wsiadłem do niej(skóra panie,) czerwień,zapach....ale jak odpaliłem,to jak szybko odpaliłem tak szybko zgasiłem i biegiem do salonu(dobrze,że nie odjechałem bo miałbym dalej ) Walę do serwisanta i mówię ,panie przecież ten silnik się rozleci! Trzepie całą budą! Co się dzieje!? A gościu banan na twarzy i spokojnie mówi,on jak się rozgrzeje to idzie równiej...owszem,pracował równiej ,ale wyglądało to tak jakby były jeszcze wtórne wstrząsy po głównym trzęsieniu.Żeby to g... ruszyć jakoś z miejsca trzeba mu wcisnąć ponad 2tys obrotów,a i tak zastanawia się nad tym co ja zrobiłem z pedałem przyspieszenia? Muł,nie wiem jak to widzi Nissan i jego specjaliści od sprzedaży,ale silnik to porażka.W środku słychać dokładnie kiedy przyspieszamy(tak,tak ,słychać!) warkot,jak w tartaku Jeżdżę Micrą ponad pół roku z silnikiem 0,9 IGT i czytając bzdury powyżej zaczynam wątpić w obiektywizm ludzi po prostu czysta hipokryzja. Po pierwsze wibracje są tylko podczas zapalania na zimnym silniku i trwają dosłownie sekundy. Po drugie warkot towarzyszy tylko podczas bardzo dynamicznej jazdy jak w każdym innym silniku. Ogólnie do 3 tys obr w kabinie kierowcy jeździmy jak autem elektrycznym jedyne co słychać to świst turbiny podczas przyśpieszania. Micra jest rewelacyjnie wyciszona w nadkolach styropiany, pod maską mata wygłuszająca, od spodu silnika dolna osłona. Na autostradzie również w kabinie mamy dużo ciszej niż w większości innych aut dzięki najniższemu oporowi powietrza Micry w swojej klasie 0,29. Nissan wyeliminował wszystkie wady które posiadały auta Renault i Dacia z silnikiem 0,9 Poniżej 2tys obrotów dynamika wygląda jak w każdy innym silniku wolnossącym o pojemności poniżej 1.8 1.6 1.4 ... Powyżej 2tys uzyskujemy maksymalny moment obrotowy więc Micra zaczyna wciskać w fotel i każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje szybsze odejście. Wynika to z charakterystyki silnika 3 cylindrowego który daje największy moment obrotowy na niskich obrotach a w połączeniu z doładowaniem turbo efekt jest spotęgowany. Z powodu tak dużego przyśpieszenia kierowca ma wrażenie że poniżej 2tys auto "nie jedzie" jednak to wynika z tego że przyśpieszenie nie odbywa się stopniowo jak w 4cylindrowym wolnossącym silniku lecz gwałtownie. W porównaniu do Renault i Dacii Micra jest najlżejsza i w dodatku ma Overboost który przy sprzyjających warunkach (głównie zależy od wydajności intercoolera) generuje 95 km i 150 Nm . Jeśli komuś to za mało to w każdym warsztacie z hamownią można podkręcić 0,9 IGT do 104 Km i 165 Nm Poza tym co powyżej to mój wybór na 0,9 IGT padł głównie ze względu na prostą budowę silnika, jedyny na rynku wtrysk pośredni MPI z turbo czyli można wlać paliwo słabej jakości nie ma obaw że wtryskiwacze się zatkają, paliwo przelatujące przez zawory ssące utrzyma je w dobrym stanie, głowica pracuje w optymalnych warunkach nie jak w bezpośrednich wtryskach na granicy wytrzymałości. Trwały łańcuch rozrządu którego pierwsza wymiana po 400tys km. Można poszukać na internecie o bezawaryjności tego silnika np. motobenzyna.pl. 0,9 IGT I TCE to podobne konstrukcje i jak się okazuję jedyny silnik którego nie widział jeszcze żaden warsztat. Również średnie spalanie w ruchu miejskim na poziomie 5,5l/100km jest dla mnie bardzo zadowalające. Po 10 latach jazdy wolnossącymi silnikami 1.6 1.8 które zaczynają przyśpieszać dopiero powyżej 3500obr/min a w kabinie kierowcy jest hałas nie do wytrzymania i spalanie wynosi powyżej 10l/100km cieszę się że znalazłem auto które jest ekonomiczne i dynamiczne Edytowane 1 Grudnia 2018 przez Mikus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek 1 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Panie "Mikus" podzielam Pana sugestie Mikra 14 jest naprawdę sprytnym samochodzikiem, nie wiem dlaczego kolega JACKO29 tak napisał w zasadzie obserwuję forum QQ i tam opinie kolegi JACKO29 sa naprawdę trafne. Sądzę że JACKO29 zbyt pochopnie ocenił ten samochodzik aczkolwiek trzeba mieć na uwadze że jest to najmniejszy, najtańszy pojazd w gamie nissana przez co przesiadka z QQ to jak wejście troszkę jak do "zabaweczki" ale miłej po oswojeniu się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.