Timo Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Mam kilka pytań do użytkowników almerki 2.2 di Mogłem teoretycznie założyć kilka tematów ale wole w jednym wszystko opisać co by tak nie zaśmiecać forum. Posiadam Almerkę 2002 w hatchbacku pojazdem jeżdżę od 5 lat 1. Czy wasze Almerki palą czasem sporo ON a czasem zadziwiająco mało, o co chodzi czasem na przejechanie 100 km zje 5l-5,3l ciężko policzyć bo nie pokazuje mi spalania a czasem w okolicy 9l z tym ze no wiadomo na spalanie mają wpływ warunki atmosferyczne obciążenie też styl jazdy ale nie o to mi chodzi chodzi ze na tej samej trasie z takim samym obciążeniem w podobnych warunkach pojawia się rozbieżność w spalaniu w okolicy 1-2 l na 100 km. Zastanawiałem się czasem czy to nie jest wynik źle działającego wskaźnika tam jakieś naprawy były wykonywane przy wskaźniku ale od poprzedniego właściciela wiem nie wiele w zasadzie nic. 2. Czy wymienialiście świece żarowe? Mam spaloną jedną świece, jestem pewien bo sprawdzałem wszystkie miernikiem i jeżdżę tak już od 5 lat i odpala w mrozy -25, -30 po postoju parudniowym z tym ze na 3 gary pochodzi chwilkę z 5-6 sec i działa na 4. Chciałem sobie wymieć tą świece i lałem preparat penetrujący przez parę dni na zimnym na ciepłym i nic świeca nie chce iść więc odpuściłem temat bo wiem ze jak użyje za dużo siły zerwie ją i będzie problem a już zaczynała się cała wyginać. Gadałem z mechanikami to mi mówią że albo 80 zł wymiana albo 800 bo trzeba będzie drzeć głowice i takie tam... ja nie ufam takim ludziom wiem ze są takie metody wykręcania świec bez ściągania głowicy ale u mnie w mieście nie praktykują bo się nie opłaca lepiej naciągać klienta. 3. Czy wasze Almerki też są takie twarde sztywne i zwarte? Chodzi mi głównie o zawieszenie, świetnie trzyma się drogi łuki i zakręty to dla almerki środowisko naturalne. Niestety to ma też swoje wady na dziurach słyszę jak Almerka krzyczy ał ał ał radio mi ciągle rozłącza (laser gubi ścieżki na płycie). Przepatrzyłem zawieszenie, wydaje się że są to standardowe amortyzatory monroe nie wyglądają na jakieś sportowe, sprężyny przednie wymieniałem po zakupie bo była jedna pęknięta też mam monroe. 4. Macie problemy z świszczącą uszczelką przy przednich drzwiach? Wydaje mi się ze to świszczy ta uszczelka przy szybie. Pojawia się to przy prędkościach 100-140 im szybciej tym bardziej jest to dokuczliwe. Od drzwi nie wieje a u was jak jest? 5. Czy wasze Almerki posiadają katalizator? Moja nie, i byłem zdziwiony bo w sumie jest osłona termiczna pod autem tam gdzie powinien być katalizator a jest rura, zwykła prosta rura, z przetłoczeniem NISSAN wszystkie tłumiki posiadają takie przetłoczenie. Wygląda to tak jak by to było rozwiązanie seryjne. A jak u was? Jeśli ktoś znajdzie czas aby odpowiedzieć na chociaż jedno pytanie będę bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 1 nie zauważyłem takich skoków spalania. W mieście na krótkich odcinkach 7,5l, w trasie 5,6l. Może Ci przepływomierz szwankuje. 2 nie wymieniałem, ale wszystkie normalnie się wykręcają. Próbuj na gorąco i może jakimś nie za mocnym kluczem udarowym. 3 jest twardy, ale mi to odpowiada, nie czuję dyskomfortu. 4 miałem podobne objawy, a przyczyną okazała się dziura w słupku pod listwą że stali nierdzewnej, przy szybie. Szumi też jak nie ma uszczelnienia kabli od lusterka. Uszczelki drzwi mało prawdopodobne bo jest ich tam 2. 4 nie mam katalizatora, została po nim tylko duża żeliwna puszka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2017 1.to fakt roznie pali tylko ze moja troche wzmocniona do około 130km czasem wystarczy pod wiatr jechać i juz masz ten 1-2 litra wiecej 2. świec nie wymienialem bo sprawne wszystkie dały sie wykrecić i sprawdzić przebieg prawie 300 000km 3. tak jest twarda mi nie przeszkadza żona chwali bo np. audi a4 bała sie jeżdzić bo wydawał sie jej ze wypada na zakretach chodz zawieszenie bylo ok co do radia kupiłem sobie na usb i jest git 4 uszczelka moze troche uszkodzona ale jeszcze nie wieje 5. tez nie mam katalizatora jak i egr poprostu szukałem troche mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
almeranew Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 ad2. świec nie wymieniałem, ale spaliły mi się i będę niedługo wymieniał; byłem u jednego mechanika to mnie nastraszył, że jak się źle wymieni to trzeba będzie wymieniać głowicę. Poszedłem do drugiego to ten powiedział, że z tą problem z głowicą występuje jest bardzo rzadko. WYmiana świec z tego co rozmawiałem kosztuje wszędzie 40-50 zł i tyle powinna kosztować. Ponoć to pół godziny roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 1. Nie zauważyłem rozbieżności w spalaniu. 2. Świece wymieniałem dwa razy na przestrzeni 10 lat, nigdy nie było problemu z odkręceniem. 3. Zawieszenie jest sztywne i mało komfortowe, jednak nie do końca się to przekłada na bardzo dobre prowadzenie, jak dla mnie auto jest za bardzo podsterowne, wyjeżdża przodem na zakrętach, ale to z pewnością wina dość dużego silnika. 4. Świszczenia nie stwierdziłem, ale może dlatego że mam wersję 3d. 5. A co do katalizatora to szczerze pojęcia nie mam, tyle lat auto mamy a nie zwróciłem uwagi na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.