vulture30 Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 co sie stanie jak na oponach z indeksem predkosci Q (160km/h) pojade 170 czy tam 180? bedą sie bardziej zdzierac? jakies odksztąłcenia? niewm ,w powietrze wyleca? mnie sie wydaje ze nic sie stac niepowinno, ale sie pytam bo sie nieznam na tym chodzi tu o jakies okazyjne przekraczanie 160km/h, nie nonstop 180km/h. w sumie i tak juz za póxno bo opony kupiłem ,ale spytac niezaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 będzie duże ryzyko uszkodzenia takiej opony. gdzieś czytałem, że jechał właśnie 190 km/h podczas gdy opony były do 170. po zatrzymaniu się .. były gorące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Opona może nie trzymać swojego bierznika - będzie się odkształcała w taki sposób że będzie mniejszy jej kontakt z nawieszchnią. 160km/h oznacza bezpieczną prędkość z jaką możesz na stałe na niej podróżować, na twoim miejscu nie przekraczał bym tej wartości - chyba żę jest taka potrzeba nagle przyspeiszyć ale to chwilowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 pytanie ile zawyza licznik, slyszalem tez ze producenci podaja indeksy predkosci z pewna tolerancja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 1 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 pytanie ile zawyza licznik, slyszalem tez ze producenci podaja indeksy predkosci z pewna tolerancja no własnie. tez tak sądze. licznik oszukuje powiedzmy 10km/h produceni tez dali minimum 10km/h to te 170km/h lekko mozna latac. no ale ze to oponki do almerki od ojca to i tak tyle nie poleca. pytam bo casmi i mi przychodzi odstawic moja i jechac tym marnym N16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 sprawdze jaki mam indeks u siebie, wydaje mi sie ze nie bedzie zbyt wysoki bo opony mam standardowe 185/65/15 a nieraz juz wytrzymaly smiganie z predkoscia 225 kmh - chociaz wtedy lekko bije kierownica, albo niewyazone albo maja dosc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 gorszej jakosci opony po przekroczeniu predkosci sygnowanej danym indeksem (przy jezdzie dlugotrwalej z przekroczona predkoscia) potrafia nawet wybuchnac (rozrywa je sila dosrodkowa) - ale to skrajne wypadki. w wiekszosci opona ulega deformacji moze poozniej nie trzymac cisnienia, ponadto szybciej ulega zuzyciu, gdyz podczas zawyzonej predkosci nadmiernie sie rozgrzewa (staje sie miekka i bardziej plastyczna). P.S. wartosc o ktoora oszukuje licznik nie rosnie liniowo tylko logarytmicznie. wiec dla przykladu jezeli np licznik oszukuje przy 70km/h o ok 10km/h to przy 190km/h wartosc przeklamania z 10 moze urosnac do np. 20km/h. wiec nie zakladajcie sztywno ze przeklamanie licznika o 10km/h jest stale przy kazdej prekosci. podobna zaleznosc dzieje sie gdy zalozymy wieksze kola niz seryjne, wtedy ten blad sie dodatkowo poteguje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.