Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Protokoły CAN / OBD


Hudyvolt

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Dysponuje ktoś może dokumentacją protokołu Nissanowskiego do komunikacji po CANie?

Dokładnie to interesują mnie tylko 2 rzeczy:

- sterowanie przepustnicą

- odczyt stanu czujnika wciśnięcia sprzęgła

 

Oczywiście warunki wymiany wiedzy do dogadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SynchroRev Match, flat shifter - zwał jak zwał. Pierwsze przygody z jazdą sportową pokazują, że throttle-blip jest całkiem ważny i mam dwa wyjścia: albo nauczyć się heel&toe albo zbudować urządzenie. To drugie chyba wyjdzie mi łatwiej :D

 

Ale niestety nie mam obecnie za bardzo warunków, żeby samodzielnie hackować komunikacje po CAN, stąd pytanie (brak prądu i miejsca w garażu :( ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SynchroRev Match, flat shifter - zwał jak zwał. Pierwsze przygody z jazdą sportową pokazują, że throttle-blip jest całkiem ważny i mam dwa wyjścia: albo nauczyć się heel&toe albo zbudować urządzenie. To drugie chyba wyjdzie mi łatwiej :D

 

Ale niestety nie mam obecnie za bardzo warunków, żeby samodzielnie hackować komunikacje po CAN, stąd pytanie (brak prądu i miejsca w garażu :( ).

Albo dorob/kup jesli sa takie nakladki na pedaly, zebys mogl jedna polowa stopy hamowac a druga naciskac gaz przy redukcjach. Wyjdzie duzo prosciej niz budowanie jakichs urzadzen czy chore wykrecanie stopy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze CAN to przerost formy nad trescia choc doceniam ambicje...wg mnie wystarczy attiny2313...wychodzac z zalozenia ze pedal gazu to potencjometr mozesz osiagnac podobne rezultaty uzywajac potencjometru cyfrowego ktory w momencie wcisniecia sprzegla wygeneruje jakas tam rezystancje co spowoduje uchylenie przepustnicy...taki powiedzmy cheat box...to tylko teoria jednak wydaje sie byc mozliwa do zrealizowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

micho196, no tak, można wpinać się w sygnały bezpośrednio tak jak proponujesz. Ale chciałbym żeby to było małe urządzenie wpinane w gniazdo OBD niewymagające przeróbek w istniejących połączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak sie chyba nie da jak chcesz, bo niektorych parametrow nie da sie zmieniac z poziomu interfejsu OBD podaczas pracy silnika...nie wiem jak jest z przepustnica ale wydaje sie uzasadnione aby nie bylo takiej mozliwosci. Taki box o ktorym mysle tez bylby wpinany tyle ze nie w obd a przed ECU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba coś podobnego nazywa się WOT Box, nie wyczytałem wiele ale chyba spełnia podobne funkcje i jest programowalny. Nie mogę nigdzie od tego schematu się doszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak sie chyba nie da jak chcesz, bo niektorych parametrow nie da sie zmieniac z poziomu interfejsu OBD podaczas pracy silnika...nie wiem jak jest z przepustnica ale wydaje sie uzasadnione aby nie bylo takiej mozliwosci. Taki box o ktorym mysle tez bylby wpinany tyle ze nie w obd a przed ECU...

 

przez OBD można bardzo wiele, były już pokazy jak przez zwykłego donga BT wpiętego do OBD można przejąć kontrolę nad samochodem. W przypadku skrzyni AT to praktycznie można nim jeździć jak zdalnie sterowaną zabawką. Chyba dopiero w zeszłym roku koncerny motoryzacyjne rozpoczęły prace nad zabezpieczeniem CANa przed niechcianym dostępem.

 

Jednak byłem pewny, że w dokumentacji serwisowej widziałem, że przez OBD w 350z jest możliwy "Active test" przepustnicy, ale po ponownym sprawdzeniu widzę, że nie ma tej opcji. Dodatkowo czujnik pedału gazu jest podłączony bezpośrednio do ECM :(

 

Rozejrzę się jeszcze w temacie czy na 100% tej możliwości nie ma, tylko Nissan nie wspomniał o niej w dokumentacji.

Grzebanie w pobliżu ECM jakoś mnie nie kusi ;)

post-97052-0-24681800-1490886988_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...