manix Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Z guzikiem też jest taka pozycja, naciskamy bez wciśniętego sprzęgła i na "luzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Święte słowa manixio, święte słowa! Guziczek pieścimy w pozycji na luzie, a nie od razu na maksa. Zresztą nie będę Moniki przecież uczył. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Z guzikiem też jest taka pozycja, naciskamy bez wciśniętego sprzęgła i na "luzie"Albo bez hamulca w automacie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Święte słowa manixio, święte słowa! Guziczek pieścimy w pozycji na luzie, a nie od razu na maksa. Zresztą nie będę Moniki przecież uczył. I slusznie, Monika zna ten sposob, ale kiedy w ten sposob nacisne na "guzik" to przez chwile pokaze mi sie kilka czerwonych "ikon", ktore po bardzo krotkim czasie gasna i zostaja tylko dwie pomaranczowe, ktore i tak nie wiem co znacza, brak polskiej instrukcji dlatego tutaj pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Uff, spłonąłem rumieńcem. Ogólnie Monia zasada jest taka, że jeśli nie pali się na stałe żadna czerwona kontrolka, to nasz stalowy rumak powinien jazdę przetrwać. Przynajmniej tę najbliższą. Natomiast zaintrygowałaś mnie na tyle, że z samego rana pofatyguję się do mojej rączej kobyły i sprawdzę jakież to tam ikonki się zapalają po popieszczeniu guziczka, gdyż przyznam, że i ja niezbyt bacznie im się przyglądał. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flood Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Właśnie dowiedziałem się z TV, że najnowsze auta nawet nie mają bagnetu do sprawdzania poziomu oleju, komputer wszystko ma kontrolować - teraz dopiero się zacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Jak obiecał, tak zrobił. Proszę Mała... to znaczy Monia, zamieszczam fotkę moich zegarów w ułamek sekundy po popieszczeniu guziczka (sorry za jakość zdjęcia - robione denkiem od chwilę wcześniej opróżnionej butelki złocistego trunku). Zwróćcie też uwagę na to, jak jestem szybki mimo starości, bo fotkę strzeliłem zanim zapalił się środkowy ekran, a strzałka poziomu paliwa zdążyła drygnąć. Ma się ten refleks, co nie tetryki? Na obrazku ponumerowałem kontrolki, a niżej wrzuciłem opis zgodny z tym co jest napisane w instrukcji. 1. Lampka kontrolna informująca o wyłączeniu systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) 2. Lampka kontrolna poślizgu 3. Lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa z przodu (kierowcy i pasażera) 4. Lampka ostrzegawcza systemu wspomagania kierownicy 5. Lampka sygnalizacji usterki (czerwona)/ lampka kontrolna usterki (pomarańczowa) 6. Lampka ostrzegawcza ładowania 7. Lampka ostrzegawcza systemu SRS poduszek powietrznych 8. Lampka ostrzegawcza niskiego ciśnienia opon 9. Lampka ostrzegawcza układu zapobiegającego blokowaniu się kół (ABS) 10. Lampka ostrzegawcza hamulca (czerwona) 11. Lampka ostrzegawcza hamulca postojowego 12. Lampka ostrzegawcza systemu awaryjnego hamowania. Oczywiście w innych wersjach wyposażenia czy silnikowych mogą pojawiać się dodatkowe kontrolki albo wprost odwrotnie - nie pojawiać się takie jak w moim N-Tec z kosiarką 1.2. W Twoim klekocie zapewne pojawia się dodatkowo kontrolka świec żarowych. Bez względu jednak na te różnice, po krótkiej chwili wszystkie powinny zgasnąć. Ta krótka chwila, w której się palą jest to okres, w którym QQ testuje wszystkie swoje układy i jeśli któraś kontrolka pozostanie zapalona, to świadczyć to będzie o tym, że dany układ nie przeszedł testu, co wiąże się z wizytą u doktora od samochodów. Może być też tak, że któraś z kontrolek, które paliły się wcześniej, nie zapali się tym razem. To też świadczy o anomalii i jest jakaś przerwa w układzie lub po prostu przepaliła się żaróweczka kontrolki. Co jeszcze Monisia chcesz wiedzieć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Oj Colinsiu serce moje , jak pewnie zauwazyles ja mam inny silnik i troske inaczej sa rozmieszczone ikonki jak dobrze pamietam, pstrykne je dzisiaj i sproboje porownac z Twoimi. Pozycja 4 i 5 swieca sie u mnie ciagle (przynajmniej 10 min) tak dlugo szukalam w czeskiej instrukcji wzmianki odnosnie wskaznika oleju poki sie nie poddalam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Oj Moniczko kochana, Twe słowa są jak balsam na moje umęczone ciało. Kontrolki nr 4 i 5 świecą i u mnie do momentu uruchomienia silnika i na potwierdzenie wrzucam fotkę (natomiast cała reszta gaśnie wcześniej czyli w sekundę czy dwie po popieszczeniu guziczka)... One, moja droga, będą świecić póki nie odpalisz maszyny, gdyż dopiero wtedy elektroniczny mózg QQ będzie mógł stwierdzić, że ze wspomaganiem oraz z pracą samego silnika wszystko jest OK. Jeśli nie uruchomisz silnika, to będą świecić i świecić, nie tylko 10 minut, ale pewnie aż do momentu, gdy QQ uzna, że nigdzie nie pojedziesz i w celu ochrony akumulatora wygasi "system". Jeśli jednak odpalisz silnik, to obie powinny zgasnąć w tym momencie. Jeśli wówczas świecą nadal, to Twój QQ jest chory i musi jechać do doktora. Co do olejowej kontrolki "konewka" wydaje się, że rzeczywiście jej w QQ nie ma. Mówiąc szczerze sam jestem przerażony z tego powodu. No chyba, że nasze QQ są tak mądre, że potrafią niskie ciśnienie oleju zakomunikować w jeszcze inny sposób, na przykład całym zdaniem na środkowym wyświetlaczu. Chciałbym w to wierzyć, bo przecież nienormalne jest żeby nie było tak ważnej (w zasadzie najważniejszej) kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 A wlasnie ze konewke ma, chyba, ze ukradli, znalazlam info w angielskiej instrukcji, my ja tylko w zlym miejscu szukamy, ona jest miedzy zegarami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Czyli jednak dobrze przypuszczałem. I rzeczywiście to samo wyczytałem w polskiej instrukcji. Ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju nie jest typową kontrolką tylko pojawia się w miarę potrzeby między zegarami. Widzisz Monisia, sama sobie odpowiedziałaś, a ja na potwierdzenie wrzucam fotkę strony z instrukcji, gdzie o tym napisano... Podsumowując - nasze QQ nie mają standardowej kontrolki oleju (tzw.konewki podświetlanej żaróweczką) tylko stosowny komunikat jest w razie potrzeby wyświetlany na ekranie między zegarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Tylko jak to sięma do tych silników,które zostały zatarte z braku oleju.A wiem że w D.G wymienili 3 takie jednostki,więc gdzie to ostrzeżenie....Może tylko w instrukcji? Jak wiele drobnych rzeczy pisanych na wyrost? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Tak to się ma, że jak widzisz na powyższym obrazku, producent co drugie zdanie przypomina o konieczności sprawdzania poziomu oleju i że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych niskim poziomem oleju. Więc jeśli jednak wymienili komuś silnik z tego powodu, to należy ich chyba jedynie pochwalić, bo nie musieli. Dodam, że przeświadczenie o tym, że w nowym silniku olej nie ubywa, a kontrolka oleju ostrzeże nas w porę może być zgubne, gdyż jak widać choćby na przykładzie Diany olej jednak znika także w nowych silnikach, a ostrzeżenie o niskim ciśnieniu pojawia się dopiero wtedy, gdy może być już za późno. Z praktyki dodam, że dopiero drastyczny spadek poziomu oleju poniżej minimum spowoduje zapalenie kontrolki ciśnienia. Osobiście wolę nie czekać do tego momentu i raz na jakiś czas sprawdzić sobie ten olej sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Nie wiem jak w instrukcjach od tych Waszych kosiarek, ale dla Xtraila napisane jest, że czujnik niskiego poziomu oleju występuje tylko dla diesla. Natomiast ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju ( enigmatycznie - o ile jest na wyposażeniu ), występuje w każdej wersji paliwowej. Tyle, że niskie ciśnienie oleju nie jest sygnałem o jego niskim poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 I to by wyjaśniło brak konewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Oczywiście herson masz rację. Niskie ciśnienie oleju nie zawsze musi świadczyć o niskim stanie oleju. Bo mimo prawidłowego poziomu oleju, może być przecież problem np.z samą pompą oleju. Jednakże o problemach z pompą oleju w tych silnikach nikt dotychczas tutaj nie pisał. Natomiast o ubywaniu oleju już kilka osób tak, a w tym Diana będąca autorką tego tematu. Dlatego akurat w tym konkretnym przypadku uznać należy, że jednak niski stan oleju powodował już problem ze smarowaniem. Wprawdzie ciśnienie było zachowane, bo komunikat ostrzegawczy Dianie się nie pojawił (no chyba, że się pojawił, a nie zauważyła), ale pojawiły się inne objawy, które Diana zauważyła, a w tym głośniejsza praca silnika. Czego by tu nie pisał, to prawda jest taka, że obecne wysilone i wyposażone w turbosprężarki silniki wymagają częstego sprawdzania oleju, bo nawet gdy są nowe, to potrafią sobie czasem łyknąć w nadmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIsiu Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 w moim modelu gdy zblizal sie przeglad wyskakiwal komunikat poprosilem o dolewanie oleju " do " pelna i spokojnie starczalo do nastepnej wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 W Qashqai'u taki komunikat??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYZYKANT Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Właśnie w moim qqII 1.2.dig-t po przejechaniu 6000 tyś. km właśnie zauważyłem ubytek oleju około jedną trzecią tego co na miarce jest mniej nie wiem co robić wiem że jest to stary tema a co na to serwis jeszcze nie dzwoniłem chciałbym zasięgnąć opinii proszę o podpowiedzi może już coś wiadomo co z tym tematem z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxqa Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ten typ tak ma i serwis rozkłada ręce z tego co czytałem w temacie o silniku 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Przez 6k km 1/3 na miarce to malo, pilnuj olej i juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Panie Kolego stan oleju sprawdza się co 1000km a nie co 6000! !! Dolej teraz oleju do kreski Max i przejedz 1000km i zobacz spalanie oleju twojego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzb87 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Jak przejechał 6 milionów kilometrów to nie ma się co dziwić. Merce z lat 90-tych zamykały milion, ale żeby sześć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ryzykant,jak popił 1/3 miarki to wychodzi około 0,3L Wychodzi u Ciebie 0.05L.Jakbym tak miał to bym się cieszył.Serwisy zaczynają się bawić dopiero powyżej 0.5L ale na 1tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
memeQQ Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ryzykant, jaki rocznik auta, piszesz o 0-6000 km przebiegu? I czy Twój VIN mieści się w SJN*E*J11U1000001 do nr SJN*E*J11U1572966? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.