Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kopcenie i wyciek oleju t2 t27


aquater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy przybieram się do usunięcia wycieków w moim silniku ...

 

I teraz pytanko:

 

 

 

Do czego służy ten grzybek obok pokrywy zaworów zaznaczony na poniższym foto?

U mnie przy podstawie  jest zaolejony....  (zdjęcie zapożyczone)

 

20130111_153234_zpsea5dc8a6.jpg

 

 

Pytanie 2 : czy filtr odmy to ten grzybek bliżej podszybia w pokrywie zaworów? po przeciwnej stronie niż korek olejowy...

 

 

U mnie auto kopci na czarno, trochę dłużej kręci niż w innych terrano z tym samym silnikiem.... przy okazji przenosi wibracje na auto .... w Hiszpanii wywalił ktoś wydech środkowy.... W tygodniu wstawiam nowy...

 

 

 

Mam wrażenie że jest zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej... konstrukcję tego wozidła dopiero zgłębiam....

i zastanawiam się od czego zacząć całość

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Grzybek to zawór spustowy a ten drugi to odma.n iemasz czasem przedstawionej pompy wtryskowej albo coś z wtryskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma jest rozbieralna i naprawialna ?

Ten zawor jakie ma zadanie ?

 

 

Dopiero ściągnąłem serwisowkę po angielsku ... będę walczył ... w tygodniu dam wtryski do roboty...

Pompę się łatwo reguluje ?

 

 

Zacząłem od tarcz i klocków ...

Może wrzucę tutorial dla potomnych .

 

 

Zajrzałem do filtra w pompie ...wyjalem ... było trochę syfu ..

Ktoś podpowie coś na temat tego zaworu ?

Oraz odmy ?

Są rozbieralne i naprawialne ?

Ktoś podpowie coś na temat tego zaworu ?

Oraz odmy ?

Są rozbieralne i naprawialne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmiesz pokrywę zaworów i od spodu są 3śrubki rozkręcisz wyczyścisz i gotowe.n natomiast z tym zaworem jest trochę więcej roboty musisz wyjąć kolektor ssący i go wyczyścić z nagaru nalatującego oleju.chłopaki remontowali te zawory i wkręcali śruby w jego miejsce aby uzyskać maksymalny efekt doładowania do komory spalania ale nie polecam paru remontowali albo kupywało nowy motor.jest to drugie zabezpieczenie po wajpasie na turbiani aby upuścić nadmiar ciśnienia w razie przeładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko... wszystko już jasne...

 

 

Czyli to zwykły zawór upustowy ciśnienia doładowania.... zastanawiał mnie olej u jego podstawy....

 

Mam dodatkowy manometr który ktoś zamontował i turbo dmucha ok 1BAR...

 

Dzisiaj zakupiłem nowy manometr ... zacznę od sprawdzenia kompresji...

Wszak tylko 2 końcówki były (towar fajny bo polski) i muszę skoczyć i dokupić adapter do tego silnika... Świeca M10 skok gwintu 1.25

 

 

Orientujesz się jak sprawdzić dawkę paliwa na pompie wtryskowej?

da się wyjść do punktu zero, fabrycznego?


I jeszcze jedno pytanko ....

Porównałem pompy wtryskowe.... u kumpla siedzi na pompie dodatkowy czujnik?

 

Za co on odpowiada?

 

 

19ef79f5e140ec7fmed.jpg

a697f20cb1cc8e1f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa tylko na "kompie". Gdzie dajesz wtryski do roboty? Czujnik to chyba czujnik poziomu paliwa

 

Miałem postanowienie aby już nie pisać ale nie można wytrzymać jeśli się czyta wypowiedzi nieprzemyślane lub wiedza kolegów nie jest wystarczająca aby pomagać innym.

Kolego, jak się nie orientujesz to nie wprowadzaj kolegi aquater w błąd.

Co się dzieje, ostatnimi czasy są same błędne podpowiedzi. Nawet zwykłe nakrętki kół są owiane mitami nie mówiąc już o przednim napędzie gdzie sam doświadczyłem niewiedzy innych. O lince szybkościomierza też piszecie nie znając samochodu.

Nie piszczcie jeśli czegoś nie wiecie na pewno ! ! ! A tym bardziej nie wypisujcie bzdur ! ! !

 

A teraz do rzeczy. Opisywana poma wtryskowa TD w Terrano / Maverick jest mechaniczna więc ma regulację dawki paliwa na śrubie w korpusie. Opisywałem tę regulację w jednym z tematów - poszukaj w tematach Terrano, są nawet zdjęcia pompy i samej regulacji.

Strzałka na zdjęciu wskazuje potencjometr pompy wtryskowej - nie jest to czujnik poziomu paliwa.

 

Jesteś nowy na forum więc może nie wiesz jak szukać w wyszukiwaniach zaawansowanych więc podpowiadam.

Po zalogowaniu kliknij gwiazdkę obok pola wyszukiwania i w zaawansowanej wyszukiwarce, która się wyświetli wpisz moją nazwę użytkownika. Wtedy wyświetlą się moje wypowiedzi. Poszukaj starszych tematów związanych z układem paliwowym.

post-21823-0-32077200-1487667783_thumb.jpg

 

Jeśli chcesz aby koledzy pomagali nie myląc się w gąszczu Twoich pytań to uzupełnij swój profil o informacje odnośnie swojego samochodu:

  • rocznik,
  • rodzaj silnika2,7 TD czy 2,7 TDi bo to jest ważne.
  • nadwozie - 3 czy 5 drzwi

*********************************************************************

 

A teraz kilka słów do autora tematu:

Jeśli masz silnik 2,7TDi, a samochód z rocznika od 1996 roku to ja błędnie podpowiadam ale z powodu braku konkretnych informacji kierując się tylko wpisem pod Twoim awatarem (TD) jaki umieściłeś i w takim przypadku niesłusznie kolegę powyżej oceniłem. 

Piszesz, że zdjęcia zapożyczone i kolega ma dodatkowy zawór na pompie więc można wnioskować, że Ty masz TDI. Nie będziemy się za każdym razem pytać jaki masz silnik, najwyżej nie uzyskasz odpowiedzi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz uzupełniam.. moje auto to terrano 94r... silnik 27TD ... dzięki za pomoc ...

 

 

Tylko teraz jestem ciekaw ...

U mnie przy pompie jest brak tego czujnika ... u kolegi przy tym samym silniku jest ... z czego to wynika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz link do tematu o którym wcześniej pisałem.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104427-%C5%9Bruba-regulacji-dawki-paliwa-27-td/

 

Na forum jest jeszcze jeden mój temat o pompie dużo wcześniejszy ale teraz to i ja nie mogę go znaleźć.

 


Do swojego wpisu dodaj jeszcze rocznik samochodu i czy jest długi czy krótki. Toe dane dużo pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtrysków to zaczynam od rozrusznika i mierzenia kompresji ... następnie zrzut dekla, zajrzenie do odmy...

 

Dane uzupełniłem...

 

 

A orientuje się ktoś za ten czujnik paliwa w pompie odpowiada?

 

U mnie fabrycznie go nie ma.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala Ci olej uszczelnieniami, bagnetem, że obstawiasz zatknie odmy? Ale wyczyścić ją całą nie zaszkodzi.

Zawór bezpieczeństwa masz zaolejony, bo o ile dobrze pamiętam puszcza ciśnienie prawie przy 1 barze (14psi), a dolot napewno suchy nie jest. Albo  wykręć go i zaślep (korek calowy hydrauliczny) albo zmniejsz ciśnienie na cięgnie turbiny by wg wcześniej upuszczał spaliny.

Pompę prowdopodobnie już ktoś kręcił i dlatego kopci (bez zmiany dawki 1 bar raczej nieosiągalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waliło spod korka... Ale coś mi się wydaje że może odma tyłka daje.. druga sprawa to wtryski dam do sprawdzenia....

 

No i chyba pompa i turbo jest przestawione....

Bo w środku jest wskaźnik turbo oraz przelot zrobiony


Tak więc na chwilę obecną odszczurzanie...

 

-namierzyłem problem sprzęgłowy- małe pęknięcie przy wysprzęgliku na przewodzie elastycznym

- tarcze i klocki przód wymienione... będę musiał zapewne wrócić do łożysk gdyż jakiś baran za mocno skręcił luz łożyskowy...

 

-Kompresja wyszła dobra... wszak akumulator musiał umrzeć dość dawno.... brakowało mocy przy pomiarze ciśnienia... jutro dojedzie nowy.....

na wszystkich cylindrach wyszło po ok 29 BAR (mierzyłem na totalnie zimnym silniku.. na ciepłym zapewne skoczy powyżej 31

 

- wyjąłem wtryski i zamówiłem nowe końcówki.... Kumpel jest pompiarzem i jutro ogarnie....

- po montażu wtrysków (zapewne jutro wieczorem) zajrzę pod pokrywę zaworów w celu diagnozy odmy ...

 

-na koniec wywalam całkowicie EGR ( podciśnienia, przepustnica- w te miejsce pójdzie nowa flansza ... z tyłu wykorzystam miejsce i wrzucę termoparę w celu ustawienia poprawnej dawki... )

 

- zauważyłem że skończył się krzyżak na tylnym wale (jest rudy pył.. zatarcie na panewkach)

-poleci nowy układ wydechowy - fabryczny

 

 

Przy okazji diagnoza elektryki.... i różnych innym co się nawinie ....


mały tutorial z wymiany tarcz... Na zdjęciu widać podszlifowany klocek... miał malutkie zadziorki...

Tłoczki wyglądąły ok... Jak się cieplej zrobi wrzuci się z kwasówki, zaciski wypiaskuje i ocynkuje... do kompletu z łożyskami nowymi...

Na razie jest ok... nie ruszałem... bo szkoda żeby auto stało ... a ma jeździć

Edytowane przez aquater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serce rośnie jak się widzi kompleksowe odszczurzanie auta :)

 

Swoją drogą, przykra sprawa, że kupując praktycznie każde parunastoletnie auto, trzeba zacząć od wywalenia przejawów mechaniki ludowej zastosowanej przez poprzedników. Później już jest z górki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU tego nie było .... ktoś jedynie wydech przelotowy zrobił .... dołożył wskaźnik turbo i najrawdopodobniej zwiększył dawkę na pompie ... Bo turbo przestawione 2 zwoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego aquater

 

Miłe jest to, że dzielisz się z innymi swoimi relacjami z przeprowadzanych napraw ale ta relacja zdjęciowa z wymiany tarcz hamulcowych nie ma nic wspólnego z założonym przez Ciebie tematem więc robisz w ten sposób zamęt. Mógłbym to od razu usunąć z tematu ale wiem, że nikt tego nie lubi więc poczekam na decyzję moderatora albo administratora forum.

W poniższym temacie  

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/98401-przednie-piasty-luz-na-%C5%82o%C5%BCyskach/page-2

kol. PiotrOla już ten temat poruszał, a dodatkowo do załączonych zdjęć dodał od siebie opisy więc jak widzisz nie jesteś pierwszy. Poza tym już kilka razy były na forum takie relacje.

Jeśli chcesz to załóż nowy temat np. Wymiana tarcz hamulcowych lub Piasta przednia - demontaż  albo jeszcze inaczej ale żeby temat w czytelny sposób wskazywał co w danym temacie jest opisywane.

Tak zatytułowany temat będzie łatwy do odnalezienia w wyszukiwarce przez poszukujących takich informacji.

Miło też będzie żebyś dodał od siebie jakieś opisy wykonywanych czynności wtedy taka relacja będzie miała sens.

Nie powielaj też takich samych zdjęć jedynie z minimalnymi zmianami ujęcia bo tu nie chodzi tylko o ilość ale przede wszystkim o jakość całej relacji zdjęciowej.

 

W przyszłości nie pisz w temacie o wielu różnych rzeczach gdyż nie zostaną one odnalezione i w należyty sposób wykorzystane przez poszukujących wiedzy.

 

Jak powyżej napisałem zachęcam do założenia nowego tematu i dodania do zdjęć własnych opisów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założysz nowy temat z przeprowadzanej wymiany to podlinkuję go do działu

"Zrób to sam"

mieszczącego się po tym adresem:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/194-terrano/

 

 

Przy okazji prośba do Moderatorów lub Administratorów forum.

Zajrzałem teraz do działu "Zrób to sam" i podlinkowałem temat wymiany łożysk piast przednich jako poradnik i zauważyłem, że ilość odsłon tematów jest zastraszająco niska. Nie każdy, a właściwie mało kto tam zagląda gdyż ten dział nie jest bezpośrednio powiązany z działem Terrano.

Proponuję dodać temat przyklejony w dziale Terrano jako "Zrób to sam" Zamknięty aby nikt nie nic nie dopisywał, ma służyć jako link do głównego działu "Zrób to sam".

Poza tym są dwa tematy z serwisówkami i instrukcjami które wypadałoby połączyć. Niepotrzebnie są dwa takie same tematy tylko zwane inaczej:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/194-terrano/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85534-serwis%C3%B3wki-i-przydatne-linki-s%C4%85-tu/

 

Mogę w tych tematach zrobić porządek bo wiele linków już nie działa ale ktoś musi je połączyć w jeden temat najlepiej z tą drugą nazwą czyli:

SERWISÓWKI i przydatne linki są TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.. Orientuje się ktoś może gdzie dostanę podkładki miedziane wtrysków?

2 pod wtrysk i jedna do przelewu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj kol.  hugh_h

 

On kiedyś linkował stronę z podkładkami pod wtryskiwacze, może ma jeszcze ten adres. Ja też mam gdzieś ten adres ale nie jestem w stanie tego znaleźć. Mam zbyt wiele różnych informacji na komputerze odnośnie Terrano aby to teraz odnaleźć.

Możesz też popytać w warsztatach regenerujących pompy i wtryskiwacze. Ja takie podkładki kupowałem właśnie z takiego warsztatu.

Kupowałem też te podkładki w serwisie Nissana ale za te miedziane pod końcówki wtryskiwaczy płaciłem 8 zł./szt.


Pod przewody paliwowe te aluminiowe z otworkami gdzieś mam, oczywiście nowe.


A czy wiesz, że do wtryskiwacza są trzy różne podkładki?

 

1. Aluminiowa - przelewowa przy ZEXEL

2. Miedziana zwykła pod korpus wtryskiwacza.

3. Miedziana karbowana pod końcówkę wtryskiwacza - tzw. termiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedziane były bodajże w oryginale. ja też miałem pierwsze przelewowe podkładki z miedzi.

 

Z lewej miedziane z prawej aluminiowe.

post-21823-0-64946800-1487938634_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru nie mam bo nigdy nie szukałem po numerze ale z tymi większymi miedzianymi nie ma najmniejszego problemu. Poszukaj odpowiedniej średnicy i grubości w sklepach motoryzacyjnych. To raczej są typowe podkładki.

 

post-21823-0-52373600-1487947612_thumb.jpg

 

Na zdjęciu są zwymiarowane podkładki używane więc średnice mogą się minimalnie różnić ze względu na istniejący zgniot podkładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...