Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k12] Szarpie podczas dodawania gazu przy wjeździe pod górkę


miramar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jest teraz jakas różnica w odglosie pracy silnika jak sobie pracuje na wolnych obrotach, że jest ciszej itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie zielony "+" poleciał na konto @miramar - za rzeczowy opis zakończenia sytuacji /awarii.

Gdyby wszyscy tak robili - tematów byłoby o połowę mniej!

 

Brawo! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest teraz jakas różnica w odglosie pracy silnika jak sobie pracuje na wolnych obrotach, że jest ciszej itp?

Nie, tutaj absolutnie nic się nie zmieniło. Jak tylko napisaliście mi o luzach zaworowych to zacząłem sobie trochę o tym czytać. I fakt, jednym z najczęstszych objawów jest właśnie klekot na wolnych obrotach, ale okazało się, że nie tylko. Zresztą taki tekst znalazłem:

 

Najczęściej występujące objawy nieszczelności zaworów to:

 

1. Przy całkowicie sprawnym układzie zapłonowym i prawidłowo ustawionym zapłonie „strzały w gaźniku” lub w kolektorze ssącym silnika wysokoprężnego oraz, przy dużym zużyciu zaworu i gniazda – pojawianie się spalin w układzie ssącym silnika.

 

2. Charakterystyczny odgłos, słyszalny wyraźnie w układzie wydechowym, a przy bardzo zużytych zaworach wydechowych także sączenie się niedopalonego paliwa z rury wydechowej oraz - w silniku benzynowym - zapalanie się co jakiś czas resztek paliwa w tłumikach.

 

3. Bardzo silne rozgrzewanie się kolektora wydechowego i rury, łączącej go z pierwszym tłumikiem.

 

4. „Kłapanie zaworów” wyraźnie słyszane przy pracy na wolnych obrotach, świadczące o zbyt dużych luzach zaworowych, wynikających ze zużycia trzonków zaworów, krzywek i popychaczy rozrządu.

 

Po zauważeniu choćby jednego z powyższych objawów trzeba dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Niższe ciśnienie, niż nominalne, może świadczyć także albo o niepełnym otwieraniu się zaworów ssących, albo o dużym zużyciu grupy tłok - pierścienie - cylinder. Dlatego ostateczne zdiagnozowanie usterki może nastąpić dopiero po sprawdzeniu prawidłowości regulacji zaworów.

 

Prawdopodobnie to zależy jakie zawory są rozregulowane. U mnie to były - tak jak napisałem powyżej - zawory wylotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie również + za wyjaśnienie. I tylko dodam od siebie, że luz na wydechowy zaworach zmniejsza się z powodu za ubogiej mieszanki. Winna źle wyregulowana instalacja lpg lub/i niedomagające wtryski/reduktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...