Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tofu,

pytanie trochę z innej beczki, widzę że jesteś z Kraku i w dodatku oblatany w temacie, gdzie serwisujesz swojego Nissana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Najpierw zrób z 10000 km, a potem pisz czy pomogło. Ja też kiedyś byłem zafascynowny, że udało mi się znaleźć przyczynę w nierównej pracy tłoczków. Najpierw kupiłem zestaw naprawczy tłoczków na trochę pomogło, potem wymieniłem całe nowe zaciski. Na początku było dobrze, ale po przejechaniu ok 6000km okazało się, że drgania powróciły i przyczyną były wcale nie tłoczki tylko piasty przednie. Obecnie zrobiłem 60000 km i drgań nie ma więc mogę powiedzieć, że przyczyna została znaleziona z pomocą Ryby382. Jeszcze jedno nie mów że ASO tego nie robi bo wiem, że oni zawsze sprawdzają pracę tłoczków, a jeśli nie chodzą w miarę równo to najpierw jest kilka prób rozruszania ich i zazwyczj to pomaga jeśli nie to wymiana zacisku. Mają nawet dobry sprzęt do rozruszania cylinderków, gdzie nie trzeba wymieniać zestawów naprawczych tak jak w warunkach domowych. Drażni mnie to że na zacisk hamulcowy mówisz ,,kopyto"

 

1. Wymieniłeś główną przyczynę drgania koła przy hamowaniu czyli kopyto (zacisk przedni hamulca) na nowe, komplet naprawczy na pewno by wystarczył ale pewnie miałeś wżery na cylinderkach lub też krzywe cylinderki, więc czekała cię wymiana całości.

 

2. Jeżeli przyszedł czas na wymianę piast przednich tak jak na naprawę lub też wymianę kopyta to przyszedł i już. Nic nie jest wieczne, a drgania jak sam napisałeś ustąpiły od razu po wymianie zacisków hamulca przedniego na nowe więc sam wiesz co było przyczyną (PODSTAWOWĄ !!!).

 

3.ASO nie wiem czy jest lepsze od Ryby382? Sam chwalisz osobę która dochodzi do skutków problemu a zarazem chwalisz ASO które tylko mechanicznie ten problem usuwa ale nigdy by na to nie wpadło. PO CO IM NARZĘDZIA JAK I TAK NIE WIEDZĄ SKĄD JEST PRZYCZYNA AWARII ?? :D

 

Reasumując - PROSZĘ SPRAWDZIĆ W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI PRAWIDŁOWĄ PRACĘ CYLINDERKÓW W ZACISKU HAMULCA PRZEDNIEGO (KOPYCIE) ...później szukać przyczyn w innych miejscach. Zaoszczędzi wam to dużo czasu oraz pieniędzy ale przede wszystkim nerwów. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wita sory ze nie na tema ale potrzebuje szybkiej rady

mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest

 

witam sory ze nie na temat ale potrzebuje szybkiej rady

mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wita sory ze nie na tema ale potrzebuje szybkiej rady

mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest

 

witam sory ze nie na temat ale potrzebuje szybkiej rady

mam wyciek oleju na pokrywie od zaworów na srodku koło jakiegos czujnika mógł by mi ktos powiedziec co to jest

 

Wyciek pochodzi z nieszczelnego intercoolera kapiącego na pokrywę zaworów. Stąd wypełnione olejem miejsca przy tych czujnikach. :) Ja ostatnio umyłem silnik bo już na to patrzeć nie mogłem. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

 

po sprzedaży peugeota 307 kombi, zakupiłem x-traila (2,2 dci z 2003 r.) :) Jestem zadowolony, ale mam pytanie do Was, a mianowicie:

 

1) odczuwam drgania (wibracje) kierownicy w przedziale 90-120 (to jest znacznie odczuwalne, ale kierownic a jakoś drastycznie nie bije w lewo i w prawo, ale to czuć ... i lekko widać... - nadmienię, że koła wyważone (2x) i nawet przekładałem przód na tył oraz luzów na drążkach i w zawieszeniu nie ma sprawdzone u mechaniora i stacji diagnostycznej ... ). Czy układ jezdny jest tak wrażliwy w tym modelu? Czy może opony do d... ? Martwić się tym?

 

2) Mam opony 215/70/R15 - czy w moim samochodzie takie mogą być? Czytałem, ze inne są zalecane 215/65/R16 ? - moze to przyczyna lekkich wibracji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

po sprzedaży peugeota 307 kombi, zakupiłem x-traila (2,2 dci z 2003 r.) :) Jestem zadowolony, ale mam pytanie do Was, a mianowicie:

 

1) odczuwam drgania (wibracje) kierownicy w przedziale 90-120 (to jest znacznie odczuwalne, ale kierownic a jakoś drastycznie nie bije w lewo i w prawo, ale to czuć ... i lekko widać... - nadmienię, że koła wyważone (2x) i nawet przekładałem przód na tył oraz luzów na drążkach i w zawieszeniu nie ma sprawdzone u mechaniora i stacji diagnostycznej ... ). Czy układ jezdny jest tak wrażliwy w tym modelu? Czy może opony do d... ? Martwić się tym?

 

2) Mam opony 215/70/R15 - czy w moim samochodzie takie mogą być? Czytałem, ze inne są zalecane 215/65/R16 ? - moze to przyczyna lekkich wibracji ?

 

 

Moim zdaniem na 90%przyczyną drżenia kierownicy jest uszkodzona opona(opony).

Rozmiar podanych opon jest taki jaki montowano w tych autach i nie ma on znaczenia na drżenie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drżenie - takie wibracje czuć, ale na oko to aż taqk widzialne nie jest, zastanawiam się, czy x-trail przypadkiem tak nie ma, że czuć bardziej niż w innych autach wibracje przenoszone przez układ kierowniczy? Opony są na pewno twardsze niż miałem w peugeocie ...

 

ps. piotrek dzięki za opinię, czekam na następne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BoloYoung

witam.

Według moich obserwacji x-trail z tych roczników jest głośny ale nie powinien drgać, przynajmniej w moim nie ma nic takiego czy to na niskich, czy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mialem podobny problem, ale pojechalem do uznanego wulkanizatora w okolicy aby sprawdzil wywazenie i stan opon. Okazalo sie ze jedna z nich byla zle osadzona na feldze (wystarczylo nieco ja przesunac). Druga felga byla nieco skrzywiona i wymagala kilku uderzen mlotem. Wulkanizator zalecil jeszcze sprawdzenie zbieznosci (poprawiono) i kontrole zawieszenia(wszystko bylo jak nalezy) . Po tych czynnosciach zadnych drgan i auto idzie jak po sznurku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie powodem drgań były zużyty i pokrzywiony układ hamulcowy z przodu - tarcze i hamulce. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie powodem drgań były zużyty i pokrzywiony układ hamulcowy z przodu - tarcze i hamulce. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

`

 

Tak..Tylko drżenie kierownicy od układu hamulcowego ujawnia sie dopiero przy hamowaniu.

Jak sie nie hamuje nic drżec nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Kiedyś kupiłem passata od handlarza z tarczami rozwarstwionymi i pokrzywionymi tak, że mechaniory jeszcze czegoś takiego nie widzieli.

I drania występowały tylko przy hamowaniu.

Może być też, że felgi aluminiowe (nie napisałeś jakie felgi masz) są nieoryginalne i brak im pierścieni centrujących. To właśnie objawia się przy ok 80 km/h i ustępuje powyżej 120-140km/h gdzie prędkość obrotowa koła jest tak duża, że nie ma to znaczenia (brak centryczności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też, że felgi aluminiowe (nie napisałeś jakie felgi masz) są nieoryginalne i brak im pierścieni centrujących. To właśnie objawia się przy ok 80 km/h i ustępuje powyżej 120-140km/h gdzie prędkość obrotowa koła jest tak duża, że nie ma to znaczenia (brak centryczności)

 

Gniazda mocujace srub wystarcząjaco precyzyjne centruja felge z piastą .

Nie ma to znaczenia czy felga jest orginalna lub nie.

Nieorginalna felga nie ma wpływu na drgania ,ktore przenosza sie na kierownicę.

Natomiast jak ktos zakłada felge z większym otworem i koło nie opiera sie na piaście wisząc na srubach-jest to czynnośc skrajnie nieodpowiedzialna!

Cały ciężar statyczny i dynamiczny samochodu jest przenoszony na sruby co grozi po prostu urwaniem koła w czasie jazdy!

Majac nieorginalne felgi z wiekszym otworem na piastę,nalezy do nich dokupic pierscienie redukcyjne ,ktore musza być bardzo dokładnie spasowane .Felga musi opierac sie na piascie bez luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi, mam felgi stalowe ... tak jak pisałem wyżej od ok 100 km/h czuć lekkie wibracje na kierownicy, to nie jest tak, że kierownica lata w lewo i w prawo jakby chciała mi w ryja dać :P po prostu są odczuwalne wibracje ... czyli stawiamy na opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony, potem felgi.

 

oki - a tak w ogóle nie jest też tak, że w x-tarilu czuć takie lekkie wibracje powyżej danej prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym samochodzie nie powinno tak być. Nawet w takich, gdzie opony mają naprawdę duży terenowy bieżnik. Najwyżej będzie głośniejszy.

Często też się zdarza, że felga jest krzywa i to nie zawsze w pionie, lecz w poziomie rownież. Wulkanizator tylko zmieni opony i wyważy, ale żadko który zakłada na przyrząd samą felgę aby ją sprawdzić. No, chyba że o to poprosimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

co moze być przyczyną tych drgań oprócz opon i felg? czy na drgania kierownicy mogą mieć też wpływ tyle opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest w złym stanie. Objawy drgania w pewnym stopniu ułatwiają identyfikację problemu.

Jeśli drgania występują podczas jazdy ze stałą prędkością lub w trakcie jazdy na luzie, przyczyną są źle wyważone koła. Jeśli ponowne wyważenie nie zlikwidowało drgań przyczyną będzie zniekształcona lub uszkodzona opona lub też felga. Tę możliwość można w prosty sposób sprawdzić, zakładając na próbę inne koło.

 

Jeśli drgania są wyczuwalne tylko w trakcie przyspieszania to ich przyczyną jest uszkodzony układ napędowy. Należy sprawdzić stan przegubów napędowych. Niestety większość przypadków można usunąć jedynie poprzez wymianę uszkodzonych części na nowe.

Jeśli drgania występują podczas hamowania to ich przyczyną są krzywe tarcze hamulcowe. Tego typu usterka jest łatwa do rozpoznania, gdyż drgania nasilają się podczas hamowania z dużych prędkości.

Drgania kierownicy mogą powodować również luzy na sworzniach, na drążkach kierowniczych lub zużytych tulejach metalowo-gumowych wahaczy.

Tylne opony nie. Najwyżej odczujesz jakby bujanie samochodem przy niejszych prędkościach.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem opony na nowe. neistety drgania pozostaly, wywazenie ok.nie widac co by powodowało te drgania :(

 

spostrzeżenia po trasie:

 

niestety, ale nadal mam problem z drganiem kierownicy: opony nowe zalozone - felgi ok, pozniej kola wywazone i bark luzów na podzespołach, a przy predkosci od 120 drży raz mocniej raz mniej ... a czasem prawie wcale, ale co do zasady rży dość mocno - na autostradzie to wkurza poza tym czuje jakby nogi mi też latały ... drży przód samochodu ... co sprawdzić, jak tego się pozbyć, brak mi pomysłów ... proszę o radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie drgania spowodowane były brakiem pierścieni centrujących na piaście, felgi mam nieoryginalne, otwór w feldze był ciut większy niż średnica piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo to może jakaś wskazówka, powiedz mi zatem jak to naprawić i jaki przybliżony koszt tej operacji? Dużo z tym roboty? Dzięki z góry :)

 

ps. a drga tylko od 120 w zwyż... to własnie moze być taki objaw?

Edytowane przez oguh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgania miałem od 120 w zwyż. A jakie masz felgi? Bo jeśli oryginały to nie potrzeba pierścieni centrujących!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie wiem jakie mam felgi ... rozmiar opon 215/70/15 ... ale podpowiem mechanikowi, bo ten mi kazqal opony zmienić, wyważać, wsio juz robiłem, luzów nie ma nigdzie w zawieszeniu i pomysly mi sie skończyły a na autostradzie przy wiekszych predkosciach trzesie sie wsio ...

 

jak sprawdzic jakie mam felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...