Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak sprawdzić stan sprzęgła ??


Gość Cartman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwość sprawdzenia stanu sprzęgła w P10 bez zdzierania skrzyni ?? czy można się zorientować po położeniu dźwigni sprzęgła ?? Przerabiał może już ktoś ten temat ?? był bym wdzięczny za informacje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sprzeglo lapie wysoko to moze oznaczac ze juz czas na zmiane. A jesli jeszcze lapie w miare nisko to mozna jezdzic. Ja przynajmniej tak sprawdzam. Mozliwe ze sa jakies inne metody. Ale jesli sa to napewno ktos Ci je opisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa wygląda tak na regulacji jest skręcone na Maksa (z pozostawieniem luzu ) a pedał bierze w samej podłodze jest ułożone równolegle do osi skrzyni ( inaczej mówiąc prostopadle do tarczy sprzęgła!! )

 

Mam pytanie ?? : czy w miarę zużycia sprzęgła popuszcza się na regulacji czy skręca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwość sprawdzenia stanu sprzęgła w P10 bez zdzierania skrzyni ?? czy można się zorientować po położeniu dźwigni

Jak Ci się nie ślizga, to jeździj, dokąd się da. Po co bawić się w zwalanie skrzyni bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej naciagasz linke, tym coraz wyzej lapie sprzeglo. Im bardziej luzujesz linke, tym sprzeglo lapie coraz nizej.

Jesli masz calkiem poluzowana linke i pedal lapie przy samym koncu, to masz raczej do wymiany sprzeglo, a bynajmniej sama tarcze.

No i w miare zuzycia powinno sie popuszczac linke wtey sprzeglo lapie coraz nizej.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Naj prostszy sposób sprawdzenia sprzegła to taki: ZACIAGASZ RECZNY WRZUCASZ PIERWSZY BIEG I PRóBUJESZ RUSZYC Z ZACIAGNIETYM RECZNYM JESLI SAMOCHóD PODCZAS TAKIEJ PRóBY ZGASNIE SPRZEGłO JEST JESZCZE DOBRE A JESLI BEDZIE CHCIAł JECHAC I NIE ZGASNIE TO ZNACZY ZE SPRZEGłO JUZ JEST NA WYKOńCZENIU I NIE ROZłACZA SIE PRZENIESIENIE NAPEDU. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek_83
Naj prostszy sposób sprawdzenia sprzegła to taki: ZACIAGASZ RECZNY WRZUCASZ PIERWSZY BIEG I PRóBUJESZ RUSZYC Z ZACIAGNIETYM RECZNYM JESLI SAMOCHóD PODCZAS TAKIEJ PRóBY ZGASNIE SPRZEGłO JEST JESZCZE DOBRE A JESLI BEDZIE CHCIAł JECHAC I NIE ZGASNIE TO ZNACZY ZE SPRZEGłO JUZ JEST NA WYKOńCZENIU I NIE ROZłACZA SIE PRZENIESIENIE NAPEDU. :lol:
Albo swiadczy to o slabym recznym :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Gdy kończy się sprzęgło to przy ruszaniu na pół-sprzęgle autko szarpie, to znak że sprzęgło jest do wymiany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Rejczel

Z góry sory ze piszę w starym temacie ale za groma nie moge znależć gdzie zakłada się nowy.

Przychodzę do was z problemem. Mam Nissana Primere disel 1,9, którym dziś ciągnełam Fiata Doblo na lince bo rozładował się akumulator. Niestety były same kobiety i tylko ja wiedziałam jak go odpalić dałam mamie aby pociągneła mnie moim nissanem i gdy ciągneła prawdopodobnie przepaliła sprzęgło bo pojawiło się strasznie dużo dymu pod klapą i straszny smród który jest do teraz. Przejechałam się kawałek i na pierwsz rzut oka jest wszyko ok ale smród nadal.

Czy mogą być jakieś problemy ?

Lub czy szybciej może mi sprzęgło paśc albo paść na dniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypaliliście tarczę sprzęgłową. Szybciej Ci się skończy sprzęgło, może zacząć ślizgać lub szarpać i tyle. Jak cięgnie to jeździć i się nie przejmować aż zaczną występować wcześniej wspomniane objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak ,jak już będzie się ślizgać ,zawsz możesz podciągnąć linkę to taka opcja tania :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Mam Nissana Primere disel 1,9

 

Raczej 2.0 TD a dokłądniej CD20T :)

Mamusia spaliła sprzęgło ;)

Jak działa to jeździj a jak zauważysz że z trudem wchodzą biegi,szarpie to wtedy wymiana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Biegi też mogą wchodzić ciężko przez milion innych rzeczy ;)

 

Najprościej depnąć auto na 2 od dołu i zauważysz ślizganie jeśli jest coś nie tak ze sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...