heckler1 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Tofu, pytanie trochę z innej beczki, widzę że jesteś z Kraku i w dodatku oblatany w temacie, gdzie serwisujesz swojego Nissana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 11 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Najpierw zrób z 10000 km, a potem pisz czy pomogło. Ja też kiedyś byłem zafascynowny, że udało mi się znaleźć przyczynę w nierównej pracy tłoczków. Najpierw kupiłem zestaw naprawczy tłoczków na trochę pomogło, potem wymieniłem całe nowe zaciski. Na początku było dobrze, ale po przejechaniu ok 6000km okazało się, że drgania powróciły i przyczyną były wcale nie tłoczki tylko piasty przednie. Obecnie zrobiłem 60000 km i drgań nie ma więc mogę powiedzieć, że przyczyna została znaleziona z pomocą Ryby382. Jeszcze jedno nie mów że ASO tego nie robi bo wiem, że oni zawsze sprawdzają pracę tłoczków, a jeśli nie chodzą w miarę równo to najpierw jest kilka prób rozruszania ich i zazwyczj to pomaga jeśli nie to wymiana zacisku. Mają nawet dobry sprzęt do rozruszania cylinderków, gdzie nie trzeba wymieniać zestawów naprawczych tak jak w warunkach domowych. Drażni mnie to że na zacisk hamulcowy mówisz ,,kopyto" 1. Wymieniłeś główną przyczynę drgania koła przy hamowaniu czyli kopyto (zacisk przedni hamulca) na nowe, komplet naprawczy na pewno by wystarczył ale pewnie miałeś wżery na cylinderkach lub też krzywe cylinderki, więc czekała cię wymiana całości. 2. Jeżeli przyszedł czas na wymianę piast przednich tak jak na naprawę lub też wymianę kopyta to przyszedł i już. Nic nie jest wieczne, a drgania jak sam napisałeś ustąpiły od razu po wymianie zacisków hamulca przedniego na nowe więc sam wiesz co było przyczyną (PODSTAWOWĄ !!!). 3.ASO nie wiem czy jest lepsze od Ryby382? Sam chwalisz osobę która dochodzi do skutków problemu a zarazem chwalisz ASO które tylko mechanicznie ten problem usuwa ale nigdy by na to nie wpadło. PO CO IM NARZĘDZIA JAK I TAK NIE WIEDZĄ SKĄD JEST PRZYCZYNA AWARII ?? Reasumując - PROSZĘ SPRAWDZIĆ W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI PRAWIDŁOWĄ PRACĘ CYLINDERKÓW W ZACISKU HAMULCA PRZEDNIEGO (KOPYCIE) ...później szukać przyczyn w innych miejscach. Zaoszczędzi wam to dużo czasu oraz pieniędzy ale przede wszystkim nerwów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 wita sory ze nie na tema ale potrzebuje szybkiej rady mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest witam sory ze nie na temat ale potrzebuje szybkiej rady mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 wita sory ze nie na tema ale potrzebuje szybkiej rady mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest witam sory ze nie na temat ale potrzebuje szybkiej rady mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest Wyciek pochodzi z nieszczelnego intercoolera kapiącego na pokrywę zaworów. Stąd wypełnione olejem miejsca przy tych czujnikach. Ja ostatnio umyłem silnik bo już na to patrzeć nie mogłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witajcie, po sprzedaży peugeota 307 kombi, zakupiłem x-traila (2,2 dci z 2003 r.) Jestem zadowolony, ale mam pytanie do Was, a mianowicie: 1) odczuwam drgania (wibracje) kierownicy w przedziale 90-120 (to jest znacznie odczuwalne, ale kierownic a jakoś drastycznie nie bije w lewo i w prawo, ale to czuć ... i lekko widać... - nadmienię, że koła wyważone (2x) i nawet przekładałem przód na tył oraz luzów na drążkach i w zawieszeniu nie ma sprawdzone u mechaniora i stacji diagnostycznej ... ). Czy układ jezdny jest tak wrażliwy w tym modelu? Czy może opony do d... ? Martwić się tym? 2) Mam opony 215/70/R15 - czy w moim samochodzie takie mogą być? Czytałem, ze inne są zalecane 215/65/R16 ? - moze to przyczyna lekkich wibracji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witajcie, po sprzedaży peugeota 307 kombi, zakupiłem x-traila (2,2 dci z 2003 r.) Jestem zadowolony, ale mam pytanie do Was, a mianowicie: 1) odczuwam drgania (wibracje) kierownicy w przedziale 90-120 (to jest znacznie odczuwalne, ale kierownic a jakoś drastycznie nie bije w lewo i w prawo, ale to czuć ... i lekko widać... - nadmienię, że koła wyważone (2x) i nawet przekładałem przód na tył oraz luzów na drążkach i w zawieszeniu nie ma sprawdzone u mechaniora i stacji diagnostycznej ... ). Czy układ jezdny jest tak wrażliwy w tym modelu? Czy może opony do d... ? Martwić się tym? 2) Mam opony 215/70/R15 - czy w moim samochodzie takie mogą być? Czytałem, ze inne są zalecane 215/65/R16 ? - moze to przyczyna lekkich wibracji ? Moim zdaniem na 90%przyczyną drżenia kierownicy jest uszkodzona opona(opony). Rozmiar podanych opon jest taki jaki montowano w tych autach i nie ma on znaczenia na drżenie kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 drżenie - takie wibracje czuć, ale na oko to aż taqk widzialne nie jest, zastanawiam się, czy x-trail przypadkiem tak nie ma, że czuć bardziej niż w innych autach wibracje przenoszone przez układ kierowniczy? Opony są na pewno twardsze niż miałem w peugeocie ... ps. piotrek dzięki za opinię, czekam na następne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BoloYoung Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 witam. Według moich obserwacji x-trail z tych roczników jest głośny ale nie powinien drgać, przynajmniej w moim nie ma nic takiego czy to na niskich, czy wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Witam, Mialem podobny problem, ale pojechalem do uznanego wulkanizatora w okolicy aby sprawdzil wywazenie i stan opon. Okazalo sie ze jedna z nich byla zle osadzona na feldze (wystarczylo nieco ja przesunac). Druga felga byla nieco skrzywiona i wymagala kilku uderzen mlotem. Wulkanizator zalecil jeszcze sprawdzenie zbieznosci (poprawiono) i kontrole zawieszenia(wszystko bylo jak nalezy) . Po tych czynnosciach zadnych drgan i auto idzie jak po sznurku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 i mnie powodem drgań były zużyty i pokrzywiony układ hamulcowy z przodu - tarcze i hamulce. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 i mnie powodem drgań były zużyty i pokrzywiony układ hamulcowy z przodu - tarcze i hamulce. Po wymianie wszystko wróciło do normy. ` Tak..Tylko drżenie kierownicy od układu hamulcowego ujawnia sie dopiero przy hamowaniu. Jak sie nie hamuje nic drżec nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Dokładnie. Kiedyś kupiłem passata od handlarza z tarczami rozwarstwionymi i pokrzywionymi tak, że mechaniory jeszcze czegoś takiego nie widzieli. I drania występowały tylko przy hamowaniu. Może być też, że felgi aluminiowe (nie napisałeś jakie felgi masz) są nieoryginalne i brak im pierścieni centrujących. To właśnie objawia się przy ok 80 km/h i ustępuje powyżej 120-140km/h gdzie prędkość obrotowa koła jest tak duża, że nie ma to znaczenia (brak centryczności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Może być też, że felgi aluminiowe (nie napisałeś jakie felgi masz) są nieoryginalne i brak im pierścieni centrujących. To właśnie objawia się przy ok 80 km/h i ustępuje powyżej 120-140km/h gdzie prędkość obrotowa koła jest tak duża, że nie ma to znaczenia (brak centryczności) Gniazda mocujace srub wystarcząjaco precyzyjne centruja felge z piastą . Nie ma to znaczenia czy felga jest orginalna lub nie. Nieorginalna felga nie ma wpływu na drgania ,ktore przenosza sie na kierownicę. Natomiast jak ktos zakłada felge z większym otworem i koło nie opiera sie na piaście wisząc na srubach-jest to czynnośc skrajnie nieodpowiedzialna! Cały ciężar statyczny i dynamiczny samochodu jest przenoszony na sruby co grozi po prostu urwaniem koła w czasie jazdy! Majac nieorginalne felgi z wiekszym otworem na piastę,nalezy do nich dokupic pierscienie redukcyjne ,ktore musza być bardzo dokładnie spasowane .Felga musi opierac sie na piascie bez luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Zwykle właśnie felga nieoryginalna ma uniwersalny większy otwór. A czy na kierownicy czuć? na samochodzie na pewno! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 dzięki za odpowiedzi, mam felgi stalowe ... tak jak pisałem wyżej od ok 100 km/h czuć lekkie wibracje na kierownicy, to nie jest tak, że kierownica lata w lewo i w prawo jakby chciała mi w ryja dać po prostu są odczuwalne wibracje ... czyli stawiamy na opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opony, potem felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opony, potem felgi. oki - a tak w ogóle nie jest też tak, że w x-tarilu czuć takie lekkie wibracje powyżej danej prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2011 W żadnym samochodzie nie powinno tak być. Nawet w takich, gdzie opony mają naprawdę duży terenowy bieżnik. Najwyżej będzie głośniejszy. Często też się zdarza, że felga jest krzywa i to nie zawsze w pionie, lecz w poziomie rownież. Wulkanizator tylko zmieni opony i wyważy, ale żadko który zakłada na przyrząd samą felgę aby ją sprawdzić. No, chyba że o to poprosimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 co moze być przyczyną tych drgań oprócz opon i felg? czy na drgania kierownicy mogą mieć też wpływ tyle opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 (edytowane) Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w złym stanie. Objawy drgania w pewnym stopniu ułatwiają identyfikację problemu. Jeśli drgania występują podczas jazdy ze stałą prędkością lub w trakcie jazdy na luzie, przyczyną są źle wyważone koła. Jeśli ponowne wyważenie nie zlikwidowało drgań przyczyną będzie zniekształcona lub uszkodzona opona lub też felga. Tę możliwość można w prosty sposób sprawdzić, zakładając na próbę inne koło. Jeśli drgania są wyczuwalne tylko w trakcie przyspieszania to ich przyczyną jest uszkodzony układ napędowy. Należy sprawdzić stan przegubów napędowych. Niestety większość przypadków można usunąć jedynie poprzez wymianę uszkodzonych części na nowe. Jeśli drgania występują podczas hamowania to ich przyczyną są krzywe tarcze hamulcowe. Tego typu usterka jest łatwa do rozpoznania, gdyż drgania nasilają się podczas hamowania z dużych prędkości. Drgania kierownicy mogą powodować również luzy na sworzniach, na drążkach kierowniczych lub zużytych tulejach metalowo-gumowych wahaczy. Tylne opony nie. Najwyżej odczujesz jakby bujanie samochodem przy niejszych prędkościach. Edytowane 12 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 wymieniłem opony na nowe. neistety drgania pozostaly, wywazenie ok.nie widac co by powodowało te drgania spostrzeżenia po trasie: niestety, ale nadal mam problem z drganiem kierownicy: opony nowe zalozone - felgi ok, pozniej kola wywazone i bark luzów na podzespołach, a przy predkosci od 120 drży raz mocniej raz mniej ... a czasem prawie wcale, ale co do zasady rży dość mocno - na autostradzie to wkurza poza tym czuje jakby nogi mi też latały ... drży przód samochodu ... co sprawdzić, jak tego się pozbyć, brak mi pomysłów ... proszę o radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 u mnie drgania spowodowane były brakiem pierścieni centrujących na piaście, felgi mam nieoryginalne, otwór w feldze był ciut większy niż średnica piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) ooo to może jakaś wskazówka, powiedz mi zatem jak to naprawić i jaki przybliżony koszt tej operacji? Dużo z tym roboty? Dzięki z góry ps. a drga tylko od 120 w zwyż... to własnie moze być taki objaw? Edytowane 19 Marca 2012 przez oguh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 drgania miałem od 120 w zwyż. A jakie masz felgi? Bo jeśli oryginały to nie potrzeba pierścieni centrujących! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 właśnie nie wiem jakie mam felgi ... rozmiar opon 215/70/15 ... ale podpowiem mechanikowi, bo ten mi kazqal opony zmienić, wyważać, wsio juz robiłem, luzów nie ma nigdzie w zawieszeniu i pomysly mi sie skończyły a na autostradzie przy wiekszych predkosciach trzesie sie wsio ... jak sprawdzic jakie mam felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.