Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co dziś zrobiłeś dla swojego X-Traila ;)


carbomer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cena nie całe 350 zł z mapą na sd i tu uwaga w trzy dni był u mnie :). Majfrend miał magazyn w Niemczech. Przesyłka Dhl darmowa. Gra tylko na 4 głośnikach w drzwiach. Czy są Ori szczerze nie wiem. Dźwięk w pełni mnie zadowala a jestem dość wybredny w tej kwestii. Sterowanie z kierownicy da się podłączyć, ja niestety nie mam takowego u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze nic nie zrobiłem, ale zaraz trza zakasać rękawy. 

IMG_20181114_111951.jpg

Jak widać bieda z nędzą...

15421924045927691848095823477532.jpg

Tak dla porównania ;)

1542194451490934050345621629429.jpg

Klocki na miejscu. Przy okazji ręczny wyregulowany. Zacisk na warsztat.

IMG_20181114_134526.jpg

IMG_20181114_134424.jpg

 

IMG_20181114_141537.jpg

Nowy tłoczek z gumkami już na miejscu.

IMG_20181114_142719.jpg

Stary tłoczek. Był zapieczony tak, że musiałem wyrywać go kluczem do rur :D

IMG_20181114_144715.jpg

Jeszcze odpowietrzenie i na dziś koniec. Reszta jutro.

IMG_20181114_144903.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Stary tłoczek. Był zapieczony tak, że musiałem wyrywać go kluczem do rur :D"

Normalnie -przez wciśnięcie pedału hamulca nie chciał wyjść??:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciał wyjść. Miał lekki skok ale jak widać na fotce był cały zardzewiały. Płyn wchłania wodę i są efekty. Dobrze byłoby przelać układ nowym płynem co jakiś czas. Gdzieś czytałem że co dwa lata. Troszkę zaniedbałem Xsa i się naskładało. Jutro wymiana tłoczków w lewym przednim bo się poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normą jest wymiana płynu hamulcowego do 2 lata.

Ale ilu kierowców to czyni?:lol:

Dla mnie tylko bardzo dziwne jest ,ze tłok ie wyszedł pod wpływem cisnienia płynu hamulcowego ,ktore siega 100 bar a przy pomocy klucza hydraulicznego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie wyobrazić tłok z wżerami, który do momentu gdy ograniczają go klocki jeszcze trzyma ciśnienie, później to ciśnienie wychodzi bokiem. Miałem już kłopoty z tym zaciskiem: https://forum.nissanklub.pl/topic/103603-t30doraźna-naprawa

Ale jak to w życiu wszystko odkłada się na później ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Thunder napisał:

Jeszcze nic nie zrobiłem, ale zaraz trza zakasać rękawy. 

IMG_20181114_111951.jpg

Jak widać bieda z nędzą...

Klocki na miejscu. Przy okazji ręczny wyregulowany. Zacisk na warsztat.

IMG_20181114_134424.jpg

teraz bedzie 'brzytew' ; ) serio to wazne ze bedzie bezpiecznie dla Ciebie i innych, plusik

10 godzin temu, piotrek3 napisał:

Normą jest wymiana płynu hamulcowego do 2 lata.

zapomniales dopisac ze w ASO ; )
norma powinno byc badanie punktu wrzenia plynu hamulcowego i zapewniam Cie ze po wiecej niz 2 latach spelnia on normy
to czy tak jest czy nie zalezy np. od klimatu w jakim uzytkowane jest auto, szczelnosci ukladu hamulcowego i stopnia absorbcji H2O przez plyn 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, borge napisał:

teraz bedzie 'brzytew' ; ) serio to wazne ze bedzie bezpiecznie dla Ciebie i innych, plusik

zapomniales dopisac ze w ASO ; )
norma powinno byc badanie punktu wrzenia plynu hamulcowego i zapewniam Cie ze po wiecej niz 2 latach spelnia on normy
to czy tak jest czy nie zalezy np. od klimatu w jakim uzytkowane jest auto, szczelnosci ukladu hamulcowego i stopnia absorbcji H2O przez plyn 

W pełni zgadzam sie z Tobą .

Ale w tym przypadku ,biorac pod uwagę nie wielkie koszta płynu i jego wymiany nie zaszkodzi zastosowac sie  i wymieniac płyn co 2 lata..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, borge napisał:

 serio to wazne ze bedzie bezpiecznie dla Ciebie i innych

Oczywiście, będzie bezpieczniej :) Ta operacja " wisiała nade mną" już od dawna, zdawałem sobie z tego sprawę. Dobra, druga tarcza z tyłu zmieniona. Tam wszystko bangla poprawnie. 

 

15422874342242079262542834587506.jpg

15422906168222572539411971746967.jpg

 

 

Teraz przód lewy o którym pisałem. Przed naciśnięciem hamulca...

IMG_20181115_155144.jpg

... i po naciśnięciu. Widoczny na focie prawy stoi. Powód wibracji pedału hamulca?

IMG_20181115_155713.jpg

Po kilku wciśnięciach... Ciekawostka...

15422946016276827787267601852790.jpg

Beztłocze ;)

15422950843215200985099866826849.jpg

Z przodu jest inne rozwiązanie. Na gumkach przeciwpyłowych brak pierścienia dociskowego. 

15422954709115375088227211669747.jpg

W zestawie naprawczym też brak, czyli normalka ;)

1542295761877153597652119696072.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie wiedzialem ze z przodu w zacisku sa 2 tloczki, swietnie ze zrobiles fotki

pewnie zalezalo Ci na czasie ale szkoda ze majac zaciski na wierzchu nie oczysciles ich i nie pomalowales, ze nie wspomne o proszkowym ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jestem w trakcie pracy. Fotki wrzucam na bieżąco. Nie będę się bawił w picowanie zacisków. Ma działać i to mi wystarczy :)

Umyte, wciskam gratki ;)

IMG_20181115_163849.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tylnych zaciskach łatwiej jest osadzić uszczelkę p.pyłową. Tu trza się nakombinować. Zakładamy ją na sam koniec tłoczka, by warga gumki mogła wpaść w rant na zacisku. Inaczej będzie wyskakiwać przy wyciskaniu tłoczka.

IMG_20181115_172526.jpg

IMG_20181115_172656.jpg

IMG_20181115_172713.jpg

Wszystko na miejscu, teraz trza zdjąć ścisk z przewodu i próba wysunięcia tłoczków. Wyłażą równo :) Teraz trza zamontować na jarzmo, odpowietrzyć i próba na drodze :)

IMG_20181115_173534.jpg

IMG_20181115_174722.jpg

 

Podsumowanie.

Zestaw naprawczy tył 67 zł.

Przód 62 zł. 

Oba firmy Autofrem.

Tarcze TRW 133 zł/sztuka.

Klocki TRW 87 zł/kpl.

Jazda próbna wyszła ok :) Nie czuć wibracji na pedale hamulca. Ręczny w końcu trzyma jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys mial oceniac efektywnosc hamowania po dokonanej wymianie i przed nia, w skali 1-10, jakie oceny bys postawil?

nie wiem jak jest w T30 ale mnie caly czas meczy ze w T31 efektywnosc hamulcow, przy tak duzej masie pojazdu, nie jest do konca zadowalajaca
rozmawialem nawet z mechanikiem nad kwestia montazu tarcz o wiekszej srednicy ale 'to nie sa tanie rzeczy' jak mawia klasyk,  praktycznie nalezaloby przebudowac rowniez inne elementy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się zmieniło w kwestii hamowania to brak pulsowania pedału hamulca i drganie kierownicy. Dotąd myślałem że to wina tarcz hamulcowych przednich. Zmieniałem, przetaczałem i to pomagało na chwilę. Teraz bez przetaczania ale po zmianie tłoczków w lewym przednim zacisku pomogło od ręki. Tylne heble teraz poprawione, więc jest dużo lepiej. Ręczny trzyma od drugiego ząbka. Przyłożyłem się do wyregulowania w tarczobębnach. Co do skuteczności hebli w tym aucie to tak jak Ty uważam że jest słabo jak na takie auto. To takie spowalniacze, ale czego się spodziewać po tak małej średnicy tarcz? Śmiem przyznać, że w Citroenie którego używam na co dzień w pracy hamulce są wiele lepsze.

Jutro jadę na przegląd to się zobaczy co z tego wyszło ;)

Co do oceny w skali 1-10 to ciężko mi się jednoznacznie określić. Auto jest używane przez moją ślubną, ja tylko zasiadam za kółkiem Xsa od święta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nowe kapcie, M+S i 3PMSF w pakiecie : ) przy okazji wymienione maszynki
pojechalem na sprawdzenie zbieznosci i okazalo sie ze tuleje wahaczy z przodu wypada wymienic
trzeba sie bylo umowic na nastepny tydzien, co prawda na starych oponach widzialem ze
tylko prawy przod delikatnie 'wybrany' od wewnetrznej ale po prostu trzeba miec sprawne auto
a nowe 'kapcie' maja miec komfort

Lemforder wystarczy czy polecicie jakas inna firme?

IMG-0892.jpg

IMG-0901.jpg

IMG-0900.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

telefonowalem do ASO i zaproponowano mi caly wahacz po 1 000 PLN za sztuke, na moje naleganie stwierdzono ze ewentualnie moga zamowic tuleje po 150 PLN za sztuke i wymienic, za prace chcieli 300 PLN, ustawienie zbieznosci 250 PLN

pojechalem do prywatnego warsztatu, kazalem zalozyc Meyle HD, robocizna 200 PLN, zbieznosc 160 PLN

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2015 roku wymieniałem komplet tulei na obu wahaczach z przodu i kosztowały mnie -komplet strona 115 zl  czyli oba  230 zł..

Nie pamietam jakiej f-my ale pomimo,ze bardzo dużo jeżdże w terenie do tej pory jeszcze trzymaja się dobrze.

Robota mechanika też 200 zl(całość)zbiezność 120 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

zafundowałem mu zabezpieczenie podwozia - krown i wymianę oleju po 10k na OLEJ LQM 5W-40 TOPTEC 4100

złożyłem solenną obietnice wymiany oleju co każde 10k lub co rok( w zależności co szybciej się zrobi)

oraz wymianę filtrów ( powietrza, klimy ) co pół roku

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2019 o 15:50, spowiednik napisał:

zafundowałem mu zabezpieczenie podwozia - krown i
złożyłem solenną obietnice wymiany ... filtrów ( powietrza, klimy ) co pół roku

@spowiednik jak oceniasz zabezpieczenie podwozia? nie wyplukalo sie zanim dojechales do domu? ; ) dali jakis rabat?
z ta wymiana filtrow nie wpadaj w paranoje, raz w roku wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zaglądałem pod podwozie (nie mam gdzie). zabezpieczyłem też profile zamknięte

dali rabat 100 pln  dla kolejnej osoby jeśli w ciągu miesiąca zrobi u nich zabezpieczenie - ale nikt ze znajomych nie potrzebował - więc się przeterminował

kolejny rabat 100 pln jak zrobię w przeciągu 13 miesięcy ponowne zabezpieczenie

podłogi w garażu nie wybrudziłem - więc zrobione profesjonalnie - nic nie ciekło - trochę śmierdziało w pierwszym tygodniu jak jeździłem

co do filtrów - 99% tras to miasto i zawsze się dziwie, że nie jeżdżę po lasach a filtr zawsze uwalony - filtry to wydatek 50pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flitry powietrza i klimy powinno wymieniac sie wg potrzeby.

Ja akurat duze jeżdze po drogach nieutwardzonych i czasem flitry(szczegónie powietrza) wymieniałem  i co miesiąc.

Dlatego przeszłem na K&N .

W Xtrailu dostep do filtra powietrza nie jest  trudny ,wystarczy zajrzec co jakis czas profilaktycznie i wszystko bedzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...