Adrian71830 Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Witam. Mam pewien problem z Almerą 1.5 90 KM 2001 r. benzyna - autko, nie ważne czy na rozgrzanym silniku czy na jakim biegu blokuje się tak na 3,5k-4k obrotów - trzeba wcisnąć porządnie gaz do dechy żeby szarpnęło i obroty ruszyły dalej. Czyściłem przepustnicę+krokowca+przepływomierz na błysk (do przepustnicy i krokowca polecono mi zmywacz do hamulców, super zmywa, a przepływkę specialnym sprejem do przepływomierzy, oczywiście uważałem żeby tym sprejowaniem nie uszkodzić tego drucika i blaszki ). Oczywiście adaptacja biegu jałowego po tych operacjach przebiegła pomyślnie (na rozgrzanym silniku stałe tak koło 700 rpm). Nic nie dało, przed czyszczeniem przepustnica i krokowiec były porządnie zabrudzone, przepływomierz prawie w ogóle. Almerę posiadam nie długo - liczyć można w miesiącach, od zakupu wymieniałem świece, jedną cewkę zapłonową, olej + filtr, filtr powietrza, łącznik elastyczny, tłumik końcowy. Również były kłopoty z sondą lamba - pokazywało złe napięcie + check engine ze zbyt ubogą mieszanką a to przez to że ktoś założył uniwersalną z BOSCH'a, elektryk mi ją jakoś pozłączał że jest OK i problemy znikły. Problem z obrotami pojawił się jakiś miesiąc po załatwieniu problemów z sondą. Kiedyś gdzieś czytałem o podobnym problemie, polecali wyczyścić przepływomierz, także stąd moje pytanie - czy przytoczony problem może wskazywać na padnięty przepływomierz? Pozdrawiam Aha, jeszcze pare dni temu wyskoczył znów check engine - dość długo jeździłem z problemami z obrotami ale bez check'a, także nie wiem czy ma on związek z tymi obrotami. Chciałbym oszczędzić jeżdżenia do mechaników żeby sczytać błąd, może zainwestuję w czytnik jak z przypiętego tematu na tym forum Check Engine znowu sonda lamba. Czy awaria sondy lambda może mieć wpływ na duszenie się auta na tychże (3,5k-4k) obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Check Engine znowu sonda lamba. Czy awaria sondy lambda może mieć wpływ na duszenie się auta na tychże (3,5k-4k) obrotach? Może. Poza tym uniwersalne sondy słabo działają z Almerą. Testowałem na swojej, często łapała muła, podczas zwykłego przyśpieszania, a była nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Jeszcze nie spotkałem Nissana w którym uniwersalna sonda Boscha by źle działa (a kilka sztuk tych sond wymieniłem). Co nie wyklucza, że sonda padła w tak krótkim czasie. Do sprawdzenia oscylacja sondy i wartości jakie pokazuje przepływomierz. Zwykły elm327 wystarczy aby to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian71830 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Ok dzięki panowie za porady. Dałem punkty. Jak dawałem ostatnio (pare dni temu) do sczytania błąd to kazałem też sprawdzić przepływomierz, ponoć OK. Elektryk co robił mi kiedyś sondę też mówił że sonda tylko dedykowana, ale coś tam niby pozłączał że napięcie pokazywało OK i check'a nie wywalało przez jakiś czas. Na razie nic nie będę z tym robić - jeżdżę już pare dni od czasu ostatniego skasowania błędu przez mechanika, obroty OK, nic nie dusi, autko idzie ładniutko. Przez te pare dni ten problem się nie pojawił ani razu i mam nadzieję że nie pojawi (chyba czas uwierzyć w boga i zmawiać pacieżyk w imię Nissana co wieczór hehe) Jak coś znowu będzie z tą sondą to to pierdzielę i wymienię, znudziło mi się już ganianie z tym Nissanem od elektryka do mechanika i z powrotem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.