Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chwilowe spalanie - komputer


Jimmi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy jest możliwość odblokowania w komputerze pokładowym funkcji informującej o chwilowym spalaniu? Jeżeli tak to w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Mam d40 2,5 king poliftową i miałem chwilowe spalanie, średnią prędkość itp. Po skasowaniu błędu airbag funkcje te się zablokowały i mam teraz tylko przebieg dzienny który mogę wyzerować więc musi być jakiś sposób na odblokowanie i przywrócenie do pierwotnego stanu. Reset błędu poduszki został wykonany przy pomocy kluczyka od zapłonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset błędu poduszki kluczykiem od zapłonu? A skąd ta metoda? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólno dostępna na każdym anglojęzyczny forum lub na skróty na YouTube. Działa i w moim przypadku po rozszyfrowaniu błysków kontrolki wyszło że jest przerwa w połączeniach systemu airbag. Po sprawdzeniu kostek połączeń i szukaniu w newralgicznych miejscach okazało się że najprawdopodobniej poprzedni właściciel wymieniał tylne drzwi no i poszedł na łatwiznę. Zamiast zdemontować wiązkę od napinacza przeciął ją między karoserią a drzwiami (w tej gumowej harmonijce) i skręcił przewody i zaizolował. Połączenie puściło i "poduszka" zaczęła migać. Teraz mam wstawiony nowy odcinek wiązki od wtyczki do wtyczki i jest ok. Pozostaje mi przywrócić funkcje komputera pokładowego. Pamiętam że w np. BMW można było wejść w tryb serwisowy też za pomocą kombinacji kluczyka wpisać za pomocą pokręteł licznika chyba 4 ostatnie cyfry VIN i się odblokowywały ukryte funkce OBC np. prędkość w formie cyfrowej,  temp. oleju itp. Myślę że w Nissanie może być podobnie. Mam trochę mało czasu i szukanie idzie wolno a w dodatku mam polifta i wiele kombinacji w trybie serwisowym jest innych niż w przdliftach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę że na forum ktoś pisał że radio ma coś wspólnego przełączaniem funkcji BC. Przypomniałem sobie że u mnie faktycznie było odpięte firmowe radio (to z bluetooth) podczas wymiany żarówek podświetlenia nawiewu, temperatury, dmuchawy. Spróbuję poszukać rozwiązania pod tym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przycisk trip nie reaguje to trzeba wpiąć adapter sterowania z kierownicy w fabryczną wiązkę. U mnie był taki właśnie problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wprawdzie u mnie nie ma przycisku "trip" ale jest "i" (chyba spełniają tą samą funkcję) i to nim udało się odblokować dystans do tankowania, średnią prędkość, średnie spalanie itd. Łobuz nie działał ponieważ jeden z pinów wtyczki modułu zaśniedział(wyszło podczas rozłączania w celu wpięcia bezpośrednio w wiązkę wg sugestii)Po oczyszczeniu podłączeniu i naciśnięciu go na wyświetlaczu zaczęły pojawiać się informacje wcześniej zablokowane. Teraz jak dawniej można te informacje zmieniać prawym paliczkiem w liczniku no i dodatkowo tym przyciskiem "i" w kierownicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...