Rado Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Dokładnie. Trochę bałem się go odkręcić, żeby ta śrubka mi gdzieś nie spadła, ale w weekend chyba odkręcę taki wsporniczek, zdemontuję ten zawór i wymoczę w resztce liquimoly do wtrysków, która została mi po tym jak jeszcze myślałem, że to może wtryski A nowy kosztuje od około 3 stów - więc tani nie jest! 1 to ten zaworek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Jakieś efekty po czyszczeniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam.efekty takie że czeka mnie wymiana zaworka-okazało się ze jest pęknięty w jednym miejscu.ktoś ma namiary na jakiś zamiennik? Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka I co? Biegi zaczęły wchodzić normalnie? MalKol i jak tam?co z Twoją usterką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MalKol Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam.efekty takie że czeka mnie wymiana zaworka-okazało się ze jest pęknięty w jednym miejscu.ktoś ma namiary na jakiś zamiennik? Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka MalKol i jak tam?co z Twoją usterką? chwilowo samo z siebie ustąpiło. zapewne do czasu. Na razie jeżdżę. Jak coś się zadzieje dam znać. Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 No to znaczy, że to też coś z osprzętem-na pewno nie poduszki, sprzęgło itp...pewnie jakaś pierduła jak u mnie przez którą można rozebrać pół samochodu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Czyli wychodzi na to, że to nie ten czujnik powodował problemy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) Nie no, wydaje mi sie ze to on powodowal problemy.auto dalej nie jest w 100% sprawne chociaz chodzi lepiej.wydaje mi sie ze on sie wieszal, a dodatkowo jest uszkodzony mechanicznie.na razie zalozylem go, ale zamowie uzywke chyba ze dorwe nowy w dobrej cenieWysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Witam ponownie. Problem nie został niestety rozwiązany. Chwilowa poprawa nastąpiła zapewne po zalaniu STP do wtrysków. Auto dalej drży, do tego doszedł błąd wykryty przez ELM-a (check na desce jeszcze nie wyskoczył) - P0420. Jakieś sugestie? Aha-korekta dlugoterminowa okolo 10 na minusie-tak moze byc?Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Marca 2017 przez Rado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 P0420 w nissanach to ....koniec katalizatora. A możne trzęsie bo kat zapchany i się po prostu dławił ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Możliwe, że kat zapchany. Myślę jeszcze tylko czy nie leje jakiś wtryskiwacz-stąd korekta długoterminowa wtrysku na -10 stąd znak że idzie za dużo paliwa, które się nie wypala i trafia do kata a komp próbuje to niwelować .....albo po prostu kat uwalony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) w 1.4 ten katalizator jest strasznie malutki i prawie na kolektorze ........ dziwny jakiś. Ale teraz mam pytanie, tam są dwie sondy jak w normalnych benzyniakach ? czy tylko jedna za kolektorem, przed katalizatorem ? bo druga nie wiem gdzie mogła by być ? Bo jak jedna to na 100% katalizator. Edytowane 9 Marca 2017 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Sondy sa 2 Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Kata już nie ma...ch...a to dało. trochę lepiej chodzi ale dalej drży, Mechaniory stwierdzili, że za bogata mieszanka-możliwy nieprawidłowy luz zaworowy, wcześniej mówili o cewkach. Poddaję się-nie będę już szukał-pół samochodu można wymienić... . może ktoś chce kupić albo się zamienić? dzięki wszystkim za zainteresowanie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Albo rozciągnięty łańcuch i zapłon wypada minimalnie nie tam gdzie trzeba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 To masz niezłego pecha .....albo silnik ma nakulane do maxa i faktycznie większość do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 17 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Albo to jakas pierdula-bo dla mnie dziwnie ze on przez jakis okres chodzil normalnie-albo to przez ten srodek do wtryskow albo cos innego zadzialalo...temu nie chce mi sie wierzyc ze to zawory, lancuch lub cos innego z mechaniki...ale na razie sobie odpuszcze, zwlaszcza ze mozna z tym jezdzic.dzieki wszystkim jeszcze raz za zainteresowanie Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Panowie mam pytanko: Czy jakby był rozciągnięty łańcuch, albo nieprawidłowy luz zaworowy to auto jeździłoby cały czas "źle", czy też mogłoby mieć "przebłyski, przebudzenia", kiedy to zaczynałoby jeździć normalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Przy rozciągniętym łańcuchu rozrząd działa nie prawidłowo. Zawory otwierają się w niewłaściwych momentach. Wiariator zmiennych faz, może w drobnym zakresie to korygować, ale problem wystepowałby przez cały czas - jedynie mogłoby się znieniać natężenie w zależności od "rozgrzania" silnika i obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 20 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) A czy po rozgrzaniu silnika to zjawisko-czyli wpadanie w wibracje silnika w zakresie ok. 1250 obrotów, a także drżenie-nierówna praca na biegu jałowym, powinno się nasilać czy zmniejszać? Czy wtryski mogłyby powodować podobne objawy? Edytowane 20 Marca 2017 przez Rado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 To ciężko powiedzieć. Idąc na logikę, na rozgrzanym powinno się nasilać. Rozgrzanie silnika raczej nie wpływa na wtryski. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Pytam o wtryski bo ponownie zalalem srodek do czyszczenia wtryskow i jest duza poprawa.Nadal jednak auto drzy.Szczegolnie czuc to rano gdy auto pracuje na ssaniu na podwyzszonych obrotach(wlasnie te ok.1250) i silnik wpada wtedy w ten uciazliwy rezonans. Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 (edytowane) ... Auto drży zwłaszcza na biegu jałowym i na niskich obrotach.Drżenie przenosi się chyba na skrzynię bo mam momentami problem z wrzuceniem biegu (sic!) Drżenie nasila się zwłaszcza przy zakresie ok. 1500 obrotów-jest to wyraźnie zauważalne. Drży silnik, kierownica, pedały i nawet czasem lewarek skrzyni. Wydaje mi się też, ale być może tylko wydaje, że auto jest jakby delikatnie przymulone i ma odrobinę za niskie obroty na biegu jałowym-a przynajmniej niższe niż wcześniej ... Kilkukrotne użycie środków czyszczących układ wtryskowy powodujących poprawę pracy silnika wskazuje na nieprawidłową pracę wtryskiwaczy. Wspominałeś też o tym, że wtryskiwacz cykał na określonych obrotach i który to objaw został zbagatelizowany. Prawdopodobnie któryś z wtrysków przycina się (najprawdopodobniej w pozycji otwartej) i na wolnych obrotach paliwo podawane jest cały czas (wtrysk "leje"). Zwiększenie obrotów (a tym samym zwiększenie ciśnienia paliwa w listwie), powoduje unormowanie jego pracy. Powyższe potwierdza pojawienie się błędu katalizatora (następowało dopalanie nadmiaru paliwa w katalizatorze), rozgrzanie ponad max. temp. i jego uszkodzenie. Katalizatora już nie masz ale przyczyna pozostała. Wtryskiwacza dokładnie sam nie sprawdzisz (ewent. orientacyjnie poprzez kolejne odpinanie złącza) - jedynie sprawdzenie na stole probierczym i regeneracja w zakładzie (koszt 60-70 zł/szt) lub wymiana (są drogie) da pewność poprawnej pracy. W zakładzie na myjce ultradźwiękowej usuną zanieczyszczenia/złogi z filtru oraz sprawdzą dyszę (rozpylone paliwo powinno tworzyć tzw. mgiełkę). Dalsze lekceważenie tych objawów (jeśli to jest przyczyną), może spowodować wypalenie gniazd zaworów a nawet denka tłoka. Warto sprawdzić ciśnienie sprężania ale koniecznie z próbą olejową (wykaże szczelność zaworów). Dłuższa praca na biegu jałowym (po rozgrzaniu silnika), wykręcenie świec i ich oględziny (zabarwienie elektrod) też może wiele powiedzieć o pracy na poszczególnych cylindrach. Niezależnie od powyższego, drgania silnika mogą być spowodowane nieprawidłową pracą zaworu EGR. EGR współpracuje z układem zmiennych faz rozrządu, który powoduje m.in. wcześniejsze otwarcie zaworu wydechowego dla spalin. Na biegu jałowym i max. obrotach zawór recyrkulacji spalin powinien być zamknięty. Zablokowanie zaworu w pozycji otwartej objawia się m.in. nierównomierną pracą na biegu jałowym, i/lub trudnością z płynnym przyspieszaniem.Opisywane przez Ciebie opukiwanie zaworu przyniosło krótkotrwały efekt (wymieniłeś go? - był uszkodzony). Nie twierdzę, ze to co opisałem jest przyczyną usterek, niemniej z opisu objawów według mnie, wiele wskazuje na powyższe. Edytowane 22 Marca 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 23 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Dzieki za zainteresowanie. Zaworek wymienilem na uzywany-ale nic to za bardzo nie dalo.zastanawiam sie ciagle nad tymi wtryskami.czy one moga powodowac takie drgawki?zastosowanie srodka do czyszczenia wtryskow mocno poprawilo prace silnika. Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Jeszcze jedna sprawa-czy samemu da sie wymontowac i ewentualnie podmienic listwe wtryskowa/wtryskiwacze?to skomplikowa operacja? Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) Nie jest to skomplikowane, ale lepiej żebyś to robił z kimś bardziej doświadczonym. Jak coś robi się po raz pierwszy, jest duża możliwość uszkodzenia, pomylenia przewodów itp. - nauka kosztuje Wpierw pooznaczajcie przewody i miejsca ich podłączenia (opisz kolorami, cyframi) i każdą czynność sfotografuj przed demontażem (łatwiej później dojść prawidłowego podłączenia). Wtryski ciasno siedzą na oringach, więc trzeba ostrożnie podważać naprzemiennie kilka razy. Dla ogólnej orientacji o demontażu możesz poczytać w necie np. https://lanos.rf.pl/Manuale/czyszczenie_wtryskiwaczy.pdf Po zamontowaniu ważną czynnością jest odpowietrzenie listwy. Edytowane 23 Marca 2017 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 23 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Dzięki za schemat. spróbuję się zająć tym w wolnej chwili. będę musiał chyba tylko zdemontować pokrywę bo tam jest kiepskie dojście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shad_86 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Sondy sa 2 Miałem podobny problem, z tym że "telepawka" była przy 1800 obrotów. Wymiana sondy pomogła, ale... tylko na oryginalną, przy zamiennikach telepało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 A ktora sonde podmieniales? Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shad_86 Opublikowano 29 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Osobiście tego nie robiłem ta sonda: NISSAN 226A0 8U300. Po wymianie idzie jak zły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.