Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przekroczenie indeksu prędkosci opony


vulture30

Recommended Posts

co sie stanie jak na oponach z indeksem predkosci Q (160km/h) pojade 170 czy tam 180?

 

bedą sie bardziej zdzierac? jakies odksztąłcenia? niewm ,w powietrze wyleca? ;)

 

mnie sie wydaje ze nic sie stac niepowinno, ale sie pytam bo sie nieznam na tym :)

 

chodzi tu o jakies okazyjne przekraczanie 160km/h, nie nonstop 180km/h.

 

w sumie i tak juz za póxno bo opony kupiłem ,ale spytac niezaszkodzi ;)

Link to comment
Share on other sites

będzie duże ryzyko uszkodzenia takiej opony.

 

gdzieś czytałem, że jechał właśnie 190 km/h podczas gdy opony były do 170. po zatrzymaniu się .. były gorące.

Link to comment
Share on other sites

Opona może nie trzymać swojego bierznika - będzie się odkształcała w taki sposób że będzie mniejszy jej kontakt z nawieszchnią.

 

160km/h oznacza bezpieczną prędkość z jaką możesz na stałe na niej podróżować, na twoim miejscu nie przekraczał bym tej wartości - chyba żę jest taka potrzeba nagle przyspeiszyć ale to chwilowo.

Link to comment
Share on other sites

pytanie ile zawyza licznik, slyszalem tez ze producenci podaja indeksy predkosci z pewna tolerancja

 

no własnie. tez tak sądze.

 

licznik oszukuje powiedzmy 10km/h produceni tez dali minimum 10km/h

 

to te 170km/h lekko mozna latac.

 

no ale ze to oponki do almerki od ojca to i tak tyle nie poleca. pytam bo casmi i mi przychodzi odstawic moja i jechac tym marnym N16 ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

sprawdze jaki mam indeks u siebie, wydaje mi sie ze nie bedzie zbyt wysoki bo opony mam standardowe 185/65/15 a nieraz juz wytrzymaly smiganie z predkoscia 225 kmh :D - chociaz wtedy lekko bije kierownica, albo niewyazone albo maja dosc...

Link to comment
Share on other sites

gorszej jakosci opony po przekroczeniu predkosci sygnowanej danym indeksem (przy jezdzie dlugotrwalej z przekroczona predkoscia) potrafia nawet wybuchnac (rozrywa je sila dosrodkowa) - ale to skrajne wypadki. w wiekszosci opona ulega deformacji moze poozniej nie trzymac cisnienia, ponadto szybciej ulega zuzyciu, gdyz podczas zawyzonej predkosci nadmiernie sie rozgrzewa (staje sie miekka i bardziej plastyczna).

 

P.S. wartosc o ktoora oszukuje licznik nie rosnie liniowo tylko logarytmicznie. wiec dla przykladu jezeli np licznik oszukuje przy 70km/h o ok 10km/h to przy 190km/h wartosc przeklamania z 10 moze urosnac do np. 20km/h. wiec nie zakladajcie sztywno ze przeklamanie licznika o 10km/h jest stale przy kazdej prekosci. podobna zaleznosc dzieje sie gdy zalozymy wieksze kola niz seryjne, wtedy ten blad sie dodatkowo poteguje :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...