Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] luz na kierownicy (chyba wspomaganie) - długie


Guest Woj
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

jakiś czas temu pisałem o luzie na kierownicy, który jest wyczuwalny tylko na skręconych kołach. Pojechałem do warsztatu, tam mechanik wybadał przednie zawieszenie i nie znalazł problemu. A problem wg mnie jest... i przybiera na sile. Zaobserwowałem kilka szczegółów:

- drgania da się czasami wyczuć nawet jak wóz nie jedzie, ew. bardzo wolno się toczy i tylko wówczas gdy koła są maksymalnie skręcone

- drgania (luzy) są na tyle wyraźne, że drży w samochodzie obudowa tunelu kierownicy, co słychać :( (np. przy jeździe po bruku)

- płynu wspomagania nie ubywa

- nie ma drgań przy prędkościach podróżnych, testowałem w Niemczech (160-180 i nadal jest ok.

- najlepiej da się to wyczuć przy przejeździe przez rondo przecięte torami - skręcone koła i niezbyt duża prędkość.

 

Szczerze powiem, nie wiem co może powodować taki luz, ale obawiam się, że to coś ze wspomaganiem (przekonuje mnie do tego ten objaw, który wymieniłem jako pierwszy). Zastanawiam się czy wymiana płynu w układzie wspomagania coś da, od zakupu utrzymuje na granicy minum, więc może to za niskie ciśnienie powoduje takie efekty?

 

ogólnie - nie jest to jakaś tragiczna wada, ale drażni jak cholera ;) Zawsze przyzwyczajony byłem do wyraźnego (sztywnego) połączenia koła-kierownica, a tu wyczuwam małą bezwładność.

 

jeżeli ktoś doczytał do końca, to fajnie ;)

 

z góry dzięki za pomoc.

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Wymiana płynu nic nie pomoze. Przyczyn moze byc kilka:

- krzyzak laczacy maglownice z kolumna kierownicy

- luz na drązku kierowniczym

- luz na końcówce drążka kierowniczego

- luz na listwie w maglownicy

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

- luz na końcówce drążka kierowniczego

to można odrzucić (a szkoda, bo to najtańsza usterka ;-/)

 

- krzyzak laczacy maglownice z kolumna kierownicy

- luz na drązku kierowniczym

- luz na listwie w maglownicy

 

a ta cała reszta nie brzmi zachęcająco. Czy jestem w stanie sam coś zdiagnozować (w warunkach domowych, bez kanału), czy ładować się do jakieogś speca?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Wszystko mozna sprawdzic samemu na kanale. Niech ktos porusza kierownica, a najlepiej szarpie kolem i Ty w kanale lap reka za poszczegolne czesci i wyczuwaj czy jest luz czy nie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Wszystko mozna sprawdzic samemu na kanale. Niech ktos porusza kierownica, a najlepiej szarpie kolem i Ty w kanale lap reka za poszczegolne czesci i wyczuwaj czy jest luz czy nie.

 

Najgorsze jest to, że tego typu poszukiwania już były prowadzone, mechanior wziął sobie nawet jakiś łomik do ręki szukając tych luzów i tak naprawdę nic nie znalazł. Dopiero moja sugestia, że to może "coś na przekładni" spowodowała, że stwierdził, że wyczuwa mały luz. Ale moim zdaniem gość poprostu nie znalazł przyczyny.

 

Ogólnie, to jest dziwny objaw, na trzepaczkach go nie znaleźli przy zakupie, u mechanika też nie... ;) Ale jest, nie mam urojeń (uprzedzam pytania ;-)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Na maglownicy zawsze jakis luz bedzie.U mnie jest luz na maglownicy ale zadnych drgan nie wyczuwam.

Sprobuj dobrze wywazyc kola i moze jakies lepsze oponki zalozyc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Na maglownicy zawsze jakis luz bedzie.U mnie jest luz na maglownicy ale zadnych drgan nie wyczuwam.

Sprobuj dobrze wywazyc kola i moze jakies lepsze oponki zalozyc.

 

to napewno nie jest problem kół ani opon :( - 100%.

 

Może zbyt niskie ciśnienie w układzie? poziom jest na minium i dla hot i dla cold..

 

pozdrowienia...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Witam, postanowiłem odświeżyć temat, z powodu mojego problemu.

 

Rok temu zakupiłem nissana primerę p10 2.0 16v. już na początku wyczuwałem lekkie luzy na kierownicy. Ale nie przeszkadzało to specjalnie w jeździe.

Po roku luzy się powiększyły i czasem podczas skręcania stuka coś w kierownicy (zrobiłem od tego czasu jakieś 15tyśkm).

 

Przy wyłączonym silniku bardzo wyczuwalne są luzy. Podczas jazdy jadąc prosto mogę wykonywać lekkie ruchy kierownicą (na tym luzie) tak ze samochód jedzie prosto.

Na trasie czuje się jednak jak płynąłbym na wodzie, motorówką. Nie jest to raczej za bezpieczne.

 

Dodatkowo samochód lekko ściąga w lewo.

 

Co jest zrobione:

- wymienione kompletne zawieszenie przód i tył (amortyzatory) jakoś w czerwcu br.

- zrobiona zbieżność

- opony nowe, ciśnienie i wyważenie ok, felgi proste

 

Maglownica nie przecieka ale zastanawiam się czy to w niej nie tkwi problem? lub może w jakiejś części kolumny kierowniczej ?

 

Co poradzicie?

Link to comment
Share on other sites

Guest mrborowsky

A sprawdziłeś wszystkie elementy wymienione wcześniej w tym temacie?

- krzyzak laczacy maglownice z kolumna kierownicy

- luz na drązku kierowniczym

- luz na końcówce drążka kierowniczego

- luz na listwie w maglownicy

 

Zwykle jest tak że jak sie dobrze poszarpie i posiada dobrego "chłopka" od robienia krótkich ruchów kierownicą to przyczyna prędzej czy później zostanie zauważona.

Link to comment
Share on other sites

drążki , końcówki są wymienione. wcześniej były trochę zużyte dlatego wymieniłem. polepszyło się delikatnie bo nie chcieli przepuścić mnie na badaniu technicznym.

Powiedzieli mi też na "oko" że maglownica prawdopodobnie do wymiany ale wcześniej górny wahacz. Wymieniłem jak wspominałem wcześniej wahacze, drążki końcówki całe zwieszenie oprócz amorów z przodu bo są ok. luzy na kierownicy nadal są (okropnie duże) wczoraj pokazałem znajomemu, to powiedział "jak w starym żuku" :D, .

 

Ale właśnie nie chciał bym inwestować w maglownice jeśli poza nią może okazać się że coś w kolumnie, czy ten krzyżak. Jak to sprawdzić samemu?

Byłem u dwóch mechaników ale mnie wk...li bo nic nie znaleźli a nawet jeden z nich powiedział, że nie widzi żadnego luzu na kierownicy ;D .

Znajdź pan dobrego mechanika od nissanów w Wawie.

 

Czy ten krzyżak może powodować takie luzy?, jestem amatorem mechanikiem więc mogę ewentualnie sam poszukać i przeanalizować czy to na pewno maglownica czy nie tylko chciałbym wiedzieć czy oprócz niej coś innego może powodować taki luz?

Link to comment
Share on other sites

Guest mrborowsky

a jesteś w stanie widzieć maglownice pod maską? Jeśli tak to poproś kogoś żeby kręcił i przyglądaj się maglownicy. Powinieneś zobaczyć czy chodzi tak jak powinna czy "zaskakuje" po jakimś stopniu obrotu koła kierownicy. I prawde mowiąć to ja bym właśnie obstawiał maglownice bo nie wydaje mi się żeby na krzyżaku był w stanie zrobić się tak duży luz ale spróbuj obejrzeć łączenie maglownicy i kolumny(powinno być to widoczne).

Link to comment
Share on other sites

a jesteś w stanie widzieć maglownice pod maską? Jeśli tak to poproś kogoś żeby kręcił i przyglądaj się maglownicy. Powinieneś zobaczyć czy chodzi tak jak powinna czy "zaskakuje" po jakimś stopniu obrotu koła kierownicy. I prawde mowiąć to ja bym właśnie obstawiał maglownice bo nie wydaje mi się żeby na krzyżaku był w stanie zrobić się tak duży luz ale spróbuj obejrzeć łączenie maglownicy i kolumny(powinno być to widoczne).

 

Dobra dziś popatrzę jeszcze przy dobrym świetle i wieczorem lub rano opiszę obserwacje. Przeczucie mam, że to maglownica ale nie mogę stwierdzić na 100% bo nie znam dokładnie całego układu kierowniczego.

pozdr

Edited by micromod
Link to comment
Share on other sites

Kolego miałem to samo co ty, choć nie przejmowałem sie za bardzo tym luzem ponieważ nie jeżdże szybko i wiekszość po mieście. Tydzień temu wymieniłem przekładnie kierowniczą ponieważ moja zaczeła puszczać olej i wszelkie luzy znikneły.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Byłem dziś w jednym serwisie przy wale międzyszyńskim w Warszawie, Chłopaki zajrzeli dogłębnie, pomacali, poruszaliśmy kierownicą i powiedzieli mi na 100% że to KRZYŻAK a nie maglownica.

Po prostu mechanik złapał pod krzyżakiem ręką kiedy ja kręciłem kierownikiem. no i dał 100% że to krzyżak i dodatkowo powiedział, że lepiej maglownika nie ruszać jak nie cieknie.

 

Mi maglownik nie cieknie, nie ubywa płynu i nigdy się nic nie działo.

 

Sprawdzili całe zawieszenie znaleźli przy okazji luzy na łożysku zawieszenia z przodu z prawej i z tyłu z lewej jak dobrze pamiętam + urwane 2 przewody od sondy lambda :D.

a przed sondą wgniecenie na róże jakby poprzedni właściciel przywalił nią. Szczęście, że to nie walnięcie w katalizator .

 

Tym samym dokonam wymiany KRZYŻAKA i napiszę jakie efekty.

 

Wiem ze minelo troche czasu ale odpisuje jak obiecalem. Problem rozwiazany. Oczywiscie wymieniony zostal krzyzak. Byl w stanie agonalnym. Dodatkowe luzy moga byc spowodowane maglownica lub zurzytymi elementami zawieszenia. U mnie juz wszystko sztywno.

 

Link to comment
Share on other sites

Przedwczoraj zacząłem mieć podobne objawy. Lekka bezwładność kierownicy, ściąganie na lewo, luz. Wjadę dzisiaj na warsztat i zobaczę ten krzyżak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...