heckler1 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 to jest proste, sam sprawdzisz. Podnieś auto, odkręć koło (zdejmij wszystkie nakrętki), doćiśnij koło do piasty mocno uburącz i spróbuj poprzesuwać koło na boki ( w lewo prawo) cały czas je dociskając, nie powinno być żadnego luzu. Jeśli jest luz to albo brakuje ci pierścienia, albo jest dobrany zły rozmiar (tego pierścienia). Pierścień centrujący to jest taka malutka plastikowa opaska nakładana na piastę, możesz też ściągnąc koło i zaglądnąc czy ona tam jest. Popatrz w googlach na jakieś zdjęcia poglądowe, żebyś wiedział czego szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 niby luzu nie ma, ale mechanik ma sprawdzić bo sam sobie nie ufam., Rozmawiałem z nim wczesniej i mówi, ze na bank mam oryginalne felgi stalowe ... jesli luzu nie ma, wyważenie ok, nie ma luzów w zawieszeniu, opony nowe - to gdzie tkwi problem macie jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 oguh - poczytaj to, może coś Ci się przyda. http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/drgania.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 oguh - poczytaj to, może coś Ci się przyda. http://www.vectra-un...dy/drgania.html wydrukowałem i dam mechanikowi Dzięki - to na pewno jakiś trop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 A jak zmieniałeś opony, to kazałeś wulkanizatorowi sprawdzić najpierw felgi? Często się zdarza, że felgi są krzywe, mają bicia boczne - w poziomie, lub promieniowe - w pionie. Jak zalożysz opony i wyważysz je, to i tak nie zlikwidujesz bicia felg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 A jak zmieniałeś opony, to kazałeś wulkanizatorowi sprawdzić najpierw felgi? Często się zdarza, że felgi są krzywe, mają bicia boczne - w poziomie, lub promieniowe - w pionie. Jak zalożysz opony i wyważysz je, to i tak nie zlikwidujesz bicia felg. no właśnie felg nie sprawdzał, ale też nie mówił, że są krzywe, są koła całe wyważone i jest 0 do 0, a to nie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 (edytowane) Wyważeniem nie zlikwidujesz krzywizny felgi lub jej podbicia. Dobry wulkanizator, po demontażu starej opony, szczotką drucianą na wiertarce czyści wewnętrzne strony felgi - tam gdzie przylegała opona, lub zakłada ponownie felgę na przyrząd, puszcza ją w ruch i czyści np. za pomocą papieru sciernego. Następnie gdy felga się kręci, to za pomocą jakiegoś drewienka, kredy sprawdza, czy odległości felgi od maszyny są takie same. Gdy felga jest w ruchu, to widać jej bicia. Edytowane 20 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Wyważeniem nie zlikwidujesz krzywizny felgi lub jej podbicia. Dobry wulkanizator, po demontażu starej opony, szczotką drucianą na wiertarce czyści wewnętrzne strony felgi - tam gdzie przylegała opona, lub zakłada ponownie felgę na przyrząd, puszcza ją w ruch i czyści np. za pomocą papieru sciernego. Następnie gdy felga się kręci, to za pomocą jakiegoś drewienka, kredy sprawdza, czy odległości felgi od maszyny są takie same. Gdy felga jest w ruchu, to widać jej bicia. dzieki, zawsze coś nowego się dowiem ... muszę to sprawdzić, bo jazda na autostradzie nie sprawia przyjemności ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Ja u siebie tak sprawdzałem. Te które biły, dawałem na tył, lub całkowicie przeznaczałem je do opon zimowych. Wiadomo, że w zimę tak szybko się nie jeździ, więc mogły być i sie toczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Ja u siebie tak sprawdzałem. Te które biły, dawałem na tył, lub całkowicie przeznaczałem je do opon zimowych. Wiadomo, że w zimę tak szybko się nie jeździ, więc mogły być i sie toczyć. Przekladanie kól nie pomoże. Drżenie auta w czasie jazdy nie zawsze powoduja koła. Moze byc naprawde jeszcze wiele przyczyn. Np. -uszkodzone koło dwumasowe -uszkodzony wal napedowy lub jego łaczniki,podpory -zerwana poduszka silnika lub skrzyni biegów -uszkodzony układ kierowniczy -uszkodzone lub wyrobione wachacze trzeba poddac auto bardzo gruntownemu przegladowi z kanału lub podnosnika sprawdzajac po kolei wszystkie elementy moga miec wpływ na drgania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Piotrek ... luzów na zawieszeniu nie ma (wahacze itd. ok), koło dwumasowe działa ok, wał napędowy -jak wyłaczę napęd również drga a więc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Piotrek ... luzów na zawieszeniu nie ma (wahacze itd. ok), koło dwumasowe działa ok, wał napędowy -jak wyłaczę napęd również drga a więc ... "Diabel tkwi w szczegółach" Pisze ,ze nie ma luzów w zawieszeniu a sie pytam w jaki sposob to zostało stwierdzone?Bo jesli ktos wszedl pod auto i reką szarpał np.za drążki -to taka diagnoza jest nic nie warta.Nalezy pojechać na stacje diagnostyczną ,która ma tzw"szarpaki"Wtedy najwiecej mozna sie dowiedziec czy faktycznie sa luzy lub nie.I tez to nie będzie w 100%pewna diagnoza ,gdyz faktyczny stan niektorych elementów zawieszenia można zdiagnozowac dopiero po odpieciu od reszty.A komu zechce sie odpinać wachacze ,drążki?? Tak samo kolo dwumasowe-na jakiej podst. jestes pewny ,ze kolo dwumasowe jest dobre??O ile sie nie myle auto kupiles używane.Z kad mozesz wiedziec czy dwumasa nie była wymieniana lub regenerowana??Koszt nowego kola dwumasowego to pare tysiecy zlotych.Regeneracje mozna zrobic juz za 300-500 zl.Aby regenerowana dwumasa dobrze chodziła ,naprawde potrzeba duzej precyzji .A to wymaga i czasu i pieniedzy.Jak poprzedni własciciel "przyoszczedził"i dwumasa po regeneracji nie była wyważana lub zrobione to nie dokładnie -to auto bedzie sie trzasło jak w gorączce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 ...u mnie zblokowały się klocki z tyłu. Przeczyściłem i wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 okazuje się, ze dopiero czwarty warsztat wyważył mi koła ok! teraz powyzej 120 lekkie wibracje, ale spowodowane są tym, iż mam lekkie bicie na prawej tylnej feldze, już szukam innej - nowej ... i licze że teraz będzie bardzo okis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2012 Sam się oguh przekonałeś, że warsztat a "warsztat", jak i mechanik a "mechanik" - to dwa skrajne pojęcia. Cieszę się, że Ci się w końcu udało, oraz tym że ponownie potwierdziły się moje przypuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Oguh, szkoda że wcześniej nie wspomniałem o dobrym wyważeniu, osobiście długo szukałem warsztatu z dobrymi (nieprzechodzonymi i w miarę nowoczesnymi) maszynami do wyważania. Wcześniej ile razy bym u siebie na wsi nie wyważył za każdym razem miałem bicie, raz pojechałem do dobrego wulkanizatora (dalej ode mnie i znacznie drożej niestety) i problem jak ręką odjął. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 heckler, ale ja wyważenie odrzucałem, byłem u trzech różnych wulkanizatorów w różnych miastach i zawsze niby ok. Dopiero teraz jest ok. No prawie ok, dop jak wymienię felgę będzie miód mailna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Witajcie, podłączam się pod temat co by nie tworzyć nowego... W skrócie:Jadąc 60/100/140km/h nagle potworne bicie kierownicy z prawej strony... bez hamowania...jak zahamuję to bicie narasta coraz bardziej, teraz tak, krzywa tarcza? Czy wymienić całe zestawy w zacisku, mam tu na myśli nowe tłoczki i uszczelniacze? Dzięki za szybką odpowiedź ponieważ jest to irytujące... koła wyważone, powietrze po równo, raz jest ok, raz bije jak szalone ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 może półośki? - przeguby... wibruje mocniej jak przyśpieszasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Tak, wibruje tak jak by bicie prawo lewo bardzo szybkie że kierownicą trzepie na boki, ostatnio wymieniane łączniki stabilizatora te pionowe krótkie, miałem przegląd robiony w piątek i wszystko w normie poza poprawą ręcznego... już sam nie wiem... 210zł komplet do naprawy 4x tłoczki i uszczelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek999 Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 witam,w moim x-trail 2006 2.2 diesel mam drganie na kierownicy i w zasadzie przenosi sie na cale auto podczas jazdy od ok 80km/h w gore. gdzie moze tkwic problem?(kola wywazone,zbierznosc zrobiona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 90% (według mnie) że to półośki w obu przypadkach u mnie objawiało się to mocnymi wibracjami podczas przyśpieszania oraz powyżej 70-80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Przyczyn moze byc wiele-potrzebna jest dokładna diagnostyka całego podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Półoś... ponad 500zł sztuka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Półoś... ponad 500zł sztuka... Półosie się nie psują a jedynie przeguby. Dostępne są zewnętrzne i wewnętrzne więc za 200-250zł można mieć zregenerowaną całą półoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.